Μπαταρίες νατρίου-ιόντων: Αυτή η τεχνολογία είναι το μέλλον της αυτοκίνησης
Νέα μπαταρία για ηλεκτρικά οχήματα αντέχει εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες και εξοικονομεί 1.400 ευρώ τον χρόνο.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του InsideEVs, η δεύτερη γενιά μπαταριών νατρίου-ιόντων της εταιρείας Contemporary Amperex Technology μπορεί να λειτουργήσει ικανοποιητικά στους -40 βαθμούς Κελσίου, μια θερμοκρασία που συναντάται στη Βόρεια Ευρώπη και την Αμερική. Το Scientific American αναφέρει ότι στους -6 βαθμούς, η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται κατά 12%, και αυτή η νέα μπαταρία προβάλλεται από την κινεζική εταιρεία ως η λύση στις περιοχές με χαμηλές θερμοκρασίες.
Νάτριο, κάλιο και στο βάθος... θείο
Γενικότερα, η τεχνολογία των μπαταριών αλλάζει με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Εκτός από την μπαταρία νατρίου-ιόντων, οι καινοτομίες περιλαμβάνουν και μια μπαταρία καλίου-ιόντων και λιθίου-θείου.
Μπαταρίες νατρίου-ιόντων αναπτύσσονται από διάφορες εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Build Your Dreams. Τα πλεονεκτήματά τους είναι το χαμηλότερο κόστος κατασκευής, η οικολογικότερη διαδικασία παραγωγής και το μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιών λειτουργίας.
Τεχνολογικά άλματα
Η ιστοσελίδα CleanTechnica σημειώνει ότι οι μπαταρίες λιθίου έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα (ισχύ ανά κιλό) από τις μπαταρίες νατρίου, αλλά η τεχνολογία κάνει άλματα και σε αυτόν τον τομέα.
Σε ό,τι αφορά την CATL, η ιστοσελίδα Statista αναφέρει ότι η κινεζική εταιρεία είναι πλέον ο μεγαλύτερος προμηθευτής μπαταριών για υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα. Αν οι μπαταρίες νατρίου-ιόντων χρησιμοποιηθούν σε οχήματα, μπορούν να εξοικονομήσουν 1.400 ευρώ τον χρόνο από έξοδα σε καύσιμα και συντήρηση των οχημάτων. Φυσικά, θα συμβάλλουν και στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, κάτι που πολλές κυβερνήσεις έχουν δεσμευτεί να φέρουν σε πέρας.