Τέμπη: «Σταματήστε όλα τα δρομολόγια» - Επιστολή «βόμβα» από τον πρώην πρόεδρο του ΟΣΕ
Ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ πριν παραιτηθεί είχε αποστείλει υπόμνημα προς την κυβέρνηση ζητώντας άμεση διακοπή των επιβατικών δρομολογίων.
Νέα δεδομένα στην τραγωδία στα Τέμπη και την συνολική κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα φέρνει στο φως δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα που υποστηρίζει ότι τον περασμένο Σεπτέμβιο ο μεταβατικός πρόεδρος του ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης είχε καταθέσει υπόμνημα σε υπουργείο Μεταφορών και Μαξίμου, με το οποίο πρότεινε τότε τη διακοπή της μεταφοράς επιβατών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας!
Όπως αναφέρει το πρωτοσέλιδο της Εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ, ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης λίγο πριν παραιτηθεί είχε αποστείλει υπόμνημα προς την κυβέρνηση με το οποίο ζητούσε να σταματήσει αμέσως για λόγους ασφαλείας η μεταφορά επιβατών με τα τρένα.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα ο Γιάννος Γραμματίδης προειδοποιούσε για την ανάγκη άμεσης διακοπής στη μεταφορά επιβατών, καθώς το υπάρχον δίκτυο δεν πληροί τη σοβαρότερη από τις λειτουργίες του, την ασφαλή μεταφορά ανθρώπων με τα ελληνικά τρένα. Ο μεταβατικός πρόεδρος που είχε αναλάβει το έργο-μετά την τραγωδία των Τεμπών- να αξιολογήσει την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, υποστηρίζει, σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα, ότι η επιτάχυνση των έργων που απαιτούνται για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, όχι μόνο σε έργα υποδομής , αλλά και – κυρίως – σε έργα ηλεκτρονικού εξοπλισμού, απαιτεί την πραγματοποίηση δρομολογίων εμπορικού χαρακτήρα μόνο.
Η αποκατάσταση του δικτύου και η έλλειψη ασφάλειας
Η συλλογιστική που αναπτύσσει στο απόρρητο υπόμνημά του ο κ. Γραμματίδης είναι ότι τα έργα που απαιτείται να πραγματοποιηθούν, είτε για λόγους αναβάθμισης είτε για λόγους αποκατάστασης των ζημιών που προκάλεσαν ειδικά στη Θεσσαλία τα δύο καταστροφικά μέτωπα κακοκαιρίας Daniel και Ιανός, δεν εξασφαλίζουν την ασφαλή κίνηση επιβατικών αμαξοστοιχιών. Αντιθέτως θα μπορούσαν πέραν των άλλων (ενδεχομένως της πρόκλησης νέων ατυχημάτων) να αποτελέσουν αιτία για μακροχρόνιες καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων.
Σημειώνει, ωστόσο, ότι εξαιρεί της πρότασης τα δρομολόγια του Προαστιακού Αθήνα - Κιάτο και Αθήνα - Χαλκίδα, και υπό προϋποθέσεις του Προαστιακού Θεσσαλονίκης – Λάρισας.
Επιβεβαίωση από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο
Το εν λόγω υπόμνημα δεν το διέψευσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης ο οποίος μιλώντας το πρωί του Σαββάτου (1/2) στο MEGA σχολίασε πως αναμένει ενημέρωση από τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα και συμπλήρωσε πως «ενδεχομένως να αναφέρεται σε μία εκ των υστέρων πρόταση του κου Γραμματίδη όχι για λόγους ασφαλείας, αλλά ταχύτητας των έργων».
«Το 2023 ο πρωθυπουργός είχε δύο επίσημες ενημερώσεις, η μία από την Πυροσβεστική, που εκ των υστέρων έκανε άλλη έκθεση αυτοψίας. Έρχεται πρώτη φορά το 2025 ο πρωθυπουργός να πει ότι δεν γνωρίζει τι μπορεί να περιέχει η αμαξοστοιχία; Πολύς κόσμος πιστεύει, επειδή κρύβονται πράγματα πάνω στην προπαγάνδα που γίνεται στον πόνο των ανθρώπων, ότι αυτό έγινε πριν από 3 μέρες. Το 2024 ο πρωθυπουργός σε επίμονες ερωτήσεις, απαντάει. Λέει ‘δεν μπορώ να γνωρίζω, θα το πει η δικαιοσύνη’» είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.