Lidl: «Γκρέμισε» την ΑΒ Βασιλόπουλος από τη δεύτερη θέση - Στόχος η πρωτιά στα σούπερ μάρκετ
Για πρώτη φορά στα 25 χρόνια παρουσίας της στην ελληνική αγορά η Lidl Ελλάς σκαρφαλώνει στην δεύτερη θέση των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα. Πίσω από τον Σκλαβενίτη και μπροστά από την ΑΒ Βασιλόπουλος.
Με τον καλύτερο τρόπο γιόρτασε τα 25α γενέθλια της στην Ελλάδα η Lidl καθώς, σύμφωνα με τον Martin Brandenburger, CEO και Πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Ελλάς, η αλυσίδα σκαρφάλωσε στην δεύτερη θέση, σε ότι αφορά τις πωλήσεις, στην αγορά των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα το 2023. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Lidl Ελλάς δεν δημοσιεύει ισολογισμό για να πιστοποιηθεί αυτή η τοποθέτηση, όμως την βελτίωση των μεγεθών πιστοποιούν και τα νούμερα που παρέχουν οι εταιρείες μετρήσεων που καταγράφουν την κατανάλωση μέσα από τα σούπερ μάρκετ.
Στόχος η πρώτη θέση
Από την δεύτερη στην τρίτη θέση υποχώρησε η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία φέρεται να είχε βραχεία κεφαλή στον μεταξύ τους ανταγωνισμό το 2022. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΑΒ, η οποία είχε βρεθεί την τριετία 2014-2016 στην πρώτη θέση (σ.σ. την εποχή που είχε καταρρεύσει ο όμιλος Μαρινόπουλου), διατηρούσε την δεύτερη θέση στον κλάδο για αρκετά χρόνια με πωλήσεις που κινούνταν στα επίπεδα των 2 δισ. ευρώ. (σ.σ. σύμφωνα με τον τελευταίο ισολογισμό του 2023 1,97 δισ. ευρώ από 1,98 δισ. ευρώ το 2022).
Για την Lidl Ελλάς που έσπασε για πρώτη φορά το φράγμα των 2 δισ. ευρώ σε πωλήσεις στην ελληνική αγορά η δεύτερη θέση φαίνεται ότι δεν είναι αρκετή. Όπως ανέφερε ο κ. Martin Brandenburger σε ερώτηση του flash.gr στο περιθώριο εκδήλωσης για την βιώσιμη ανάπτυξη, στόχος είναι η πρώτη θέση την οποία σήμερα κατέχει ο Σκλαβενίτης.
Ο ίδιος επεσήμανε ότι η πρωτιά στην ελληνικά αγορά δεν είναι βραχυπρόθεσμος στόχος γνωρίζοντας ότι ο πρώτος παίκτης έχει υπερδιπλάσιες πωλήσεις (σ.σ. το 2023 οι Υπεραγορές Σκλαβενίτη πέτυχαν πωλήσεις 4,3 δισ. ευρώ και ο όμιλος Σκλαβενίτη 5,16 δισ. ευρώ με ανοδική πορεία και στις δύο περιπτώσεις), όμως είναι κάτι που τόσο ο ίδιος όσο και η ομάδα του πιστεύουν ότι μπορεί να επιτευχθεί σε βάθος χρόνου.
Νέο κέντρο διανομής στην Ελευσίνα
Κατά την διάρκεια της χθεσινής εκδήλωσης ο κ. Brandenburger ανακοίνωσε την δημιουργία νέου κέντρου διανομής 60.000 τ.μ. στην Ελευσίνα. Πρόκειται για μία επένδυση ύψους 100 εκατ. ευρώ που αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2029.
"Χάρη σε αυτή την επένδυση ενισχύουμε το συγκριτικό πλεονέκτημα της καθημερινής τροφοδοσίας φρέσκων προϊόντων σε όλα τα καταστήματά μας σε όλη την Ελλάδα, ένα στοιχείο που μας ξεχωρίζει από την υπόλοιπη αγορά" σημείωσε ο Πρόεδρος και CEO της Lidl Ελλάς, διευκρινίζοντας παράλληλα ότι ήδη τρέχουν επενδύσεις 120 εκατ. ευρώ την διετία που θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2025.
Όπως σημείωσε στην ομιλία του από το 1999 μέχρι σήμερα η Lidl Ελλάς έχει επενδύσει στη χώρα πάνω από 1,4 δισ. ευρώ ενώ το 2023, για πρώτη φορά η συνεισφορά της αλυσίδας στο ΑΕΠ ανήλθε σε πάνω από 1 δισ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 0,53% του εθνικού ΑΕΠ.