Μητσοτάκης: Κατεπείγουσα ανάγκη να αναβαθμιστεί ο σιδηρόδρομος από Αθήνα έως Θεσσαλονίκη
Ο πρωθυπουργός επισήμανε τα χρονοδιαγράμματα για την ολοκλήρωση σημαντικών έργων υποδομής έως το 2027. Από το Flyover μέχρι το Μετρό Θεσσαλονίκης. «Εντολή του κ. Μητσοτάκη να προχωρήσουν τάχιστα τα μεγάλα έργα» σημείωσε ο Χρίστος Δήμας.

Το μήνυμα ότι είναι κατεπείγουσα η ανάγκη να αναβαθμιστεί το εγχώριο σιδηροδρομικό δίκτυο από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκη με τα πιο σύγχρονα μέσα, αλλά και να καταστεί ασφαλές, εξέπεμψε στην παρέμβασή του σε ευρεία σύσκεψη υπό την προεδρία του στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσία του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη.
«Πρέπει να κινηθούμε πιο γρήγορα, αυτό απαιτούν οι πολίτες από εμάς» διεμήνυσε ο πρωθυπουργός, επαναλαμβάνοντας ότι η κυβέρνηση πρέπει να συνεχίσει τη σύγκρουσή της με τις διαχρονικές παθογένειες του βαθέος κράτους. Μάλιστα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης προανήγγειλε ότι στις αρχές Απριλίου θα γίνει μία συνολική παρουσίαση των νέων παρεμβάσεων στο πεδίο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «έως το 2027 η εικόνα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς θα είναι τελείως διαφορετική».
Ειδικότερα, ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για την προσθήκη νέων λεωφορείων, αλλά και την πρόσληψη νέων οδηγών, την προωθούμενη αναβάθμιση στους συρμούς της γραμμής 1 του Μετρό, αλλά και τις δρομολογούμενες παρεμβάσεις στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό. Ο πρωθυπουργός γνωστοποίησε, δε, ότι σύντομα θα έλθει προς ψήφιση ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, διευκρινίζοντας, ωστόσο, ότι αυτό από μόνο του δεν μπορεί να επιλύσει το πρόβλημα της ασφάλειας στους οδικούς άξονες, καθώς και ότι χρειάζεται μία συνολική επαναξιολόγηση.
Εξάλλου, ο κ. Μητσοτάκης επικαιροποίησε και τα χρονοδιαγράμματα για την ολοκλήρωση σημαντικών έργων υποδομής έως το 2027. Συγκεκριμένα, ο κ. Μητσοτάκης είπε πως σημαντικό μέρος του ΒΟΑΚ θα πρέπει να έχει παραδοθεί έως το τέλος του 2027, ενώ εντός του 2025 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος, αλλά και οι εργασίες επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ακολούθως, εντός του 2026 θα πρέπει να έχει παραδοθεί ο Ε65 και έως το 2027 το Flyover στη Θεσσαλονίκη.
Δήμας: Εντολή του Πρωθυπουργού να προχωρήσουν όλα τα μεγάλα έργα
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε πως η εντολή του κ. Μητσοτάκη είναι ξεκάθαρη: Να προχωρήσουν τάχιστα όλα τα μεγάλα έργα υποδομών στη χώρα προκειμένου να αναβαθμίσουν ουσιαστικά την ποιότητα και την ασφάλεια στις μετακινήσεις.
«Συζητήσαμε την πορεία πολλών σημαντικών έργων, για το Πάτρα - Πύργος, για το Μετρό Θεσσαλονίκης, την επέκταση προς την Καλαμαριά, για τον Ε65, τον ΒΟΑΚ για το αεροδρόμιο στο Καστέλι και πολλά άλλα έργα» είπε ο κ. Δήμας επαναλαμβάνοντας τη δέσμευσή ότι αυτά τα έργα θα τρέξουν άμεσα.
Κυρανάκης: Άμεσα νομοθετικές διατάξεις για τα τρένα - Προτεραιότητα τα ΜΜΜ
Σε δηλώσεις προχώρησε και ο νέος αναπληρωτής υπουργός, υπεύθυνος για τις μεταφορές, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στις οποίες τόνισε το πόσο επείγοντα είναι τα ζητήματα αναφορικά με τον σιδηρόδρομο.
«Προφανώς συζητήσαμε τα επείγοντα θέματα σιδηροδρόμου και θα έρθουν άμεσα νομοθετικές διατάξεις» σημείωσε ο κ. Κυρανάκης. Παράλληλα, τόνισε πως μέσα στο επόμενο δίμηνο ξεκινούν και έργα αποκατάστασης σε περιοχές που επλήγησαν από την κακοκαιρία Daniel, ενώ επισήμανε την προτεραιότητα που αποτελούν τα ΜΜΜ.
Μάλιστα, ο αναπληρωτής υπουργός δεσμεύτηκε πως τον Απρίλιο θα παρουσιαστεί συνολικό πλάνο για τα λεωφορεία του ΗΣΑΠ και το μέτρο στην Αττική.