Φυλλάδια Lidl: Το πείραμα που μπορεί να φέρει την κατάργησή τους 25 χρόνια μετά
Ένα από τα βασικά εργαλεία του Lidl, τα φυλλάδια, έχουν σταματήσει να κυκλοφορούν σε ένα μεγάλο μέρος της χώρας εδώ και μερικές εβδομάδες. Η έκβαση του «πειράματος» πιθανόν να οδηγήσει σε ολική κατάργηση των έγχαρτων φυλλαδίων του σούπερ μάρκετ.
Τα Lidl παραμένουν από τα τελευταία σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα που διαθέτουν ακόμη μηχανισμό διανομής φυλλαδίων πόρτα - πόρτα σε όλη την χώρα. Τα φυλλάδια, όπως και σε όλες τις άλλες χώρες που δραστηριοποιείται η γερμανική αλυσίδα, ήταν ένα από τα βασικά «όπλα» που διέθετε για να προσελκύσει τους καταναλωτές στα καταστήματα της μέσα από τις προσφορές και τις γκάμες που άλλαζαν σε εβδομαδιαία βάση κυρίως στην κατηγορία των προϊόντων bazaar και τις γεύσεις από όλο τον πλανήτη.
Το πείραμα της Πάτρας και των Τρικάλων
«Αθόρυβα» από τον Αύγουστο είναι σε εξέλιξη ένα «πείραμα» στις περιοχές που τροφοδοτούνται από τα hub σε Πάτρα και Τρίκαλα καθώς σε αυτές έχει διακοπεί, για πρώτη φορά στα 25 χρόνια που έχει παρουσία η Lidl στην Ελλάδα, η διανομή των φυλλαδίων. Όπως αναφέρουν στο flash.gr αρμόδια στελέχη της αλυσίδας, η πορεία του εγχειρήματος πιθανόν να οδηγήσει σε ολική κατάργηση της διανομής. Μάλιστα το επόμενο διάστημα εξετάζεται να προστεθούν και νέες περιοχές όπου θα διακοπεί η διανομή.
«Ανεβαίνει» το ψηφιακό
Σημαντικό ρόλο σε αυτή την κίνηση έπαιξε και η έντονα καθοδική πορεία που εμφάνισε η ανάγνωση φυλλαδίων τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα μετά την πανδημία όπου ένα μεγάλο μέρος των συμπολιτών μας απέφευγε να έρχεται σε επαφή με έντυπα που ήταν τοποθετημένα σε δημόσιους χώρους.
Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται και από τα στελέχη της Lidl τα οποία σημειώνουν ότι αντισταθμίστηκε από την κατακόρυφη άνοδο των ψηφιακών φυλλαδίων της αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα όπως αναφέρουν, στις μηχανές αναζήτησης, όπως το Google, παρατηρείται κατακόρυφη άνοδος τις ημέρες που κυκλοφορεί το ψηφιακό φυλλάδιο, στοιχείο που δείχνει ότι ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών πλέον αναζητεί μέσα από το συγκεκριμένο κανάλι τις προσφορές και τα νέα προϊόντα.
Τι γίνεται στο εξωτερικό
Αξίζει να αναφερθεί ότι η Ελλάδα δεν είναι η πρώτη χώρα που η Lidl καταργεί τα έγχαρτα φυλλάδια της καθώς έχει προηγηθεί η Βρετανία και η Πολωνία. Αντίθετα, το βήμα αυτό είναι πολύ δύσκολο να εφαρμοστεί σε χώρες της Βόρειας Ευρώπης αλλά και της Γερμανίας όπου η ανάγνωση σε χαρτί είναι ριζωμένη στην κουλτούρα των κατοίκων τους όπως και αυτή της μελέτης των φυλλαδίων που βρίσκουν στα γραμματοκιβώτια τους οι καταναλωτές.
Στη χώρα μας ο leader της αγοράς, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, ήταν σταθερά «αρνητής» των φυλλαδίων καθώς τύπωνε ελάχιστα για εποχικά είδη, τα οποία ήταν τοποθετημένα σε μεγάλα καταστήματα του ομίλου. Επίσης ο άλλος μεγάλος παίκτης, της αγοράς η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει διακόψει εδώ και περίπου δύο χρόνια χρόνια την εκτύπωση φυλλαδίων διατηρώντας μόνο το εορταστικό την περίοδο των Χριστουγέννων. Σε μείωση του αριθμού των αντιτύπων έχουν προχωρήσει και άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ όπως η Μασούτης και η My Market.