Ποιο είναι το κορυφαίο software για να παρακολουθείς το κινητό του παιδιού σου
Γεγονός είναι πως δεν υπάρχει παρέα γονέων που δεν έχει τεθεί το φλέγον ερώτημα: Πώς θα βάλω φραγή σε εφαρμογές των κινητών των παιδιών μου και πώς μπορώ να τα ελέγξω;
Την ώρα που τα κινητά έχουν γίνει προέκταση των χεριών για μικρούς και μεγάλους κι ενώ στο διαδίκτυο η κατάσταση είναι ανεξέλεγκτη, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ετοιμάζει πρωτοβουλίες για τον έλεγχο των εφαρμογών που θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα παιδιά και οι γονείς αναζητούν εναγωνίως τρόπους για να αποκτήσουν πρόσβαση στα κινητά των παιδιών τους.
Γεγονός είναι πως δεν υπάρχει παρέα γονέων που δεν έχει τεθεί το φλέγον ερώτημα: Πώς θα βάλω φραγή σε εφαρμογές των κινητών των παιδιών μου και πώς μπορώ να τα ελέγξω; Η απάντηση ωστόσο -και μάλιστα από τα χείλη ειδικού στην τεχνολογία- είναι αναπάντεχη.
Όπως είπε ο δημοσιογράφος τεχνολογίας, Δημήτρης Μαλλάς, στην εκπομπή «Πρωινή Ζώνη» του Action 24, το καλύτερο software για να μπορείς να ελέγχεις το παιδί σου είναι «να του έχεις εμπιστοσύνη. Να επικοινωνείς και να μιλάς με το παιδί σου».
Επειδή όμως υπάρχουν κι εκείνοι που πέρα από την εμπιστοσύνη και την επικοινωνία, θέλουν να έχουν στα χέρια τους και κάτι πιο απτό, η τεχνολογία προσφέρει λύσεις. «Μπορεί κάποιος να βάλει μια εφαρμογή και να παρακολουθεί το κινητό του παιδιού του ή να βρίσκει το στίγμα του. Υπάρχουν τέτοιες εφαρμογές, που είναι επί πληρωμή. Για να εγκατασταθεί ωστόσο, ο γονιός πρέπει να αποκτήσει πρόσβαση στο κινητό του παιδιού του, χωρίς να το καταλάβει το παιδί. Εδώ έρχεται να παίξει ρόλο η ηλικία. Το πιθανότερο είναι ότι το παιδί θα το καταλάβει, γιατί τα παιδιά είναι περισσότερο εξοικειωμένα από εμάς με την τεχνολογία», εξηγεί ο Δημήτρης Μαλλάς.
«Ψηφιακοί ιθαγενείς και ψηφιακοί μετανάστες»
Ο ίδιος προσθέτει ότι για τους γονείς δεν είναι εύκολο να «ξεγελάσουν» τα παιδιά, τουλάχιστον όσον αφορά σε θέματα τεχνολογίας: «Τα παιδιά έχουν γεννηθεί μέσα στην τεχνολογία, είναι ψηφιακοί ιθαγενείς. Εμείς όλοι είμαστε ψηφιακοί μετανάστες. Προλάβαμε την κασέτα. Άρα είμαστε της αναλογικής εποχής».
Συμπληρώνει επίσης: «Μπορείς να βάλεις μια εφαρμογή και να παρακολουθείς το παιδί σου. Όταν μιλάμε όμως για παιδιά Γυμνασίου, είναι πάρα πολύ εύκολο να την παρακάμψουν. Θα βρουν στο YouTube τους τρόπους να το κάνουν. Για μένα, το πιο σωστό είναι να πεις στο παιδί σου ότι το παρακολουθείς».
Σε αυτή την περίπτωση βέβαια, τίθεται ένας νέος προβληματισμός, σχετικά με το πόσο φυσιολογικό είναι να θεωρεί ένα παιδί κανονικό το να το παρακολουθούν: «Αυτή η συζήτηση υπάρχει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Γι' αυτό και θα πρέπει οι γονείς να μιλούν με τα παιδιά τους. Όσο κι αν ακουστεί περίεργο, αυτό που προτείνω είναι να μην του βάλεις καμία εφαρμογή. Εμπιστεύσου το. Μπορείς; Το θέμα είναι κοινωνικό, όχι ψηφιακό. Η τεχνολογία είναι ουδέτερη, είναι και καλή και κακή, ανάλογα με το πώς τη χρησιμοποιούμε και εμείς και τα παιδιά μας. Και είναι επίσης και τι παράδειγμα τους δίνουμε. Όταν εμείς ως γονείς χρησιμοποιούμε συνέχεια το κινητό μας ή το λάπτοπ μας, κάτι αντίστοιχο θα κάνουν και τα παιδιά μας».