Έρχεται ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας - Τι θα προβλέπει
Σε δημόσια διαβούλευση τίθενται από Σεπτέμβριο οι νέοι κανόνες που αφορούν την οδηγική ασφάλεια.
Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας - ΚΟΚ, δεδομένου ότι είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης, τα θέματα της οδικής ασφάλειας.
Μάλιστα, όπως αναφέρουν πληροφορίες από το Μαξίμου που επικαλείται η ΕΡΤ, απώτερος στόχος είναι να πέσουν οι ταχύτητες μέσα στην πόλη. Η Ελλάδα εξάλλου βρίσκεται ακόμα στην 4η χειρότερη θέση στην Ευρώπη σε νεκρούς από τροχαία, με περίπου 650 άτομα να χάνουν τη ζωή τους το 2023.
Αξίζει, βέβαια, εδώ να σημειωθεί πως πριν από 10 με 15 χρόνια, η Ελλάδα ήταν πρώτη αλλά από την κυβέρνηση διαρρέεται πως ακόμα υπάρχει πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει.
Από τον Απρίλιο, οι πληροφορίες ήθελαν το νέο, αναμορφωμένο ΚΟΚ να έχει νέα πολιτική ποινών, επικεντρωμένη στην οδική ασφάλεια.
Ποινές που θα αφορούν τον οδηγό και όχι το όχημα
Στόχος ήταν από τότε να είναι εφαρμόσιμες οι ποινές, να είναι δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και στην επικινδυνότητα κάθε παράβασης.
Για πρώτη φορά, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, κατηγοριοποιούνται οι ποινές και αυστηροποιούνται, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης (πχ. κινητό τηλέφωνο, κράνος, ζώνη κ.α.). Παράλληλα, βάσει του νέου ΚΟΚ, οι ποινές θα αφορούν τον οδηγό και όχι το όχημα.
Εξετάζεται, ακόμη, η μείωση του ορίου ταχύτητας στον εσωτερικό αστικό ιστό και σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας.
Έτσι, στην περίπτωση που η παράβαση αφορά το ίδιο το όχημα -όπως για παράδειγμα η στάθμευση σε θέση ΑμεΑ, καθώς προβλέπεται η αφαίρεση των πινακίδων του οχήματος- θα πρέπει, για να παραλάβει τις πινακίδες ο οδηγός, να παραδώσει την άδειά του.