Νέο βίντεο-ντοκουμέντο για Τέμπη: Οι μόνες εικόνες από την εμπορική αμαξοστοιχία πριν την τραγωδία
Σύμφωνα με δικηγόρους των θυμάτων, το επίμαχο οπτικό υλικό της εμπορικής αμαξοστοιχίας είναι το μοναδικό που υπάρχει και για αυτόν τον λόγο είναι ιδιαίτερα κρίσιμο στην ανακριτική διαδικασία.
Νέα δεδομένα για την πορεία των ερευνών για την τραγωδία στα Τέμπη εκτιμάται ότι θα φέρει το οπτικό υλικό από τη μοιραία εμπορική αμαξοστοιχία. Το βίντεο δημοσίευσε ο Alpha και σε αυτό διακρίνεται η εμπορική αμαξοστοιχία να διέρχεται στις 10 παρά πέντε το βράδυ από τη Λεπτοκαρυά Πιερίας. Η κάμερα ασφαλείας καταγράφει το τρένο μόλις 20 λεπτά πριν τη σύγκρουσή της με την επιβατική αμαξοστοιχία στα Τέμπη.
Σύμφωνα με δικηγόρους των θυμάτων, το επίμαχο οπτικό υλικό της εμπορικής αμαξοστοιχίας είναι το μοναδικό που υπάρχει και για αυτόν τον λόγο είναι ιδιαίτερα κρίσιμο στην ανακριτική διαδικασία, καθώς μπορεί να ρίξει φως στο μυστήριο που συνεχίζει να καλύπτει τις υποψίες για την παρουσία παράνομου υλικού που ενδεχομένως προκάλεσε πυρκαγιά από την οποία κάηκαν ζωντανοί πέντε από τα θύματα της τραγωδίας.
Μάλιστα, το επίμαχο οπτικό υλικό αποκτά άλλη δυναμική από τη στιγμή που ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να υπάρχει παράνομα φορτωμένο υλικό πάνω στην εμπορική αμαξοστοιχία την ώρα της σύγκρουσης.
Επιμένει η Hellenic Train
Παρά τα όσα καταγγέλλει η πλευρά των συγγενών των θυμάτων για ενδείξεις παράνομου φορτίου στην εμπορική αμαξοστοιχία, η Hellenic Train συνεχίζει να επιμένει ότι στα τρία πρώτα βαγόνια, που εκτροχιάστηκαν, μεταφέρονταν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες), ενώ στα υπόλοιπα δέκα που περιείχαν εμπορευματοκιβώτια μεταφέρονταν, σύμφωνα με τη λίστα της Hellenic Train:
- Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)
- Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι)
- Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)
- Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι)
Την ίδια ώρα σοβαρά ερωτήματα προκαλεί η απουσία βίντεο από τη φόρτωση της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
Στην πανομοιότυπη ανακοίνωση που εξέδωσε το πρωί της Πέμπτης (30/1) η Hellenic Train υποστηρίζει ότι ούτε η ίδια είναι υπεύθυνη για το υλικό που είναι φορτωμένο στα τρένα της. Αυτό προκύπτει από μια συγκεκριμένη φράση στην ανακοίνωσή της στην οποία υπογραμμίζει ότι «Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα» ρίχνοντας το μπαλάκι της ευθύνης για την ύπαρξη παράνομου φορτίου στους πελάτες της.
Κλήση σε απολογία για τον Ιταλό πρώην CEO της Hellenic Train
Πάντως ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Train Μαουρίτσιο Καποτόρτo, καλείται ως ύποπτος για τη διάπραξη του αδικήματος της ψευδούς κατάθεσης, στο πλαίσιο ποινικής προκαταρκτικής εξέτασης, σχετικά με την κατάθεση του στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής πριν από ένα έτος. Αυτό σημαίνει ότι η διερεύνηση τυχόν ευθυνών εκ μέρους της εταιρείας δεν έχει κλείσει.
Η εισαγγελική έρευνα διατάχθηκε και βρίσκεται σε εξέλιξη μετά τη διαβίβαση της κατάθεσης του Ιταλού στην Εισαγγελία Εφετών Αθηνών, πριν από 1 χρόνο, με τη σύμφωνη γνώμη όλων των κομμάτων της Εξεταστικής Επιτροπής για την τραγωδία στα Τέμπη.
Έρχονται τα πορίσματα
Στο δικαστικό σκέλος της πολύκροτης τραγωδίας, στα χέρια του Εφέτη ανακριτή Λάρισας βρίσκεται πια το πόρισμα για του καθηγητή του ΕΜΠ για τα ηχητικά των συνομιλιών σταθμαρχών και μηχανοδηγών το μοιραίο βράδυ. Στο πόρισμα δεν εντοπίζεται να υπάρχει παρέμβαση στο ηχητικό από το καταγραφικό της Αθήνας. Σε λίγες ημέρες αναμένεται το αντίστοιχο πόρισμα από την Αστυνομία για το καταγραφικό της Λάρισας. Έως τα μέσα Φεβρουαρίου θα έχει ολοκληρωθεί η σύνταξη ενός ακόμα κρίσιμου πορίσματος που αφορά τα έλαια σιλικόνης. Μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, εξάλλου, ο οργανισμός διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων θα έχει και αυτός ολοκληρώσει την κατάρτιση του δικού του πορίσματος σχετικά με τις συνθήκες του δυστυχήματος. Ενώπιον του εφέτη ανακριτή θα βρεθούν για να καταθέσουν και οι σταθμάρχες των ενδιάμεσων σταθμών από όπου πέρασε η εμπορική αμαξοστοιχία.