Temu: Το «σκοτεινό» μυστικό πίσω από τα δωρεάν χρήματα και τις μεγάλες προσφορές
Μέσα σε εντυπωσιακά μικρό διάστημα το Temu έχει κατορθώσει να γίνει μια από τις πλέον δημοφιλείς πλατφόρμες ηλεκτρονίκου εμπορίου. Οι διαφημίσεις για «δωρεάν» προϊόντα - αξίας έως και 100 ευρώ - άφησαν από την πρώτη στιγμή τους καταναλωτές με την απορία: «είναι όντως αληθινό ή απλά απάτη;»
Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ιδίως το Instagram, κατακλύστηκαν από χρήστες που παρουσίαζαν το απροσδόκητο κέρδος των 59 ευρώ από την Temu. Αυτό ήταν μέρος μιας διαφημιστικής εκστρατείας που υποσχόταν «δωρεάν μετρητά» στους χρήστες για να κάνουν απλώς τους φίλους τους να εγγραφούν στην πλατφόρμα χρησιμοποιώντας έναν σύνδεσμο.
Επιφανειακά, η προσφορά φαινόταν απλή και προσοδοφόρα: εγγραφείτε, μοιραστείτε τον μοναδικό κωδικό σας και μετά από μια επιτυχημένη εγγραφή ενός φίλου, και τα δύο μέρη θα λάμβαναν 59 ευρώ στους λογαριασμούς τους στο PayPal. Η απλότητα και η προφανής γενναιοδωρία του συστήματος τροφοδότησε ευρύτατο ενθουσιασμό.
Ωστόσο οι λεπτομέρειες βρίσκονται στα ψιλά γράμματα. Μια προσεκτικότερη εξέταση των όρων και προϋποθέσεων που σχετίζονται με αυτό το «δώρο δωρεάν μετρητών» αποκαλύπτει αρκετές επιφυλάξεις και ρήτρες που ρίχνουν σκιά πάνω από την προώθηση.
Σύμφωνα με μια ανάλυση του, οι όροι παρέχουν στην Temu την ευρεία εξουσία να τροποποιεί, να αναστέλλει ή ακόμη και να ακυρώνει την προωθητική ενέργεια χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση.
Η πιο ανησυχητική πτυχή αυτής της προώθησης, ωστόσο, έγκειται στις επιπτώσεις στην ιδιωτική ζωή των συμμετεχόντων.
Συμφωνώντας με τους όρους και τις προϋποθέσεις του δώρου, οι χρήστες συναινούν ακούσια στη χρήση από την Temu των προσωπικών τους δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων φωτογραφιών, ονομάτων, φωνών και άλλων βιογραφικών πληροφοριών, για διαφημιστικούς και προωθητικούς σκοπούς σε όλα τα μέσα, επ' αόριστον και χωρίς αποζημίωση.
Η διάταξη αυτή εγείρει σημαντικές ανησυχίες σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής, καθώς ουσιαστικά αξιοποιεί ένα φαινομενικά καλοπροαίρετο κίνητρο για την ολοκληρωμένη πρόσβαση και χρήση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών για εμπορικό όφελος.