Σαν σήμερα ξεκίνησε μία από τις πιο «σκοτεινές» δίκες στην Ιστορία: Ποιες ήταν οι Μάγισσες του Σάλεμ
Η ιστορία της σκλάβας Τίτουμπα, η οποία για να σωθεί άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου».

Σαν σήμερα 1η Μαρτίου του 1692, στο Σάλεμ της Μασαχουσέτης συνελήφθησαν τρεις γυναίκες: η Σάρα Γκουντ, η Σάρα Όζμπορν και μία σκλάβα ονόματι Τίτουμπα, οι οποίες και επρόκειτο να δικαστούν ως μάγισσες.
Οι δίκες έλαβαν χώρα μεταξύ Μαρτίου του 1692 και Μαΐου του 1963 και οδήγησαν τελικά στην εκτέλεση τουλάχιστον 20 ανθρώπων, κυρίως γυναικών και κατά κύριο λόγο δι’ απαγχονισμού. Οι ισχυρισμοί και οι καταγγελίες βγήκαν εκτός ελέγχου όταν η 11χρονη Άμπιγκεϊλ Ουίλιαμς, ανιψιά του Σάμιουελ Πάρις, Πουριτανού ιερέα του Σάλεμ, κατηγόρησε την οικογενειακή σκλάβα, την Τίτουμπα, ως μάγισσα.
Η Τίτουμπα ανακρίθηκε μαζί με τη Σάρα Όζμπορν και τη Σάρα Γκουντ και, παρόλο που δεν υπήρχαν ουσιαστικά στοιχεία για την καταδίκη τους, βρέθηκαν ένοχες. Για να συμπληρωθεί το φαντασιακό κατηγορητήριο, κατηγορήθηκαν επίσης πως συμμετείχαν σε σύναξη μαγισσών καθώς και ότι είχαν σεξουαλικές επαφές με τον διάβολο.

Ομολόγησε και... σώθηκε
Μέσα στη ζεστή, ασφυκτικά γεμάτη και θορυβώδη δικαστική αίθουσα, οι παριστάμενοι δυσκολεύονταν να παρακολουθήσουν τη διαδικασία. Οι τρεις σαστισμένες και φοβισμένες γυναίκες στέκονταν μπροστά στους ενόρκους διακηρύττοντας την αθωότητα και τη χριστιανική τους πίστη μπροστά σε ένα σκληρό, πουριτανικό ακροατήριο.
Σε μία ύστατη προσπάθεια να σωθεί, η Τίτουμπα παραδέχθηκε τα πάντα και ικέτεψε να τη συγχωρήσουν. Φαντάζει απίστευτο, όμως η τακτική αυτή λειτούργησε κι έτσι απέφυγε την τελευταία στιγμή την αγχόνη, παραμένοντας στη φυλακή μέχρι που ο Σάμιουελ Πάρις την πούλησε ώστε να ξεχρεώσει την παραμονή της στη φυλακή.
Φαντάζει αδιανόητο όμως μέχρι και σήμερα σε πολλές φυλακές των ΗΠΑ, οι κρατούμενοι χρεώνονται τα έξοδα συντήρησης κατά την παραμονή τους στο σωφρονιστικό ίδρυμα. Δεδομένου ότι η Τίτουμπα ήταν σκλάβα, το κόστος αυτό βάρυνε τον ιδιοκτήτη της.

Όταν άνοιξε ο «ασκός του Αιόλου»
Η ομολογία και συνακόλουθη απελευθέρωση της Τίτουμπα παρακίνησε και άλλες γυναίκες να δηλώσουν ένοχες σε αντίστοιχες κατηγορίες για άσκηση μαγείας και να κατονομάσουν άλλους ως ενεργούς μάγους και μάγισσες, σε μία απεγνωσμένη προσπάθεια να γλιτώσουν. Δυστυχώς, όμως, τα πράγματα βγήκαν εκτός ελέγχου. Μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία ομολογιών, φόβου και έντασης, το πλέγμα των αφηγημάτων και κατηγοριών γιγαντώθηκε και όσοι ακόμα δήλωναν αθώοι δικάζονταν και εκτελούνταν με συνοπτικές διαδικασίες.
Οι φρίκες που έλαβαν χώρα κατά τις Δίκες Μαγισσών του Σάλεμ έχουν απαθανατιστεί και απεικονιστεί στο θεατρικό σανίδι, στο έργο The Crucible (Η Δοκιμασία) του Άρθουρ Μίλερ. Ιστορικά παραμένουν ένα από τα πιο διαβόητα παραδείγματα κατάφωρης αδικίας, δεισιδαιμονίας και μισογυνισμού.
