Μητσοτάκης από ΔΕΘ για τα κινητά: Παράθυρο για να μπουν lockers στα σχολεία - «Δεν αποκλείω τίποτα»
«Η απαγόρευση των κινητών στα σχολεία δεν είναι εύκολο μέτρο στην εφαρμογή του. Θα υπάρχουν αντιδράσεις αλλά θέλουμε τα κινητά να είναι μέσα στην τσάντα», είπε.
«Για το ζήτημα του κινητού θα επιμείνω πολύ διότι οι επιστήμονες λένε χωρίς καμία αμφιβολία πως το κινητό τηλέφωνο στα σχολεία παρεμβαίνει με τη μαθησιακή διαδικασία και ουσιαστικά δημιουργεί διάσπαση προσοχής» τόνισε ο πρωθυπουργός στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ.
Και συνέχισε:
«Η απαγόρευση των κινητών στα σχολεία δεν είναι εύκολο μέτρο στην εφαρμογή του. Θα υπάρχουν δυσκολίες, θα υπάρχουν αντιδράσεις αλλά κάνουμε ένα πρώτο βήμα. Θέλουμε τα κινητά να είναι μέσα στην τσάντα», είπε». Στο σημείο αυτό ανέφερε «ορισμένες χώρες έχουν προχωρήσει και ένα βήμα παραπέρα. Έχουν ειδικά lockers και οι μαθητές βάζουν εκεί τα κινητά τους και τα παίρνουν όταν σχολάσουν. Δεν αποκλείω τίποτα στη συνέχεια στην εφαρμογή του μέτρου. Αυτό που ξέρω είναι ότι το τηλέφωνο, ειδικά το smartphone δεν μπορεί να παρεμβαίνει με τη μαθησιακή διαδικασία».
«Ξέρω επίσης κάτι ακόμα: Τα παιδιά μας και οι έφηβοι κινδυνεύουν πια από απόλυτο εθισμό από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και αυτό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα ψυχικής υγείας που πηγαίνει πέρα και πάνω από τα σχολεία και πρέπει να αντιμετωπιστεί. Πρέπει να το αντιμετωπίσει η Ε.Ε. στη ρίζα του. Και θέλω να παίξω πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό. Για μια ευρωπαϊκή ρύθμιση που θα αφορά τους αλγόριθμους των πλατφορμών αυτών ώστε να σπάσουμε αυτήν την εξάρτηση που οι ίδιες οι εταιρείες προκαλούν για να βγάζουν περισσότερα χρήματα. Δεν μπορούν να βγάζουν χρήματα στις πλάτες των παιδιών και εφήβων μας σε ένα τεράστιο πείραμα ψυχικής υγείας που ήδη βλέπουμε ότι δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στα παιδιά. Στα κορίτσια, με συγκρίσεις και νευρικές ανορεξίες και εικόνες που δεν υπάρχουν και τα κάνουν να αισθάνονται άβολα, αδύναμα, άσχημα, χοντρά. Στα αγόρια μας με άλλου είδους προβλήματα. Είναι ένα μείζον ζήτημα και πρέπει να το αντιμετωπίσουμε σε κανονιστικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Θέλουμε τους γονείς και τους δασκάλους συμμάχους. Θέλουμε ένα σχολείο με μαθησιακή διαδικασία που να μην διακόπτεται από την ανάγκη μαθητή να κοιτά συνέχεια το κινητό του».