Πόσοι ακόμη πρέπει να χαθούν στους ελληνικούς δρόμους;
Πραγματικά δεν μπορώ να εξηγήσω την …εθνική μας αυτοκτονία στους δρόμους. Δεν περνά ημέρα που να μην μετράμε νεκρούς και τραυματίες, σε τροχαία που γίνονται σε κάθε σχεδόν σημείο της χώρας. Και το ερώτημα είναι, τι φταίει τελικά και χάνουμε τόσο άδικα συνανθρώπους μας, και κυρίως νέους, κάθε χρόνο και πόσοι ακόμη πρέπει να μένουν ανάπηροι, για να μπει ένας φραγμός σε αυτή η τραγωδία.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, το αίτιο δεν είναι μόνο ένα. Οδηγική κουλτούρα, έλλειψη αστυνόμευσης στους δρόμους, έλλειψη τήρησης των ορίων ταχύτητας που προβλέπει ο κώδικας, το σύστημα…απονομής διπλωμάτων και οι δρόμοι…καρμανιόλα, είναι από τις βασικές αιτίες. Και βασικότερη όλων θα έλεγα, η αίσθηση των «καβαλάρηδων» της ασφάλτου, ότι δεν θα τιμωρηθούν με τρόπο που θα τους μείνει αλησμόνητος.
Να φέρω ένα παράδειγμα για να καταλάβουμε άπαντες τι συμβαίνει στους δρόμους. Η Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με την κυβέρνηση έβαλε «πιλοτικά» σε παραλιακή οδό της Αθήνας κάμερα, για να διαπιστώσει πόσοι πέρασαν με κόκκινο. Ποιο ήταν το…πόρισμα; Πάνω από 900 παραβιάσεις του κόκκινου σηματοδότη μόλις σε ένα 24ωρο! Είπατε κάτι;
Να σας φέρω ένα δεύτερο παράδειγμα: Η πρώτη παραβίαση που καταγράφεται σε ελέγχους της τροχαίας είναι η παραβίαση του ορίου ταχύτητας και ακολουθούν παραβάσεις που αφορούν το κράνος και την ζώνη ασφαλείας! Από κοντά ακολουθούν οι παραβιάσεις που αφορούν το αλκοόλ κατά την οδήγηση.
Και αναρωτιέμαι για πόσο καιρό ακόμη θα παρατηρούμε ως θεατές την τραγωδία της ασφάλτου, που αποδεκατίζει την κοινωνία;
Για πόσο καιρό το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, οι Περιφέρειες και οι Δήμοι δεν θα τολμούν να πάρουν τα μέτρα που τους αναλογούν;
Για πόσο καιρό, η κυβέρνηση που ζητά να μπουν κάμερες στα γήπεδα, δεν θα αξιοποιεί η ίδια τις κάμερες στους δρόμους ώστε να στέλνει στους παραβάτες τα ραβασάκια;
Και εάν τα παραπάνω αφορούν την καταστολή και την τιμωρία, υπάρχει ένα μέτρο που είναι βασικότερο όλων. Και αφορά την εκπαίδευση των παιδιών και των εφήβων σε αυτό που λέμε οδική συμπεριφορά. Για αυτό και επιμένω ότι, εάν θέλουμε τα σημερινά παιδιά να γίνουν οι σωστοί οδηγοί του αύριο, η οδική συμπεριφορά πρέπει να γίνει υποχρεωτικό μάθημα στα σχολεία.
Αντί να φορτώνουμε τους μαθητές με άχρηστες γνώσεις, το καλύτερο όλων θα ήταν να τους μάθουμε το πως δεν θα γίνουν οι «δολοφόνοι» της ασφάλτου, ή ακόμη χειρότερα τα «θύματα» της ασφάλτου. Είτε ως οδηγοί, είτε ως πεζή. Πότε θα καταλάβουμε ότι δεν μπορούμε να συνεχίζουμε μια λογική που επιβεβαιώνει ότι και ο γιαλός είναι στραβός και στραβά αρμενίζουμε. Ας τολμήσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης να κάνει αυτή τη μεταρρύθμιση που σώζει ζωές, αλλά και την οικονομία της Υγείας. Να βάλει υποχρεωτικό το μάθημα της οδικής συμπεριφοράς, από το νέο σχολικό έτος.