Νέο «ράπισμα» στην Temu από ΕΕ για παραπλάνηση καταναλωτών - Η απάντηση της εταιρείας στο flash.gr
Για ψεύτικες εκπτώσεις και κριτικές στα προϊόντα της, κατηγορούν την Temu η Κομισιόν και οι εθνικές αρχές καταναλωτών. Η απάντηση της Temu στο Flash.gr
Νέα προβλήματα αντιμετωπίζει η Temu στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς η Κομισιόν και οι εθνικές αρχές καταναλωτών διαπίστωσαν ότι ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου εμπλέκεται σε παράνομες πρακτικές όπως ψεύτικες εκπτώσεις και παραπλανητικές κριτικές.
H Ευρωπαϊκή Επιτροπή προειδοποίησε τον κινεζικό κολοσσό να διορθώσει παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές, διαφορετικά θα αντιμετωπίσει πιθανά πρόστιμα, όπως αναφέρεται σε έκθεση μετά από έρευνα του Δικτύου Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών, με επικεφαλής το Βέλγιο, τη Γερμανία και την Ιρλανδία.
Η έκθεση διαπίστωσε ότι η Temu δραστηριοποιείται σε σκληρές πωλήσεις προσφέροντας ψεύτικες εκπτώσεις και κριτικές. Η εταιρεία μεταδίδει παραπλανητικές πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένης της υπερβολής στη διαθεσιμότητα των προϊόντων και της προώθησης του επείγοντος για τις πωλήσεις με προθεσμίες, όπως εντόπισε η έρευνα.
Οι αρχές τόνισαν επίσης ότι η Temu δεν ενημερώνει σωστά τους καταναλωτές για το δικαίωμά τους να επιστρέφουν προϊόντα και δεν παρέχει σαφή στοιχεία επικοινωνίας για να λαμβάνει παράπονα.
Επιπλέον, οι αρχές των καταναλωτών επέκριναν τη χρήση του παιχνιδιού «spin the fortune wheel» από την Temu, όπου δεν δίνονται σαφείς πληροφορίες σχετικά με τους όρους ή τις ανταμοιβές.
Η εταιρεία έλαβε ένα μήνα προθεσμία για να απαντήσει στην Επιτροπή και να περιγράψει πώς σχεδιάζει να διορθώσει αυτές τις πρακτικές. Εάν η απάντηση δεν είναι ικανοποιητική, η Temu ενδέχεται να αντιμετωπίσει σημαντικά πρόστιμα.
«Είναι πολύ θετικό να βλέπουμε τις ομάδες από δύο διαφορετικές Αρχές να συνεργάζονται για να αντιμετωπίσουν τις αποτυχίες της Temu. Εάν η Temu δεν συμμορφωθεί αμέσως, οι Αρχές θα πρέπει να δείξουν τα δόντια τους και να αρχίσουν να επιβάλλουν μεγάλα πρόστιμα», δήλωσε ο Agustín Reyna, γενικός διευθυντής της ευρωπαϊκής οργάνωσης καταναλωτών BEUC.
«Αυτή η απόφαση σωρεύει ακόμη μεγαλύτερη πίεση στην Temu να συμμορφωθεί με το νόμο. Είναι απαράδεκτο να στέλνει ένα τσουνάμι προϊόντων στην ΕΕ, τα οποία περιλαμβάνουν ξεκάθαρα μη ασφαλή παιχνίδια και ηλεκτρικά προϊόντα, περιφρονώντας πλήρως τόσο τη νομοθεσία για τους καταναλωτές όσο και την πρόσφατη Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA)», πρόσθεσε ο Reyna.
Αυτή η έρευνα διεξάγεται παράλληλα με τις επίσημες διαδικασίες της DSA που ανακοινώθηκαν την περασμένη εβδομάδα, οι οποίες σχετίζονται με παρόμοιες επιβλαβείς πρακτικές που φέρεται να ακολουθεί η Temu και με τον εθιστικό χαρακτήρα της πλατφόρμας της.
Σημειώνεται ότι η πλατφόρμα της Temu προσελκύει περίπου 45 εκατομμύρια επισκέπτες κάθε μήνα σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αναφορά από εκπρόσωπο της Temu
Από το γραφείο δημοσίων σχέσεων της Temu στην Ευρώπη, εστάλη στο flash.gr απάντηση την οποία και παραθέτουμε:
«Η Temu αναγνωρίζει τις ανησυχίες που εξέφρασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές προστασίας καταναλωτών και επαναβεβαιώνει τη δέσμευσή μας για στενή συνεργασία με τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές προκειμένου να αντιμετωπιστούν τυχόν ζητήματα και να διασφαλιστεί η συμμόρφωση με τη νομοθεσία της ΕΕ.
Παρόλο που έχουμε αποκτήσει δημοτικότητα μεταξύ πολλών καταναλωτών σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, παραμένουμε μια πολύ νέα πλατφόρμα — λιγότερο από δύο χρόνια στην ΕΕ — και μαθαίνουμε και προσαρμοζόμαστε ενεργά στις τοπικές απαιτήσεις. Θα συνεργαστούμε πλήρως με αυτήν την έρευνα, καθώς πιστεύουμε ότι ένας τέτοιος έλεγχος ωφελεί μακροπρόθεσμα τους καταναλωτές, τους εμπόρους και την πλατφόρμα.»