Temu: Στο «στόχαστρο» της ΕΕ – Καταγγελίες για «σκοτεινές» μεθόδους χειραγώγησης
Υπόνοιες για μαϊμού προϊόντα και έλλειψη πληροφοριών για την προέλευση των πωλητών που εμφανίζονται στην πλατφόρμα
Στο στόχαστρο των Αρχών της Ευρωπαϊκής Ένωσης φαίνεται ότι μπαίνει η πλατφόρμα Temu, μετά από καταγγελία οργάνωσης καταναλωτών, που προέρχονται από διαφορετικές χώρες, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η κινεζική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, ιδιοκτησία του ομίλου PDD, δέχθηκε καταγγελία την Πέμπτη (17/05) από την πανευρωπαϊκή οργάνωση καταναλωτών BEUC, για παραβίαση των κανόνων διαδικτυακού περιεχομένου.
Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο της ΕΕ για τις ψηφιακές υπηρεσίες, οι διαδικτυακές πλατφόρμες πωλήσεων και οι μεσάζοντες υποχρεούνται να καταπολεμούν τυχόν παράνομο και επιβλαβές περιεχόμενο καθώς και απομιμήσεις προϊόντων, με την Temu να φαίνεται ότι δεν ακολουθεί αυτήν την υποχρέωση.
Πρακτικές χειραγώγησης και έλλειψη πληροφοριών
Η οργάνωση καταναλωτών BEUC δήλωσε ότι έχει υποβάλει καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ 17 μέλη της σε χώρες όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Ολλανδία έχουν επίσης υποβάλει καταγγελίες στις αρμόδιες εθνικές αρχές τους.
Σύμφωνα με την BEUC, η Temu, με 75 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες στην ΕΕ από τον Μάρτιο, συχνά δεν παρείχε στους καταναλωτές κρίσιμες πληροφορίες για την ταυτότητα των πωλητών στην πλατφόρμα της, αλλά και για το αν τα προϊόντα που πουλά πληρούν τις απαιτήσεις ασφάλειας προϊόντων της ΕΕ.
Ακόμη, η καταγγελία ανέφερε ότι η Temu χρησιμοποιεί πρακτικές χειραγώγησης, όπως σκοτεινά «μοτίβα», για να κάνει τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα από όσα μπορεί να θέλουν, καθώς και ότι δεν παρείχε επαρκείς πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο προτείνει προϊόντα στους καταναλωτές.
«Η Temu είναι αδιάφορη εδώ επειδή παραβιάζει τον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες της ΕΕ», δήλωσε η γενική διευθύντρια της οργάνωσης καταναλωτών BEUC, Monique Goyens.
«Τα προϊόντα που πωλούνται σε αγορές, είτε online είτε εκτός σύνδεσης, είτε είναι ευρωπαϊκά ή αμερικανικά ή κινέζικα, πρέπει να είναι ασφαλή και να συμμορφώνονται με την ευρωπαϊκή νομοθεσία εάν πωλούν σε Ευρωπαίους καταναλωτές», σημείωσε η ίδια.
Temu: Παίρνουμε πολύ σοβαρά υπόψη την καταγγελία
Από την πλευρά της, η Temu, η οποία εισήλθε στην αγορά της ΕΕ μόλις πριν από ένα χρόνο, δήλωσε ότι προσαρμόζει ενεργά τις υπηρεσίες της για να ευθυγραμμιστεί με τις τοπικές πρακτικές και προτιμήσεις και ότι δεσμεύεται να συμμορφώνεται πλήρως με τους νόμους και τους κανονισμούς των αγορών όπου δραστηριοποιείται.
«Όσον αφορά την καταγγελία BEUC, το λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψη και θα το μελετήσουμε διεξοδικά. Ελπίζουμε να συνεχίσουμε τον διάλογό μας με τους αρμόδιους φορείς για να βελτιώσουμε την υπηρεσία της Temu προς τους καταναλωτές», ανέφερε η εταιρεία σε δήλωσή της.