Σκλαβενίτης- ΑΒ Βασιλόπουλος: Σήκωσαν το γάντι που πέταξε η Lidl στην μάχη του γάλακτος
Η κίνηση της Lidl να μειώσει την τιμή στο φρέσκο γάλα ενεργοποίησε τα αντανακλαστικά του ανταγωνισμού στην αγορά των σούπερ μάρκετ.
Με αύξηση της έντασης τους ανταγωνισμού σε επίπεδο τιμών ξεκίνησε το 2025 στην αγορά των σούπερ μάρκετ. Την κίνηση της Lidl να μειώσει την τιμή στο φρέσκο γάλα ιδιωτικής ετικέτας από τα 0,99 ευρώ στα 0,95 ευρώ ακολούθησαν οι βασικοί ανταγωνιστές της αλυσίδας, Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος.
Σε ότι αφορά την ΑΒ Βασιλόπουλος η μείωση τιμής είναι μέχρι το τέλος του Ιανουαρίου αλλά δεν αποκλείεται να παραταθεί όσο ο ανταγωνισμός διατηρεί την τιμή στα συγκεκριμένα επίπεδα. Όπως είναι γνωστό το φρέσκο γάλα αποτελεί βασικό αγαθό στο καλάθι του νοικοκυριού τόσο στην Ελλάδα όσο και σε όλο τον κόσμο και αν και ανελαστική δαπάνη η τιμή είναι ένα βασικό κριτήριο για την αγορά του.
Δεν είναι τυχαίο ότι στην ελληνική αγορά, όπου οι καταναλωτές επιλέγουν κατά κύριο λόγο επώνυμα προϊόντα, στην κατηγορία του φρέσκου γάλακτος τα private label έχουν «πάρει κεφάλι» και εκτιμάται ότι μία στις τέσσερις συσκευασίες (περίπου 25%) που πωλείται, είναι προϊόν ιδιωτικής ετικέτας.
Οι τιμές πέφτουν ο ανταγωνισμός αυξάνεται
Σύμφωνα με τα στοιχεία του 11μηνου του 2024 που επεξεργάστηκε η εταιρεία Circana παρατηρήθηκε αύξηση πωλήσεων σε όγκο στο σύνολο των γαλακτοκομικών κατά 6,8% σε όγκο τοποθετώντας την στην κορυφή ως την κατηγορία τροφίμων με την μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων για την περασμένη χρονιά.
Παράλληλα ο ανταγωνισμός αυξάνεται καθώς στην κατηγορία του φρέσκου γάλακτος εισέρχονται και επανεμφανίζονται παίκτες από το παρελθόν. Συγκεκριμένα ήδη καταγράφει ένα χρόνο παρουσίας στην αγορά της Θεσσαλονίκης η ΑΓΝΟ, η οποία λανσαρίστηκε από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Όλυμπος, Ροδόπη, Τυράς) ενώ την επαναδραστηριοποίηση της ανακοίνωσε και η ΘΕΣγάλα η οποία έχει περάσει στα χέρια της οικογένειας Καντώνια (Cosmos Aluminium).