Δεν θα πληρώνουν πάρκινγκ οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Την επαναφορά του δωρεάν πάρκινγκ στους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης αποκάλυψε η Δέσποινα Παληαρούτα
Τέλος οι κλήσεις στάθμευσης για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τι αποκάλυψε η γενική γραμματέας Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα για το Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ, τον ΚΟΚ και τις ανανεώσεις διπλωμάτων.
Στήριξη της ηλεκτροκίνησης από την κυβέρνηση
Η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα, ξεκαθάρισε σε συνέντευξή της στην ΕΡΤ ότι η κυβέρνηση παραμένει προσηλωμένη στη στήριξη της χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Στο πλαίσιο αυτό, οι οδηγοί αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν το προνόμιο της δωρεάν στάθμευσης στο κέντρο της Αθήνας, στα ελεγχόμενα σημεία όπου συνήθως υπάρχει χρέωση. Παράλληλα, πρόστιμα που έχουν επιβληθεί στους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων για στάθμευση σε αυτά τα σημεία θα ακυρωθούν.
Τι γίνεται με το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Η κ. Παληαρούτα αποκάλυψε ότι το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες. Αντί για τον αρχικό προϋπολογισμό των 20 εκατομμυρίων ευρώ, θα διατεθεί επιπλέον χρηματοδότηση ύψους 11 εκατομμυρίων ευρώ, ανεβάζοντας τον συνολικό προϋπολογισμό στα 44 εκατομμύρια ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, οι πόροι αυτοί επαρκούν για την αγορά μόλις 1.500 ηλεκτρικών οχημάτων, πολλά εκ των οποίων έχουν ήδη πωληθεί από τον Δεκέμβριο.
Με δεδομένο ότι έχουν ήδη συσσωρευτεί χιλιάδες αιτήσεις, η πλατφόρμα θα λειτουργήσει για περιορισμένο χρονικό διάστημα μόλις μεταφερθούν οι νέοι πόροι, πιθανώς έως τα τέλη Φεβρουαρίου. Όσοι ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο με επιδότηση καλούνται να κινηθούν άμεσα, καθώς η πιθανότητα εξάντλησης των διαθέσιμων πόρων είναι υψηλή, όπως συνέβη και με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».
Το πρόγραμμα θεωρείται επιτυχημένο, έχοντας ήδη χορηγήσει 55 εκατομμύρια ευρώ σε επιδοτήσεις στον δεύτερο κύκλο. Ο τρίτος κύκλος έχει στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης μέσω της νέας χρηματοδότησης. Επίσης, όσοι συμμετέχουν στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» θα δουν τις πληρωμές τους να ολοκληρώνονται έως το καλοκαίρι του 2025.
Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και αλλαγές στα όρια ταχύτητας
Η Γενική Γραμματέας επισήμανε τη σημασία της μείωσης των ορίων ταχύτητας εντός των πόλεων, προτείνοντας όριο 30 χλμ./ώρα στον αστικό ιστό. Όπως εξήγησε, έρευνες δείχνουν ότι η μείωση της ταχύτητας οδηγεί σε δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και της σοβαρότητάς τους.
Επιπλέον, η εφαρμογή αυτού του ορίου εξυπηρετεί και την ασφάλεια ευάλωτων χρηστών του δρόμου, όπως πεζών και ποδηλατών, ενώ συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στις πόλεις, μειώνοντας την ηχορύπανση και τις εκπομπές ρύπων.
Παράλληλα, ο νέος ΚΟΚ προβλέπει την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων με βάση την επικινδυνότητα (χαμηλή, μέση, υψηλή), διευκολύνοντας την επιβολή δικαιότερων ποινών.
Εξετάζεται επίσης η αλλαγή στους κανονισμούς για τις μοτοσικλέτες, όπως η δυνατότητα διέλευσης ανάμεσα σε σταματημένα οχήματα, με στόχο να διευκολυνθεί η κυκλοφορία, εφόσον διασφαλιστεί η ασφάλεια όλων των εμπλεκόμενων.
Όρια ηλικίας οδηγών
Η κ. Παληαρούτα ανέφερε ότι το ζήτημα των ορίων ηλικίας για την οδήγηση βρίσκεται υπό εξέταση. Αν και δεν έχουν ληφθεί ακόμα συγκεκριμένα μέτρα, εξετάζονται ενδεχόμενες παρεμβάσεις με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας στους δρόμους.
Στο πλαίσιο αυτό, μελετώνται καλές πρακτικές από άλλες χώρες, όπως τακτικές αξιολογήσεις για οδηγούς μεγαλύτερης ηλικίας, που περιλαμβάνουν εξετάσεις υγείας ή δεξιοτήτων οδήγησης. Ωστόσο, προς το παρόν δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή τέτοιων αλλαγών.