Οι επώνυμες φίρμες έχουν ανάγκη τους influencers – Ανθεί το μάρκετινγκ επιρροής και το 2024
Η διαφήμιση μέσω influencers παραμένει ισχυρό εργαλείο για την ενίσχυση του τζίρου των επιχειρήσεων.
Το μάρκετινγκ επιρροής ή Influencer Marketing στη γλώσσα των νέων αλλά και του κλάδου της οικονομίας και της επιχειρηματικότητας συνεχίζει να κάνει υψηλές πτήσεις και αυτή τη χρονιά.
Με τη διείσδυση που έχουν οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Instagram και το TikTok στο νεανικό κοινό, η διαφήμιση των προϊόντων έχει αλλάξει επίπεδο και έχει πλέον παγκόσμιο αποτύπωμα.
Τόσο οι διεθνείς φίρμες, όσο και οι εταιρείες μάρκετινγκ και επικοινωνίας είδαν ότι οι πολυδάπανες καμπάνιες του παρελθόντος με στοχευμένα μηνύματα ανά προϊόν και αγορά ήταν πολυδάπανες και όχι αντίστοιχα προσοδοφόρες.
Αντίθετα, κυλιόμενες διαφημιστικές καμπάνιες και πιο μακροπρόθεσμα συμβόλαια διαφήμισης που τρέχουν με influencers έχουν θετικό αντίκτυπο στον τζίρο των επιχειρήσεων.
Αύξηση πωλήσεων και τζίρου
Το Business Insider σύγκρινε δεδομένα από πηγές της αγοράς για να διαπιστώσει πώς τα πήγε το μάρκετινγκ δημιουργών φέτος σε σύγκριση με το 2023.
Οι μάρκες «μετατοπίζονται από τις εφάπαξ, βραχυπρόθεσμες συνεργασίες σε μακροπρόθεσμες, επαναλαμβανόμενες συνεργασίες», δήλωσε η Olivia McNaughten, ανώτερη διευθύντρια μάρκετινγκ προϊόντων και συνεργασιών στην εταιρεία επιρροής Grin.
Η εταιρεία μάρκετινγκ επιρροής Fohr είπε στο Business Insider ότι σημείωσε αύξηση 36% από έτος σε έτος στον όγκο συναλλαγών και άλμα 47% στη συνολική αξία σε δολάρια για αυτές τις συμφωνίες το πρώτο τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023.
Εν τω μεταξύ, η εταιρεία μάρκετινγκ Billion Dollar Boy, με έδρα το Λονδίνο δήλωσε επίσης ότι έχει δει επίσης ισχυρή ανάπτυξη, με τον όγκο των συναλλαγών να αυξάνεται κατά 16% και τα έσοδα από τις συμφωνίες να αυξάνονται κατά 89% τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Άλλες εταιρείες ανέφεραν πιο μέτρια αύξηση στις πληρωμές δημιουργών για το πρώτο εξάμηνο του έτους, αλλά προέβλεψαν παρόμοιο ενθουσιασμό σχετικά με την τάση των δαπανών μάρκετινγκ επιρροής το 2024.
«Γενικά, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2023, οι προσφορές επωνυμίας του 2024 είναι υγιείς και ο όγκος των συμφωνιών και οι πληρωμές των δημιουργών συνεχίζουν να αυξάνονται», δήλωσε στο Business Insider η Lindsey Lugrin, ιδρυτής της πλατφόρμας Influencer-Pay-transparency FYPM.
Το Influencer Marketing παραμένει ένα φωτεινό σημείο στον κλάδο των infulencers-δημιουργών, ενώ οι influencers φαίνεται να δυσκολεύονται να αποκομίσουν κέρδη σε άλλες κατηγορίες πλην του μάρκετινγκ.
Influencers έναντι εταιρειών marketing
Οι marketing startups τους τελευταίους μήνες χρειάστηκε να προσαρμοστούν σε ευρύτερες αλλαγές του κλάδου, όπως αλλαγές στον αλγόριθμο, με ορισμένες να στρέφονται σε απολύσεις προσωπικού, αναδιαρθρώσεις ή εκπτώσεις στα πακέτα που προσφέρουν.
Το μάρκετινγκ επιρροής, αντίθετα, βουίζει, με δισεκατομμύρια δολάρια που αναμένεται να εισρεύσουν στην κατηγορία φέτος. Μια πρόσφατη αναφορά από το Emarketer, για παράδειγμα, προέβλεψε ότι οι δαπάνες μάρκετινγκ των ΗΠΑ για περιεχόμενο χορηγίας για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα αυξηθούν κατά 16% φέτος στα 8,14 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η δυναμική του κλάδου το 2024 έρχεται μετά από δύο δύσκολα χρόνια, όταν πολλές επώνυμες μάρκες περιόρισαν τους προϋπολογισμούς των διαφημίσεων για να εξοικονομήσουν χρήματα.
Οι εταιρείες επώνυμων ειδών δίνουν επίσης προτεραιότητα σε μακροπρόθεσμες συνεργασίες με δημιουργούς-content creators, οι οποίοι έχουν βελτιώσει την ποιότητα του περιεχομένου τους και έχουν αποκτήσει μεγαλύτερη εμπειρία στον καθορισμό των τιμών. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι χρεώνουν υψηλότερα ποσοστά για αναρτήσεις με χορηγία, είπε αρκετοί επαγγελματίες του μάρκετινγκ, συμπεριλαμβανομένου του Ansley Williams, επικεφαλής του Influencer στην Ogilvy North America.
Οι αναλυτές της Goldman Sachs προέβλεψαν τον Απρίλιο του 2023 ότι το μάρκετινγκ επηρεασμού-Influencer marketing και η διαφήμιση μέσω των content-creators θα βοηθούσαν στην ανάπτυξη της οικονομίας των δημιουργών-content creator σε μια βιομηχανία αξίας 480 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2027!