«Η γέφυρα κατέρρευσε!»: Η στιγμή που το πλοίο πέφτει στη γέφυρα της Βαλτιμόρης
Σοκαρισμένη εξακολουθεί να είναι η παγκόσμια κοινή γνώμη από το πρωτοφανές δυστύχημα στη Βαλτιμόρη όπου ακυβέρνητο πλοίο προσέκρουσε πάνω σε γέφυρα με αποτέλεσμα να καταρρεύσει.
Μάλιστα, τις αγωνιώδεις στιγμές που ακολούθησαν της πρόσκρουσης στη γέφυρα του εμπορικού πλοίου Dali, περιγράφεται ωμά σε ένα ηχητικό ντοκουμέντο που έχει δει το φως της δημοσιότητας.
Την ίδια ώρα, οι έρευνες των αρμόδιων υπηρεσιών για την ανεύρεση επιζώντων από την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη έχουν σταματήσει, ενώ χθες, Τετάρτη (27/3) ανασύρθηκαν τα άψυχα σώματα των δύο από τους έξι εργάτες που έχασαν τη ζωή τους στα παγωμένα νερά του λιμανιού της Βαλτιμόρης.
Στο ηχητικό απόσπασμα που βγήκε στη δημοσιότητα ακούγεται αρχικά ένας υπεύθυνος να ενημερώνει τις Αρχές ότι ένα πλοίο έχει χάσει την ισχύ του.
Ένας άλλος υπάλληλος ρωτά αν υπάρχει κίνηση πάνω στη γέφυρα ώστε να τη σταματήσουν και να «κρατηθεί η κίνηση στη γέφυρα». Τότε άλλος απαντά ότι στο σημείο υπάρχει ένα συνεργείο εργατών και πρέπει να απομακρυνθεί.
«Πλησιάζει ένα πλοίο που μόλις έχασε το τιμόνι του, οπότε μέχρι να το θέσουμε υπό έλεγχο, πρέπει να σταματήσουμε όλη την κυκλοφορία. Βεβαιωθείτε ότι δεν είναι κανείς στη γέφυρα αυτή τη στιγμή» ακούγεται μία φωνή.
Στη συνέχεια ακούγεται η δραματική φράση: «Όλη η γέφυρα μόλις κατέρρευσε. Ξεκινήστε... Όλη η γέφυρα έχει πέσει».
Η γέφυρα «δεν είχε σχεδιαστεί για να αντέξει» τέτοια σύγκρουση
Το πελώριο φορτηγό πλοίο, με μήκος 300 μέτρων, είναι «σταθερό», διαβεβαίωσε χθες ο Πίτερ Γκοτιέ, αξιωματικός της αμερικανικής ακτοφυλακής, προσθέτοντας πως το σκάφος δεν εγείρει κανέναν κίνδυνο ούτε για το περιβάλλον ούτε για τους κατοίκους, μολονότι στα αμπάρια του βρίσκονται 5,6 δισεκ. λίτρα καυσίμου ντίζελ και στο κατάστρωμα μερικά εμπορευματοκιβώτια με επικίνδυνες ύλες.
Ο απολογισμός των θυμάτων θα μπορούσε να είναι πολύ βαρύτερος αν το πλήρωμα του πλοίου, που έχασε για κάποια ώρα τον έλεγχο της μηχανής και των συστημάτων πλοήγησης λόγω διακοπής της ηλεκτροδότησης, δεν είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου. Η προειδοποίησή του επέτρεψε στις Αρχές να κλείσουν in extremis τμήμα της οδικής γέφυρας.
Τα ως τώρα στοιχεία της έρευνας υποδεικνύουν πως επρόκειτο για δυστύχημα, σύμφωνα με τις αμερικανικές Αρχές.
Κατά τον υπουργό Μεταφορών Πιτ Μπούτιτζετζ, «αυτού του τύπου η γέφυρα (...) δεν έχει σχεδιαστεί για να αντέξει μετωπική σύγκρουση με κρίσιμο πυλώνα στήριξης».
Εντυπωσιακές εικόνες από κλειστά κυκλώματα παρακολούθησης δείχνουν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να αποκλίνει από την πορεία του και να πέφτει σε πυλώνα της γέφυρας, που εγκαινιάστηκε το 1977, προκαλώντας την κατάρρευσή της.
Το πλήρωμα έκανε απελπισμένη προσπάθεια να επιβραδύνει το πλοίο, ρίχνοντας την άγκυρα.
Η Τζένιφερ Χόμεντι, πρόεδρος της ομοσπονδιακής υπηρεσίας ασφάλειας των μεταφορών (NTSB), ανέφερε πως ομάδα ανέκτησε τις συσκευές καταγραφής δεδομένων του φορτηγού πλοίου, κρίσιμες για την έρευνα.