Οι «μύθοι» γύρω από τη μείωση των κινδύνων όταν συνδυάζουμε οδήγηση και αλκοόλ
Γαλλική μη κερδοσκοπική οργάνωση προειδοποιεί τους πολίτες να μην χρησιμοποιούν «κακές λύσεις» για να μειώσουν τον κίνδυνο οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, υπογραμμίζοντας ότι η καλύτερη λύση είναι «να μην οδηγείς καθόλου».
Από την αργή οδήγηση μέχρι την κατανάλωση νερού ή το πιπίλισμα ενός γλυκού, υπάρχουν αρκετές άσχημες επιλογές που χρησιμοποιούν ορισμένοι άνθρωποι για να οδηγήσουν το αυτοκίνητό τους την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, μετά από μικρή ή μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ.
«Η καλύτερη λύση είναι να μην κάνετε τίποτα και να πέσετε για ύπνο», σύμφωνα με την Anne Lavaud, από τον Οργανισμό Πρόληψης Οδικών Μεταβολών.
Ο γαλλικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός έχει ξεκινήσει την 14η εκστρατεία ευαισθητοποίησης ενόψει της 31ης Δεκεμβρίου με σκοπό να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να μην πίνουν όταν πρόκειται να οδηγήσουν. Η οργάνωση εκτιμά ότι επτά στους δέκα Γάλλους είχαν σκεφτεί κάποια από τις παραπάνω «κακές λύσεις» για να πάρει το αυτοκίνητο και να επιστρέψει στο σπίτι του.
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αντιπροσώπευε το 30% των θανάτων στα τροχαία δυστυχήματα το 2023, ενώ το 71% των θανάτων συνέβη τις νυχτερινές ώρες.
Σύμφωνα με το Εθνικό Διυπουργικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας της Γαλλίας, τα ποσοστά ατυχημάτων είναι υψηλότερα κατά τη διάρκεια των διακοπών λόγω της κατανάλωσης αλκοόλ πριν από το ταξίδι με αυτοκίνητο, μοτοσικλέτα ή ακόμα και με ποδήλατο.
Τα τελευταία πέντε χρόνια -εξαιρουμένης της περιόδου της πανδημίας- 18 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους στη Γαλλία κατά μέσο όρο την παραμονή και την ημέρα της Πρωτοχρονιάς, ανέφερε το παρατηρητήριο.
Ο οργανισμός οδικής πρόληψης συνιστά στους ανθρώπους που καταναλώνουν αλκοόλ, είτε να κοιμούνται πριν από την οδήγηση είτε να ορίζουν έναν προκαθορισμένο οδηγό που δεν θα πιει για να τους επιστρεψεί ασφαλώς στο σπίτι ή να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Η μέση κατανάλωση του αριθμό των ποτών που σκοπεύουν να πιουν την παραμονή της Πρωτοχρονιάς όσοι βγουν έξω από το σπίτι τους έχει μειωθεί, ελαφρώς, από 3,5 το 2022 σε 3,3 το 2023.
Η Γαλλία επικύρωσε το 2020 τη Διακήρυξη της Στοκχόλμης, η οποία δεσμεύει τις χώρες να μειώσουν στο μισό τον αριθμό των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα έως το 2030. Σύμφωνα με τις δεσμεύσεις αυτές, «το 2030 θα πρέπει να υπάρχουν περίπου 1.700 θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα», δήλωσε ο πρόεδρος του Οργανισμού Οδικής Πρόληψης Patrick Dixneuf.
Όμως, «αναμφίβολα το 2023 θα κλείσει με περισσότερους από 3.000 θανάτους και 16.000 σοβαρά τραυματίες στους γαλλικούς δρόμους. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε φτάσει ακόμα στον στόχο μας», ανέφερε ο Dixneuf.
Ο μακροπρόθεσμος στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την οδική ασφάλεια είναι να κινηθεί όσο το δυνατόν πιο κοντά προς τον μηδενισμό των νεκρών μέχρι το έτος 2050.