Πιερρακάκης για τα κινητά στα σχολεία: Κάνουν κακό στην εκπαιδευτική διαδικασία
Ο υπουργός Παιδείας αποκάλυψε ότι έχουν καταγραφεί πολλές αποβολές για χρήση κινητού στο σχολείο. Τι είπε για συγχωνεύσεις και προσλήψεις.
«Κολλημένοι» με το κινητό τους φαίνεται ότι είναι οι μαθητές, παρά τα μέτρα που επιχειρούν να πάρουν στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για να περιορίσουν - αν όχι να μηδενίσουν- τη χρήση των κινητών στα σχολεία την ώρα του μαθήματος, αλλά και στα διαλείμματα.
Όπως αποκάλυψε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης στην τηλεόραση του ΑΝΤ1 η αποβολή μαθητή από το πειραματικό σχολείο στην Πάτρα δεν είναι η μόνη περίπτωση, απλά ήταν η μόνη που δημοσιοποιήθηκε. «Δεν είναι η πρώτη αποβολή για κινητό, είναι η πρώτη που πήρε δημοσιότητα» και υπερασπιζόμενος το νέο, αυστηρό πλαίσιο σημείωσε ότι «Το κινητό από έρευνες είναι σαφές ότι κάνει κακό στην εκπαιδευτική διαδικασία. Έρευνα της UNESCO αναφέρει ότι ένα παιδί μπορεί να θέλει έως και 20 λεπτά για να επανέλθει στην μαθησιακή διαδικασία αν έχει «ξεχαστεί» στο κινητό του», τονίζοντας πάντως ότι ο βασικός λόγος για την απαγόρευση εμφανούς κατοχής και χρήσης κινητών από τους μαθητές στα σχολεία σχετίζονται κυρίως με την προσπάθεια καταπολέμησης των περιστατικών bullying στα σχολεία.
Σχολιάζοντας το απίστευτο περιστατικό στη Χαλκιδική, όπου κλήθηκε η Αστυνομία για να απομακρύνει από την τάξη μια 10χρονη μαθήτρια, επειδή ήταν υπεράριθμή στο τμήμα της ο υπουργός Παιδείας εμφανίστηκε ενοχλημένος από την διαχείριση του περιστατικού και είπε ότι «για να το συζητάμε προφανώς η διαχείριση δεν είναι η πρέπουσα. Περιπτωσιολογικά αντιμετωπίζουμε τα λίγα προβλήματα όπου εντοπίζονται».
Προσλήψεις και συγχωνεύσεις σχολείων
Αναφορικά με την λειτουργία των σχολείων, ο Κυριάκος Πιερρακάκης είπε ότι «φέτος ξεκινήσαμε με 6.000 περισσότερους εκπαιδευτικούς. Υπάρχουν 71.000 τμήματα στα σχολεία και σε λιγότερα από 1.000 έπρεπε να εξορθολογίσουμε την κατάσταση για να μην υπάρχουν πολλά κενά. Έχουμε εύηκοα ώτα για περιπτώσεις παιδιών που έχουν πρόβλημα ή καλούνται να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις και τα αντιμετωπίζουμε».
Για τις συγχωνεύσεις σχολείων και τις αντιδράσεις γονιών και μαθητών σε πολλές περιοχής της Ελλάδας, ο Υπουργός Παιδείας απάντησε ότι «Ο κανόνας είναι πως υπήρχαν δύο τάξεις των 10 παιδιών ή μια απόσταση μερικών δεκάδων μέτρων για να αντιμετωπιστεί με μια συγχώνευση», προσθέτοντας ότι «αυτό δεν είναι το πρόβλημα, αυτό είναι η λύση. Πρέπει όλοι να συμβάλλουμε να υπάρξει εξορθολογισμός και καλή κατανομή των εκπαιδευτικών, ώστε να μην υπάρχουν κενά στα σχολεία».
«Στα χρόνια της κρίσης διογκώθηκε ο αριθμός των αναπληρωτών καθηγητών, ως προσωρινή ανάγκη, αλλά δεν ήταν προσωρινό μέτρο και για αυτό προχωράμε διαρκώς σε διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών», είπε ο κ. Πιερρακάκης.