Viral και πολύτιμη: Γιατί η dubai chocolate φτάνει να πωλείται 10 φορές ακριβότερα
Παρότι το αυθεντικό προϊόν διατίθεται αποκλειστικά στα Εμιράτα, αυτό δεν εμπόδισε τις διεθνείς αγορές, και κυρίως τις ευρωπαϊκές εταιρείες, να κυκλοφορήσουν αναπαραγωγές του.

Η «σοκολάτα του Ντουμπάι» έχει εξελιχθεί σε ένα παγκόσμιο φαινόμενο, προκαλώντας φρενίτιδα τόσο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όσο και στα ράφια των σούπερ μάρκετ σε όλη την Ευρώπη.
Το viral γλύκισμα, με βάση τη σοκολάτα γάλακτος, τη χειροποίητη γέμιση από φιστίκι και το τραγανό καταΐφι, έκανε το ντεμπούτο του στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα από το ζαχαροπλαστείο Fix Dessert Chocolatier και σήμερα θεωρείται ένα από τα πιο περιζήτητα σοκολατένια προϊόντα παγκοσμίως.
Παρότι το αυθεντικό προϊόν διατίθεται αποκλειστικά στα Εμιράτα, αυτό δεν εμπόδισε τις διεθνείς αγορές, και κυρίως τις ευρωπαϊκές εταιρείες, να κυκλοφορήσουν αναπαραγωγές του. Η ελβετική εταιρεία Lindt δημιούργησε τη δική της πολυτελή εκδοχή, η οποία γνώρισε επίσης μεγάλη επιτυχία.
Είδος πολυτελείας και φρενίτιδα
Οι επανεκδόσεις, αν και εξαιρετικά δημοφιλείς, είναι ιδιαίτερα δύσκολο να βρεθούν, με πολλές χώρες να αντιμετωπίζουν εξάντληση των αποθεμάτων σε χρόνο ρεκόρ. Οι καταναλωτές σχηματίζουν ουρές και αγοράζουν μεγάλες ποσότητες για μεταπώληση. Στην Πορτογαλία, για παράδειγμα, σοκολάτες του Lidl που αρχικά πωλούνται προς €4,99, εμφανίζονται προς πώληση έως και €20 στην αγορά του OLX και του Vinted, ενώ κάποιες εκδοχές φτάνουν ακόμα και τα €50 ανά τεμάχιο, με κάποιες εκδοχές να εξαντλούνται σε μόλις 40 λεπτά από την κυκλοφορία τους.
Ανάλογη εικόνα επικρατεί σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία, όπου αρκετά σούπερ μάρκετ διαθέτουν σοκολάτες «Dubai-style» σε περιορισμένη διαθεσιμότητα. Παράλληλα, γερμανικό δικαστήριο στην Κολωνία έκρινε ότι μόνο οι σοκολάτες που παράγονται στα ΗΑΕ μπορούν να φέρουν την ονομασία «σοκολάτα Ντουμπάι», καθώς κάποιες παρόμοιες προέρχονται από την Τουρκία.
Η αυθεντική σοκολάτα του Ντουμπάι
Η αυθεντική σοκολάτα με την ονομασία «Can’t Get Knafeh Of It» πωλείται στα ΗΑΕ στην τιμή των 68,25 ντίρχαμ (περίπου €17,20). Η δημιουργός της, Σάρα Χαμούντα, εξηγεί ότι η υψηλή τιμή οφείλεται στη χειροποίητη παραγωγή και στην επιλογή ποιοτικών υλικών, όπως βελγική και ελβετική σοκολάτα, αυθεντικό φιστίκι και knafeh (αραβικό καταΐφι).
Σύμφωνα με την ίδια, η επιχείρησή της δέχεται τώρα έως και 100 παραγγελίες το λεπτό, έναντι μόλις έξι ή επτά την ημέρα πριν από λίγους μήνες. Η δημοτικότητα του προϊόντος εκτοξεύτηκε κυρίως μέσω των social media, και ιδιαίτερα του TikTok, το οποίο ενίσχυσε την αίσθηση σπανιότητας και αύξησε την τιμή μεταπώλησης.
Στον αστερισμό της dubai chocolate
H «τρέλα» για τη σοκολάτα του Ντουμπάι δεν περιορίζεται μόνο στις έτοιμες σοκολάτες. Cake εκδοχές και επιδόρπια εμπνευσμένα από τη διάσημη μπάρα έχουν αρχίσει να εμφανίζονται στα ζαχαροπλαστεία, ενώ εκατοντάδες TikTokers και food bloggers δημοσιεύουν συνταγές για «σπιτική Dubai Chocolate Bar», προσφέροντας μια εναλλακτική λύση στους λάτρεις του γλυκού.
Ανεξάρτητα από την τιμή ή τη διαθεσιμότητα, το γλύκισμα του Ντουμπάι έχει κατακτήσει τις καρδιές (και τα κινητά) εκατομμυρίων καταναλωτών, αποδεικνύοντας πως η επόμενη παγκόσμια τάση στον τομέα των γλυκισμάτων δεν γεννιέται απαραίτητα σε ένα εργαστήριο, αλλά σε ένα viral post στα social media.