Σταϊκούρας: Σήμερα ο σιδηρόδρομος είναι καλύτερος – Έρχονται προσλήψεις στον ΟΣΕ
Απάντηση στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης για την κατάσταση στα τρένα έδωσε ο αρμόδιος υπουργός. Στόχος η ενίσχυση της ασφάλειας είπε.
Απαντήσεις στην κριτική προς την κυβέρνηση για την κατάσταση των σιδηροδρομικών μεταφορών αλλά και τα βήματα και τις ενέργειες που γίνονται για την υπόθεση της τραγωδίας στα Τέμπη έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ο Χρήστος Σταϊκούρας σε συνέντευξή του στο Mega και αναφερόμενος στα Τέμπη, επισήμανε πως το βασικό ζητούμενο μετά το δυστύχημα ήταν η βελτίωση των συστημάτων τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης, με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων.
Αναφορικά με την απάντηση του πρώην προέδρου του ΟΣΕ Γιάννου Γραμματίδη στις καταγγελίες πως πρότεινε αναστολή δρομολογίων για λόγους ασφάλειας διευκρίνισε ότι το θέμα αφορά τα έργα που πρόκειται να εκτελεστούν στη Θεσσαλία και την κεντρική Ελλάδα για την αποκατάσταση των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο και τόνισε πως όταν ξεκινήσουν οι εργασίες, θα ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα ώστε να προχωρήσουν ταχύτερα.
Αναφερόμενος στα Τέμπη, επισήμανε πως το βασικό ζητούμενο μετά το δυστύχημα ήταν η βελτίωση των συστημάτων τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης, με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων. Παρά την καθυστέρηση που προκάλεσε η κακοκαιρία «Daniel», διαβεβαίωσε πως έχουν γίνει σημαντικά βήματα και πως, χωρίς αυτή την ανατροπή, τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης θα ήταν πλήρως λειτουργικά από την Αθήνα έως τη Λάρισα.
Έρχονται προσλήψεις σιδηροδρομικών
Επιπλέον, προανήγγειλε 140 προσλήψεις στον ΟΣΕ μέχρι τον Μάρτιο και περαιτέρω επενδύσεις σε υποδομές, σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και συστήματα ελέγχου σηράγγων, υπογραμμίζοντας πως η πρόοδος είναι σημαντική, αλλά τα διαχρονικά προβλήματα δεν επιλύονται μέσα σε ενάμιση χρόνο.
Σε ερώτηση για την εμπορική αμαξοστοιχία και το φορτίο της, ανέφερε πως από το καλοκαίρι του 2023 το υπουργείο διερεύνησε το ζήτημα, ενώ στις 29 Οκτωβρίου του 2024 ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ ζήτησε έκτακτη επιχορήγηση 10.000 ευρώ για να αναθέσει σε σουηδικό ινστιτούτο τη διερεύνηση των αιτίων της φωτιάς που ακολούθησε τη σύγκρουση των τρένων. Το αίτημα εγκρίθηκε άμεσα στις 30 Οκτωβρίου, διασφαλίζοντας πως κάθε αναγκαία έρευνα θα προχωρήσει. Παράλληλα, διευκρίνισε πως, σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο σε όλη την Ευρώπη, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει αρμοδιότητα στον έλεγχο των φορτίων, καθώς η ευθύνη ανήκει στον αποστολέα, τον μεταφορέα και, στην περίπτωση διεθνών μεταφορών, στα τελωνεία.
Για το κυκλοφοριακό της Αττικής, ανέφερε πως η κυβέρνηση προχωρά σε έργα υποδομών όπως ο δυτικός περιφερειακός του Αιγάλεω και τρεις ανισόπεδες διαβάσεις, τα οποία θα ολοκληρωθούν σε τρία χρόνια. Παράλληλα, δίνεται έμφαση στις μεταφορές, με την επιτάχυνση της κατασκευής της γραμμής 4 του μετρό, την προσθήκη 950 νέων λεωφορείων μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, καθώς και την ανανέωση του στόλου της γραμμής 1 του μετρό, όπου μέχρι το 2026 θα κυκλοφορούν 31 ανακαινισμένοι συρμοί. Κλείνοντας, ο υπουργός αναφέρθηκε στην οδική ασφάλεια και στις καταγγελίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, σημειώνοντας πως η κυβέρνηση είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τα ζητήματα που προκύπτουν με σχέδιο και υπευθυνότητα.