Temu: Όλα όσα πρέπει να ξέρεις πριν ξεκινήσεις τις αγορές
Η Temu έχει γίνει αναμφισβήτητα talk of the town το τελευταίο διάστημα καθώς «βομβαρδίζει» με διαφημίσεις τα κοινωνικά δίκτυα
Όσοι έχετε Facebook ή Instagram σίγουρα θα έχετε πετύχει μία από τις αναρίθμητες διαφημίσεις των προϊόντων της ηλεκτρονικής πλατφόρμας εμπορίου Temu, που διατίθενται σε απίστευτα χαμηλές τιμές. Και είναι επίσης σχεδόν βέβαιο πως μετά την αρχική έκπληξη αλλά και κάποια διστακτικότητα να πιστέψετε την τιμή που βλέπετε, θα μπήκατε στον πειρασμό να παραγγείλετε...
Τι είναι τελικά η Temu
Στην ουσία, η Temu είναι μία γιγάντια αγορά όπου περίπου 80.000 κατασκευαστές και προμηθευτές, που έχουν τη βάση τους κυρίως στην Κίνα, μπορούν να κάνουν επίδειξη των προϊόντων τους και να τα πωλούν απευθείας σε καταναλωτές ανά τον κόσμο. Εναπόκειται στους πωλητές να στείλουν τη λίστα με τα προϊόντα τους στη Temu, αλλά από κει και πέρα η πλατφόρμα διαχειρίζεται όλα τα υπόλοιπα - από τις τιμές και την εξυπηρέτηση πολιτών, μέχρι τη διαχείριση των πληρωμών και τις επιστροφές.
Πόσο μοιάζει το Amazon με τη Temu
Υπάρχουν κάποιες βασικές διαφορές μεταξύ των δύο επιχειρήσεων. Την ώρα που η Amazon έχει την κυριότητα κάποιων από τα προϊόντα που πουλάει, δεν ισχύει το ίδιο με τη Temu. Επίσης, η Amazon έχει γίνει γνωστή για την ταχύτητα με την οποία παραδίδει τα προϊόντα στους καταναλωτές, ενώ η Temu έχει αποκτήσει φήμη για τις χαμηλές τιμές, με την παράδοση, ωστόσο, των αγαθών να διαρκεί μία εβδομάδα ή και περισσότερο.
Πώς βγάζει κέρδος η Temu αφού πουλάει σε τόσο χαμηλές τιμές
Η Temu ισχυρίζεται ότι περικόπτοντας τα ενδιάμεσα στάδια μεταξύ των εργοστασίων και των καταναλωτών, της δίνει το περιθώριο να κοστολογεί χαμηλότερα τα προϊόντα σε σχέση με τους περισσότερους διανομείς. Όμως, οι ειδικοί υποθέτουν ότι η Temu πιθανότατα επιδοτεί τουλάχιστον ένα μέρος του κόστους των προϊόντων με απώτερο σκοπό να κερδίσει μερίδιο από την αγορά. Προσθέτουν, μάλιστα, ότι μια ματιά στα οικονομικά δεδομένα της Temu οδηγεί στο συμπέρασμα ότι όσο κι αν πουλάει, δεν υπάρχει περίπτωση να «ρεφάρει» όσα χάνει.
Ποιος πληρώνει λοιπόν τη «χασούρα»
Ένας λόγος που η Temu «αντέχει» να χάνει τόσο πολλά χρήματα, σύμφωνα με ειδικούς, είναι ότι η μητρική εταιρεία, PDD Holdings, είναι ένας κινέζικος γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου, που τα έσοδά της για το οικονομικό έτος 2023 υπολογίζονται στα 34,88 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η εταιρεία είναι διαβόητη για τις συνθήκες εργασίας, στις οποίες υποβάλλει τους υπαλλήλους της. Οι εργαζόμενοι δουλεύουν έξι ημέρες την εβδομάδα, από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ. Σε περίπτωση, δε, που κάποιος καθυστερήσει ακόμα κι ένα λεπτό, θα έχει ως συνέπεια τη στέρηση μισθού μίας ώρας. Το θέμα απέκτησε μεγάλη δημοσιότητα και συγκέντρωσε διεθνή κατακραυγή μετά τον θάνατο δύο εργαζομένων, το 2020 και το 2021.
Πόσο θα με δυσκολέψει η πλατφόρμα
Τόσο το app της Temu όσο και η ιστοσελίδα της είναι σαν σταυρόλεξο. Υπάρχουν ευκαιρίες για αγορές που αναβοσβήνουν, προσφορές με περιορισμένο χρόνο - οι περισσότερες λήγουν σε 60 λεπτά - και ηλεκτρονικά παιχνίδια που παρεμβάλλονται στις διαφημίσεις των προϊόντων, που σε παροτρύνουν να παίξεις για να κερδίσεις προνόμια.
Πάντως, όσο και αν αυτή η χαοτική λειτουργία είναι πονοκέφαλος για τους Αμερικανούς, δεν είναι κάτι καινούριο για τους Κινέζους, άλλωστε και η AliExpress χρησιμοποιεί αυτές τις μεθόδους επί μία δεκαετία.
Είναι καλά τα προϊόντα που πουλάει η Temu;
Εκατομμύρια προϊόντα, διατίθενται μέσω της Temu, που χωρίζονται σε 33 κατηγορίες και αυτές με τη σειρά τους χωρίζονται σε άλλες υποκατηγορίες. To NEW YORK ρώτησε έναν 20χρονο αναλυτή της Goldman Sachs και μία δικηγόρο από το Σικάγο, οι οποίοι αγόρασαν από την Temu για να μιλήσουν για την εμπειρία τους. Και οι δύο είπαν ότι άξιζε. «Τα κοσμήματα είναι φανταστικά», είπε χαρακτηριστικά η Dorothy.
Εμείς στο flash.gr, ρωτήσαμε συντάκτη μας που αγόρασε καλλυντικά και ρούχα από τη Temu. Αυτό που μας είπε είναι ότι τα πιο οικονομικά προϊόντα είναι και αντίστοιχης ποιότητας, δηλαδή όταν παρήγγειλε σκουλαρίκια 0,80 λεπτά, δεν είχε πολλές προσδοκίες και οι φόβοι της επαληθεύτηκαν... Επίσης, κάποια από τα ρούχα που παρέλαβε είχαν μεγάλη απόκλιση σε σχέση με την εικόνα που παρουσιαζόταν στην πλατφόρμα, όχι μόνο σε σχέση με την ποιότητα αλλά και σε σχέση με το χρώμα και κυρίως με το μέγεθος.
Κατά πόσο είναι ασφαλή τα ηλεκτρονικά προϊόντα
Το 2024, η ελβετική αστυνομία έλαβε καταγγελίες για φτηνά ηλεκτρονικά προϊόντα που διατέθηκαν μέσω της Temu, τα οποία δεν πληρούσαν τις απαιτούμενες προδιαγραφές. Επιπλέον, μία ένωση καταναλωτών στη Μεγάλη Βρετανία τεστάρισε οκτώ θερμάστρες - οι 3 από την Temu και οι 5 από το TikTok - και κατέληξε ότι οι έξι από αυτές ήταν επικίνδυνες. Λίγο αργότερα, η Temu απέσυρε αυτές τις θερμάστρες από την πλατφόρμα.
Τι συμβαίνει όταν αγοράζω κάτι
Η συντάκτρια της NEW YORK έκανε διάφορες αγορές από την πλατφόρμα. Συνολικά αγόρασε 29 αντικείμενα συνολικού κόστους 120,08 δολαρίων. Όπως σημειώνει, από τη στιγμή που πάτησε το πλήκτρο «αγορά» μέχρι τη στιγμή που έφτασαν τα πακέτα από την Κίνα, έλαβε 12 emails που την ενημέρωναν για κάθε βήμα. Όταν έφτασαν τα προϊόντα, ήταν σε πολύ καλή κατάσταση και μάλιστα κάποια έδειχναν να έρχονται απευθείας από το εργοστάσιο, το καθένα με την ετικέτα του, το όνομα του κατασκευαστή, τη διεύθυνση και τον σειριακό αριθμό.