Οκτώ λάθη που κάνουν οι εργαζόμενοι στις επαγγελματικές συναντήσεις
Ειδικός εξηγεί ποια είναι τα πιο συχνά λάθη που κάνουμε στις επαγγελματικές συναντήσεις.

Είτε αυτοπροσώπως είτε διαδικτυακά, οι επαγγελματικές συναντήσεις αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της επαγγελματικής ζωής των ανθρώπων που εργάζονται σε εταιρικά περιβάλλοντα. Δυστυχώς, όμως, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι συχνά υποβιβάζουν τους εαυτούς τους κάνοντας κάποια πολύ απλά λάθη…
Το Business Insider ρώτησε την ειδικό στο θέμα, Arden Clise, η οποία κωδικοποίησε τι δεν πρέπει να κάνουν οι εργαζόμενοι στις συναντήσεις:
- Να καταφτάνετε καθυστερημένοι
Είτε διά ζώσης, είτε μέσω τηλεδιάσκεψης, δεν πρέπει ποτέ να αργείτε, καθώς αυτό δείχνει ότι δε σέβεστε το χρόνο των άλλων.
Συχνά, οι επικεφαλής τμημάτων ξεκινάνε τη συνάντηση ακριβώς την προβλεπόμενη ώρα για να επιβραβεύσουν αυτούς που είναι συνεπείς.
- Να κλείνετε την κάμερα στις τηλεδιασκέψεις
Το να κλείσετε την κάμερα σε μία τηλεδιάσκεψη, θα εκληφθεί από τους άλλους ως αγένεια. «Δείχνει ασέβεια να κρατάτε κλειστή την κάμερα, ειδικά όταν κάποιος σας απευθύνει το λόγο», λέει η Arden Clise προσθέτοντας ότι ενδεχομένως υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις, όπως για παράδειγμα αν μπει ξαφνικά το παιδί σας στο δωμάτιο όπου εργάζεστε, ωστόσο ο κανόνας είναι να μένει ανοιχτή η κάμερα, ειδικά όταν μιλάτε.
- Να προσπαθείτε να κάνετε και άλλα πράγματα κατά τη διάρκεια της συνάντησης
Όπως λέει, δεν είναι ευγενικό να κάνετε άλλα πράγματα κατά τη διάρκεια μίας συνάντηση, περιλαμβανομένου το να μιλάτε στο τηλέφωνο, να παίρνετε σημειώσεις άσχετες με τη συνάντηση ή να σκέφτεστε τι θα κάνετε μετά. «Αν δεν είστε παρών, αν κάνετε άλλη δουλειά, τότε δε θα δώσετε προσοχή σε αυτό που συμβαίνει. Και φυσικά η ευκαιρία θα έχει χαθεί», λέει η Arden Clise, προσθέτοντας ότι πρέπει να αποφεύγουμε οτιδήποτε μας τραβάει την προσοχή από τη συγκεκριμένη συνάντηση.
- Μη στέλνετε πολλά μηνύματα στο chat
Ένα άλλο πολύ συνηθισμένο λάθος είναι κατά τη διάρκεια διαδικτυακών συναντήσεων να στέλνετε πολλά μηνύματα στο chat box. Τα πολλά μηνύματα αποσπούν την προσοχή των συμμετεχόντων, οπότε να στέλνετε μόνο τα απαραίτητα.
- Μη μιλάτε συνέχεια
Ένα πολύ μεγάλο λάθος είναι να μονοπωλείτε τη συζήτηση και να μην αφήνετε τους άλλους να μοιραστούν τις σκέψεις τους μαζί σας. Είναι πολύ αγχωτικό ένας συμμετέχοντας να λέει συνεχώς τις ιδέες του ή να κάνει συνέχεια ερωτήσεις χωρίς να αφήνει τους άλλους να μιλήσουν. Ακόμα και αν είστε ο επικεφαλής της συζήτησης, είναι σημαντικό να ακούσετε τι έχουν να πουν και οι άλλοι. Άλλωστε, γι’ αυτό τους καλέσατε.
- Να διακόπτετε τους άλλους
Ειδικά στις διαδικτυακές συσκέψεις, είναι πολύ συχνό φαινόμενο να διακόπτει κάποιος ένα συνάδελφο ενώ μιλάει. Φυσικά και θα συμβεί κάποιες φορές, αλλά δε θέλετε να είστε αυτός που διακόπτει διαρκώς τους άλλους.
- Να κατηγορείτε αυτούς που είναι σιωπηλοί
Δεν είναι καθόλου ωραίο να τονίσετε ότι κάποιος είναι ήσυχος σε μία συνάντηση. Αν το πείτε, θα νοιώσει άβολα και, ουσιαστικά, δε θα έχει και κάποιο αποτέλεσμα. Αντιθέτως, μπορείτε απλά να τον ρωτήσετε τι σκέφτεται ώστε να νοιώσει άνετα να μιλήσει.
- Να μην προχωράτε τη δουλειά που σας ανατίθεται
Φεύγοντας από μία σύσκεψη είναι πολύ σημαντικό να παρακολουθήσετε αυτά που σας ανατέθηκαν. Συχνά, οι εργαζόμενοι φεύγουν από μία σύσκεψη και την ξεχνούν την επόμενη στιγμή, κάτι που δεν είναι καθόλου κολακευτικό για το επαγγελματικό τους προφίλ, καθώς δείχνει παντελή έλλειψη σεβασμού προς τους άλλους.