Τρεις εβδομάδες χωρίς κινητό: Αποκαλυπτικό πείραμα για τη χρήση των smartphones από μαθητές
Ντοκιμαντέρ που έρχεται αμέσως μετά την απαγόρευση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για τα παιδιά στην Αυστραλία - μια σκέψη που βρίσκεται «στο τραπέζι» και για το ΗΒ.
Ένα ντοκιμαντέρ του Channel 4 αποτυπώνει ένα χαρακτηριστικό πείραμα για τη χρήση των κινητών από τα παιδιά, με πρωταγωνιστές μαθητές του σχολείου Στάνγουεϊ.
Πρόκειται για ένα αποκαλυπτικό θέμα που φανερώνει τον αντίκτυπο των smartphones στη συμπεριφορά των παιδιών. Είναι ένα πρωτοποριακό κοινωνικό πείραμα, στο οποίο μια ομάδα μαθητών της 8ης τάξης του σχολείου Stanway στο Colchester εγκαταλείπουν τα smartphones τους για τρεις εβδομάδες (21 ημέρες).
Το πείραμα αυτό, που διεξάγεται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του York, δείχνει τους μαθητές να υποβάλλονται σε μια σειρά από τεστ με ειδικούς, παρακολουθώντας τις αλλαγές στη συμπεριφορά τους, επαναλαμβάνοντας τα τεστ στο τέλος των τριών εβδομάδων για να εκτιμηθεί τι επιπτώσεις έχει η «απεξάρτηση» από το τηλέφωνο στον εγκέφαλο - συμπεριλαμβανομένου του ύπνου και της προσοχής.
«Ανησυχούμε για τον αντίκτυπο που έχουν τα smartphones στα παιδιά μας», λέει η Έμμα Γουίλις στο BBC. Η ίδια και ο σύζυγός της, ο σταρ του Busted, έχουν τρία παιδιά - ηλικίας 8, 12 και 15 ετών - και έτσι άδραξαν την ευκαιρία να συνεργαστούν με το Channel 4 για το νέο ντοκιμαντέρ «Swiped: Το σχολείο που απαγόρευσε τα smartphones».
«Όταν καθίσαμε με τους γονείς στο σχολείο, τα συναισθήματα αντανακλούσαν σε εμάς», λέει η Έμμα. «Τόσοι πολλοί γονείς αισθάνονται ότι χάνουν τα παιδιά τους από τις συσκευές τους. Καθόμαστε στο σπίτι και λέμε ότι νιώθουμε ότι τα έχουμε χάσει. Ιδού τι συνέβη όταν τα παιδιά τους "παραιτήθηκαν" από τα smartphones τους για 21 ημέρες».
Έως και 2.000 μηνύματα την ημέρα!
Κάποια από τα παιδιά, σύμφωνα με τους Times, λάμβαναν έως και 2.000 μηνύματα στο WhatsApp την ημέρα!
«Οι έφηβοι με προβληματική χρήση smartphone έχουν διπλάσιες πιθανότητες να εμφανίσουν άγχος και 50% περισσότερες πιθανότητες να παλέψουν με κατάθλιψη», δήλωσε ο δρ Ράνγκαν Τσάτερτζι στους δύο εμπνευστές του ντοκιμαντέρ, τους Ματ και Έμμα Γουίλις.
Το δεύτερο μέρος του ντοκιμαντέρ δείχνει ότι τα παιδιά που συμμετείχαν στο πείραμα, κοιμόντουσαν καλύτερα και μπορούσαν να συγκεντρωθούν περισσότερο στο σχολείο, χωρίς να ανησυχούν ότι έχασαν κάποιο μήνυμα. «Είμαι πιο δραστήρια από ό,τι συνήθως, παίζω πολλά επιτραπέζια, βγαίνω έξω, περνάω ωραία», ακούγεται να λέει μια μαθήτρια.