Βαλτιμόρη: Βρέθηκε το «μαύρο κουτί» του πλοίου - Πού στρέφονται οι έρευνες
Με την έρευνα για τους επιζώντες σταδιακά να κατεβάζει τους ρυθμούς της, οι αρχές στρέφουν την προσοχή τους στη σειρά των γεγονότων που οδήγησαν στην πρόσκρουση του πλοίου στη γέφυρα στη Βαλτιμόρη και την κατάρρευσή της.
Την Τετάρτη (27/03) έγινε γνωστό ότι οι Αρχές έχουν στα χέρια τους τον καταγραφέα δεδομένων του πλοίου, κάτι αντίστοιχο με το «μαύρο κουτί» των αεροσκαφών, το οποίο θα δώσει πολύτιμες πληροφορίες για τα κρίσιμα τελευταία λεπτά πριν από την πρόσκρουση.
Το βίντεο από τις κάμερες στο λιμάνι δείχνει ότι όλα τα φώτα στο Dali έσβησαν δύο φορές πριν από τη πρόσκρουση και ότι το τεράστιο πλοίο είχε κάτι που φαινόταν σαν απώλεια ελέγχου στο πηδάλιο.
Ο πιλότος του λιμανιού, που οδηγούσε το πλοίο στα ανοιχτά, και ένας βοηθός του ανέφεραν και αυτοί προβλήματα ισχύος και απώλεια πρόωσης πριν από τη σύγκρουση, σύμφωνα με την έκθεση ενημέρωσης της ακτοφυλακής.
Μια προκαταρκτική έκθεση για το δυστύχημα αναμένεται να δημοσιευτεί μέσα σε 2-4 εβδομάδες, αλλά η τελική έκθεση θα χρειαστεί έως και δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί, είπε η επικεφαλής του NTSB, του ομοσπονδιακού οργάνου για την ασφάλεια των μεταφορών.
Αγώνας για να απομακρυνθεί το πλοίο
Παράλληλα, ομάδες ειδικών επεξεργάζονται σχέδιο για την απομάκρυνση του πλοίου από τα συντρίμμια.
Η Ακτοφυλακή θα συνεργαστεί με το Σώμα Μηχανικών του Στρατού για να απομακρύνει τα τμήματα της γέφυρας που βρίσκονται στην πλώρη του πλοίου.
Στη συνέχεια, θα εργαστούν για να επαναφέρουν το πλοίο στην επιφάνεια. Αυτή τη στιγμή το μπροστινό μέρος του πλοίου κάθεται στον πυθμένα του ποταμού Πατάπσκο λόγω του βάρους των συντριμμιών. Το πρώτο βήμα θα είναι να χρησιμοποιηθούν τηλεκατευθυνόμενα οχήματα και δύτες για να ερευνήσουν τι συμβαίνει κάτω από την επιφάνεια.
Ωστόσο, αυτό είναι εξαιρετικά επικίνδυνο έργο γιατί η μετακίνηση ενός κομματιού μπορεί να μετακινήσει πολλά περισσότερα ενώ οι δύτες έχουν μικρή ορατότητα στον πυθμένα.
Δεκάδες εμπορευματοκιβώτια με επικίνδυνα υλικά είναι ανάμεσα στα 4.700 που παραμένουν στο πλοίο που προσέκρουσε στη γέφυρα Francis Scott Key, ανέφερε την Τετάρτη η αμερικανική ακτοφυλακή.
Υπολογίζεται ότι πρόκειται για 56 κοντέινερ με επικίνδυνα υλικά, τα οποία δεν αποτελούν απειλή για το κοινό γιατί βρίσκονταν σε σημείο του πλοίου που δεν επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό.
Άλλα δύο εμπορευματοκιβώτια έχουν πέσει στη θάλασσα, αλλά δεν περιέχουν επικίνδυνα υλικά.
Η προσοχή στρέφεται στις γεννήτριες
Εν τω μεταξύ η έρευνα εξετάζει και άλλα πιθανά αίτια για την τραγωδία.
Πηγές με γνώση των ερευνών λένε ότι τα νοθευμένα καύσιμα ίσως έπαιξαν ρόλο γιατί μπορεί να προκάλεσαν προβλήματα στις γεννήτριες του πλοίου.
Ένα ολικό μπλακ άουτ μπορεί να προκαλέσει απώλεια της πρόωσης του πλοίου, αναγκάζοντας τις μικρότερες γεννήτριες να ενεργοποιηθούν. Ωστόσο, όπως εξήγησε στη New York Post o ναυπηγός Φώτης Παγουλάτος, αυτές οι γεννήτριες δεν είναι σε θέση να «σηκώσουν» όλες τις λειτουργίες των κύριων γεννητριών ενώ θέλουν και χρόνο για να ξεκινήσουν.
Αυτό μοιάζει με όσα συνέβησαν στο Dali, το οποίο έβγαλε μαύρο καπνό όταν έσβησαν τα φώτα του πριν από τη πρόσκουση. Και μάλιστα ένας αξιωματικός που επέβαινε στο πλοίο δήλωσε ότι το σκάφος «νεκρώθηκε» και το πλήρωμα δεν μπορούσε να το κατευθύνει, όπως ανέφερε η Wall Street Journal.