Την τεχνητή νοημοσύνη επιστρατεύει η Meta για τα fake news
Η Meta ανακοίνωσε ότι θα απαιτεί από τους διαφημιστές να αποκαλύπτουν τις περιπτώσεις κατά τις οποίες δημιουργούν ή μεταβάλλουν ψηφιακά τις πολιτικές διαφημίσεις που τρέχουν στην πλατφόρμα τους, εν μέσω ανησυχιών ότι η νέα τεχνολογία για την τεχνητή νοημοσύνη θα διευκολύνει τη δημιουργία περιεχομένου deepfake και παραπληροφόρησης εν όψει των αμερικανικών προεδρικών εκλογών του 2024.
Συγκεκριμένα, οι διαφημιστές θα πρέπει να ενημερώνουν τους διαχειριστές της κάθε πλατφόρμας που διαχειρίζεται η Meta – το Instagram, το Facebook και το WhatsApp – όταν δημιουργούν τέτοιου είδους περιεχόμενο.
Όταν δηλαδή ανεβάζουν πολιτικές διαφημίσεις που δείχνουν αληθινούς ανθρώπους να λένε ή να κάνουν κάτι που δεν έγινε στην πραγματικότητα.
Επίσης, όταν γεγονότα ή άνθρωποι είναι εντελώς κατασκευασμένοι. Και να ανακοινώνονται όταν τα πλάνα πραγματικών γεγονότων είναι τροποποιημένα, όπως και ψηφιακά δημιουργημένος ήχος ή βίντεο που προορίζεται να απεικονίσει ένα συμβάν που φέρεται να έχει συμβεί, αλλά δεν έχει συμβεί στην πραγματικότητα.
Η πολιτική αυτή θα ισχύσει για την πλατφόρμα σε ολόκληρο τον κόσμο και θα εφαρμοστεί όχι μόνο για την πολιτική, αλλά και για τα κοινωνικά θέματα.
Η απόφαση αυτή ανακοινώνεται λίγες εβδομάδες αφότου η Meta εκκίνησε τα πρωτότυπα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που θα δίνουν τη δυνατότητα σε διαφημιζόμενους να αλλάζουν αυτόματα background, παραλλαγές κειμένου και να προσαρμόζουν το μέγεθος της διαφήμισής τους σε πολλαπλά format.
Όπως αρχικά αποκάλυψε το Reuters, η Meta απαγορεύει τους διαφημιστές πολιτικών να χρησιμοποιούν αυτά τα εργαλεία.
Οι εταιρείες που διαχειρίζονται τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έχουν επενδύσει τεράστια ποσά στην πρωτότυπη τεχνητή νοημοσύνη σε μία προσπάθεια να κεφαλαιοποιήσουν το θόρυβο γύρω από το ChatGPT της OpenAI, ένα chatbot για καταναλωτές που βγήκε στην αγορά πέρυσι.
Ωστόσο, αυξάνονται οι ανησυχίες ότι αυτή η νέα τεχνολογία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για διάδοση παραπληροφόρησης και ψεύτικης πληροφόρησης, ειδικά εν όψει των αμερικανικών εκλογών την επόμενη χρονιά.
Την περασμένη εβδομάδα, ο Πρόεδρος Μπάιντεν υπέγραψε διάταγμα προς το αμερικανικό υπουργείο Εμπορίου για τον χαρακτηρισμό των ψεύτικων ειδήσεων, της παραπληροφόρησης, αλλά και των deepfake.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η Google, μητρική του YouTube, ήταν η πρώτη μεγάλη διαδικτυακή πλατφόρμα διαφημίσεων που θα «αποκαλύπτει με ευδιάκριτο τρόπο τις διαφημίσεις που περιέχουν συνθετικό περιεχόμενο που απεικονίζει αυθεντικά πραγματικά ή ρεαλιστικά άτομα ή γεγονότα».
Και παρά το γεγονός ότι ανάλογες κινήσεις και εκκλήσεις προς τη Meta έχουν γίνει και από το αμερικανικό Κογκρέσο – με την απειλή μάλιστα υψηλών προστίμων – το X, πρώην Twitter, είναι η πλατφόρμα που δεν έχει ανακοινώσει καμία δράση.