Πιερρακάκης για τις παρεμβάσεις στα social media: Ξεκινάμε άμεσα από την 4η και 5η δημοτικού
Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στις νέες τεχνολογίες των social media και στα υπό σχεδιασμό μέτρα για τη χρήση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία.
Για τη χρήση των νέων τεχνολογιών των social media από τους εφήβους καθώς και τα μέτρα για τη χρήση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης. «Να πω ότι καταρχήν υπάρχει ήδη ένα πεπραγμένο ότι ξεκινήσαμε τη φετινή σχολική χρονιά με μία απαγόρευση της εμφανούς κατοχής και χρήσης κινητών τηλεφώνων στα σχολεία. Αυτό είναι στο πλαίσιο ενός νέου κανονισμού λειτουργίας των σχολείων. Και έχει λειτουργήσει πολύ καλά και έχει λειτουργήσει πολύ καλά, γιατί το έχουν αγκαλιάσει οι εκπαιδευτικοί μας και οι οικογένειες και οι γονείς και βλέπουμε ήδη. Εντάξει, συνήθως σε ρεπορτάζ ακούγεται πολύ ο αριθμός των αποβολών, γιατί υπάρχει πλέον και μια διαδικασία συνέπειας της χρήσης.
Αλλά εγώ θα σας πω ότι αυτό είναι δευτερεύον. Για μένα το σημαντικό είναι το ότι αυτό δείχνει ότι έχεις μια εφαρμογή εκεί που υπάρχει αν θέλετε η όποια απόκλιση από τον κανονισμό», τόνισε.
«Το ζητούσαν και οι εκπαιδευτικοί»
Συνεχίζοντας ο υπουργός είπε: «Εγώ πέρσι όλη τη χρονιά, πηγαίνοντας σε σχολεία και μιλώντας με εκπαιδευτικούς. Αυτό το μέτρο οφείλω να σας πω ότι μας το ζητούσαν όλοι οι εκπαιδευτικοί. Είδα και μια δημοσκόπηση που λέει ότι το 86% των συμπολιτών μας συμφωνούν με το μέτρο. Βλέπουμε ότι τα παιδιά το εφαρμόζουν. Μπορεί καταρχήν κάποιος να έχει μια επιφύλαξη για ένα νέο παιδί. Έχουμε υπάρξει και εμείς νέα παιδιά. Γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά ότι υπάρχει μια επιφύλαξη σε τέτοιας φύσεως μέτρα, αλλά εγώ θα πω ότι είναι για καλό. Και ξέρετε το λέω και ως κάποιος που αγαπάει πολύ την τεχνολογία.
»Είναι σημαντικό πράγμα να ξέρεις πότε χρησιμοποιείς την τεχνολογία. Και εδώ τα κινητά τηλέφωνα είχαν πολύ κακή επίπτωση από την παρουσία τους στο σχολείο και μέσα στην αίθουσα. Άλλο πράγμα ο διαδραστικός πίνακας. Άλλο πράγμα ο υπολογιστής, άλλο πράγμα η τεχνολογία που κάνει καλό να τη χρησιμοποιεί σωστά. Άλλο το κινητό τηλέφωνο. Γιατί; Πρώτον, σε περιστατικά μπούλινγκ τι συνέβαινε; Πάντοτε ένα παιδί σήκωνε ένα κινητό τηλέφωνο για να καταγράψει το περιστατικό. Μπούλινγκ ίσον κινητό τηλέφωνο. Και δεύτερον, πέραν όλων των άλλων, αποσπάται η προσοχή σου, οπότε καλά καλά αποσπάται σε εμάς όταν διαβάζουμε».
Μιλώντας στο ΕΡΤΝews, ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ακόμη πως υπάρχει προσωπικό ενδιαφέρον του πρωθυπουργού για το ζήτημα της ασφαλούς χρήσης των κινητών από τα παιδιά. «Υπάρχει και ένα θεμελιώδες βιβλίο που έχει δεν ξέρω, το έχει διαβάσει ο πρωθυπουργός, το έχουμε διαβάσει πολύ, ενός συγγραφέα που λέγεται Τζόναθαν Χάιντ και περιέγραφε πώς τα παιδιά ουσιαστικά χάνουν την παιδική τους ηλικία μέσα από τα κοινωνικά μέσα. Και το βιβλίο αυτό καταλήγει σε μια σειρά από προτάσεις. Και ο άνθρωπος είναι ειδικός. Είναι καθηγητής πανεπιστημίου στην Αμερική και λέει ουσιαστικά ότι πρέπει να προσπαθήσουμε να παρατείνουμε τον χρόνο κατά τον οποίο ένα παιδί δεν θα ακουμπήσει smartphone αρχικά και δεν θα μπει σε κοινωνικό μέσο κατά δεύτερον. Και βλέπουμε χώρες όπως η Γαλλία να έχουν επιδιώξει να αναπτύξουν εθνική, πολιτική και εθνική νομοθεσία», ανέφερε.
Ακολούθως επισήμανε ότι: «Εγώ αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι θα υπάρξει μια παρέμβαση. Και η παρέμβαση αυτή, όπως είπα πριν η εκπαιδευτική για τα κινητά τηλέφωνα στο σχολείο. Εδώ θα σας πω οι οικογένειες σε ό,τι αφορά αυτή την παρέμβαση, Η παρέμβαση αυτή θα λέει ότι θα υπάρξει μια εφαρμογή. Το έχει δει ο κ. Παπαστεργίου, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η οποία θα εγκαθίσταται στο κινητό τηλέφωνο που ενδεχομένως θα έχει ένα παιδί από τους γονείς του, για να μπορεί να δρα προστατευτικά σε σχέση με την πρόσβαση στα κοινωνικά μέσα».
Ο κ. Πιερρακάκης είπε ότι: «Μαζί με την αρμόδια ανεξάρτητη αρχή αναπτύσσουμε συγκεκριμένο υλικό που θα ενταχθεί στα μαθήματα. Στο μάθημα της Πληροφορικής θα μπει λίγες ώρες φέτος θα είναι στο πλαίσιο ενός παιχνιδιού. Ένα παιχνίδι το οποίο θα διδάσκει με πολύ έξυπνο τρόπο πώς να φέρεσαι σε τέτοιες καταστάσεις. Αυτό είναι λοιπόν το πρώτο. Θα υπάρξει παρέμβαση και στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο. Τις επόμενες εβδομάδες θα ανακοινώσουμε την ακριβή τάξη στην οποία θα μπει. Θα είναι δύο παρεμβάσεις φέτος. Θα είναι οι τάξεις προς το τέλος του Δημοτικού. Δηλαδή 4η, 5η Δημοτικού θα είναι μία παρέμβαση και η άλλη θα είναι στο Γυμνάσιο, Δευτέρα Γυμνασίου. Του χρόνου θα είναι περισσότερο υλικό.
»Αυτό το λέω γιατί; Γιατί μου είπατε υπάρχει μια πραγματικότητα. Την αναγνωρίζουμε. Πάμε όμως στο άλλο, για το άλλο κομμάτι, για τα κοινωνικά μέσα. Πριν εφαρμόσουμε το μέτρο για τα κινητά τηλέφωνα, το είχαμε συζητήσει και στα σχολεία. Θυμάστε πόσο πολύ ο κόσμος συζητούσε ότι δεν θα εφαρμοστεί. Και βλέπετε ότι εφαρμόζεται; Είναι πρωτοσέλιδο σε εφημερίδες ότι το μέτρο εφαρμόζεται και ο κόσμος μου το λέει ότι το μέτρο εφαρμόζεται και με κάποια έκπληξη».