Σούπερ μάρκετ: Η Lidl σε επώνυμη «κόντρα» τιμών με Σκλαβενίτη και ΑΒ Βασιλόπουλο
Στο νέο της φυλλάδιο η Lidl προχωράει σε σύγκριση τιμών 14 προϊόντων private label με αυτά των ανταγωνιστικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ
Ανεβάζει το θερμόμετρο στην μάχη των σούπερ μάρκετ για την προσέλκυση των καταναλωτών η κίνηση της Lidl να συγκρίνει τις τιμές των private label προϊόντων της με τους δύο βασικούς ανταγωνιστές της, την Σκλαβενίτης που είναι leader στην ελληνική αγορά και την ΑΒ Βασιλόπουλος που έως και το 2022 ανταγωνίζονταν για τη δεύτερη θέση. Η γερμανική αλυσίδα soft discount, σε μία κίνηση η οποία δεν είναι συνηθισμένη στην ελληνική αγορά, στο νέο εβδομαδιαίο φυλλάδιο που κυκλοφορεί, παραθέτει το αποτέλεσμα τιμοληψίας που έγινε στα τρία σούπερ μάρκετ την περίοδο μεταξύ 14 και 18 Μαΐου σε καταστήματα τους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Σύγκριση τιμών
Μπορεί με μεγάλα γράμματα η σύγκριση τιμών να γίνεται μεταξύ της Lidl με το "Σούπερ Μάρκετ Α" και το "Σούπερ Μάρκετ Β" όμως είναι ευδιάκριτο ότι οι αποδείξεις αφορούν την ΑΒ Βασιλόπουλος στην πρώτη περίπτωση και τη Σκλαβενίτης στη δεύτερη. Μάλιστα οι ανταγωνιστικές αλυσίδες αποτυπώνονται και με τα βασικά τους χρώματα, το θαλασσί και το πορτοκαλί. Σύμφωνα με την τιμοληψία της Lidl, στα 14 private label προϊόντα που έχει επιλέξει, οι τιμές της είναι κατά 11,7% φθηνότερες από το «Σούπερ Μάρκετ Α» δηλαδή την «ΑΒ Βασιλόπουλος» και κατά 16,2% από το «Σούπερ Μάρκετ Β» δηλαδή τον Σκλαβενίτη.
Διαφορετικές αποδείξεις και ενστάσεις
Σύμφωνα με τον πίνακα της Lidl, η αγορά των συγκεκριμένων προϊόντων θα στοίχιζαν στο δικό της σούπερ μάρκετ 39,17 ευρώ, στην ΑΒ Βασιλόπουλος 44,38 ευρώ και στη Σκλαβενίτης 46,75 ευρώ. Στην πραγματικότητα οι αποδείξεις δείχνουν διαφορετικές τιμές όπου μάλιστα το καλάθι της ΑΒ είναι πιο φθηνό από αυτό της Lidl (AB Βασιλόπουλος 34,93 ευρώ, Lidl 38,2 ευρώ και Σκλαβενίτης 40,19 ευρώ). Η διαφορά μεταξύ του πίνακα της Lidl και των αποδείξεων οφείλεται στο ότι έχει γίνει αναγωγή καθώς σε αρκετές περιπτώσεις συγκρίνονται συσκευασίες και ποσότητες που δεν είναι όμοιες μεταξύ τους. Για παράδειγμα, στα private label φασολάκια των τριών σούπερ μάρκετ η συσκευασία του Lidl αφορά το 1 κιλό και των δύο ανταγωνιστών της συσκευασίες μισού κιλού.
Άνθρωποι με γνώση της αγοράς εγείρουν ενστάσεις σε τέτοιες περιπτώσεις καθώς μπορεί το μέτρο σύγκρισης να είναι π.χ. η μονάδα του κιλού όμως θα πρέπει η σύγκριση να πραγματοποιείται ανάμεσα σε όσο το δυνατόν πιο ισοβαρή προϊόντα καθώς είναι γνωστό ότι όσο μεγαλύτερη μία συσκευασία τόσο πιο οικονομική είναι ως προς την τιμή της.
Παράλληλα εντοπίζουν και άλλα δευτερογενή στοιχεία (όπως η χώρα προέλευσης και συσκευασίας του προϊόντος) που παίζουν σημαντικό ρόλο στην τελική διαμόρφωσης των τιμών. Μία τέτοια περίπτωση είναι αυτή με τα κελυφωτά φιστίκια (σ.σ. ένα προϊόν που ανοίγει σημαντικά την ψαλίδα καθώς η ΑΒ Βασιλόπουλος εμφανίζεται σχεδόν 2 ευρώ πιο ακριβή και η Σκλαβενίτης κατά 4 ευρώ). Στην περίπτωση της ΑΒ Βασιλόπουλος δεν υπάρχει συσκευασία του μισού κιλού που είναι το μέτρο σύγκρισης αλλά των 250 γραμμαρίων ενώ τόσο ο Σκλαβενίτης όσο και η ΑΒ Βασιλόπουλος χρησιμοποιούν ελληνικά φιστίκια ως πρώτη ύλη έναντι Καλιφόρνιας που είναι των Lidl. Εάν στην περίπτωση αυτή η Lidl επέλεγε το αντίστοιχο ελληνικό προϊόν που έχει στην γκάμα της (σ.σ. Νώμα με κελυφωτό φιστίκι Λαμίας) οι διαφορές στις τιμές θα ήταν μηδαμινές.