Στο Υποδομών και Μεταφορών ο Μητσοτάκης - Με ειδικό ρόλο για τον ΟΣΕ ο Χατζηδάκης
Ο Πρωθυπουργός μετά από τον Ιούλιο του 2023, επισκέπτεται ξανά την έδρα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετά από τη ρότα που χάραξε στη συνεδρίαση υπουργικού συμβουλίου, έδειξε ότι στο πηδάλιο - εκτός από την οικονομία – οι μεταφορές είναι επίσης μια κεντρική κατεύθυνση, ώστε η κυβέρνηση να υποσκελίσει τους πολιτικούς σκοπέλους που παραμένουν στον ορίζοντα της.
Όπως τότε, έτσι και τώρα, θα προεδρεύσει σε μια σύσκεψη με τη νέα ηγεσία του υπουργείου, τα ηνία του οποίου μετά τον ανασχηματισμό πέρασαν στα χέρια δυο εκπροσώπων από τις γενιές των 37άρηδων και των 40άρηδων του κόμματος, του Χρίστου Δήμα και του Κωνσταντίνου Κυρανάκη.
Το φύλλο πορείας που πήραν έχει τη ρητή οδηγία Μητσοτάκη να αντιτάξουν το δυναμισμό τους απέναντι στο βαθύ κράτος ώστε: «…Η Ελλάδα του Μετρό της Θεσσαλονίκης, των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, πρέπει να νικήσει την Ελλάδα του παλιού ΟΣΕ ». Και για την υλοποίησης της εντολής του, «για σάρωμα κάθε αντίστασης που έρχεται από το χθες», ο Πρωθυπουργός έχει ξεκαθαρίσει προς τους δυο «rookies» του υπουργικού συμβουλίου, ότι θα έχουν την «αμέριστη στήριξη του».
Σε ειδικό ρόλο ο Χατζηδάκης
Αυτή η στήριξη έχει συγκεκριμένη μετάφραση, καθώς παρών στη σύσκεψη θα είναι και ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης.
Αλλά αυτή δεν θα είναι μια συμβολική παρουσία, αφού ο κ. Χατζηδάκης, μιλώντας στην εκδήλωση του Κύκλου Ιδεών, γνωστοποίησε ότι ανάμεσα στα ειδικά projects που θα αναλάβει θα είναι και ο ΟΣΕ . Στόχος, όπως είπε είναι η επιτάχυνση των διαδικασιών, που μπορεί να επιβαρύνουν χρονικά οι διαφορετικές συναρμοδιότητες, μέσα από τις οποίες περνάει το σχέδιο εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Μπροστά του άλλωστε το δίδυμο της οδού Αναστάσεως, έχει, εκτός από την εφαρμογή του νέου μοντέλου λειτουργίας του ΟΣΕ και το ζήτημα του ελέγχου της υλοποίησης της σύμβασης με τη Hellenic Train.
Πέρα από την ανάταξη του ελληνικού σιδηρόδρομου, προτεραιότητες αποτελούν και τα μεγάλα οδικά έργα όπως η Πατρών – Πύργου, αλλά και η πρόοδος στον ΒΟΑΚ, καθώς επίσης και ο άξονας Ιωάννινα στην Κακαβιά. Είναι σαφές ότι ο Πρωθυπουργός θα αναφερθεί και στα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα που πρέπει να τηρηθούν και για άλλα εμβληματικά έργα όπως η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά, αλλά και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Κλείνει το κεφάλαιο «Δοξιάδης»
Από την άλλη στην Ηρώδου Αττικού είναι σαφές, ότι αφενός με την στροφή των προβολέων στις προτεραιότητες του κυβερνητικού έργου, αλλά και με μια πιο επιθετική τακτική να σπάσουν την αντιπολιτευτική πίεση που τροφοδότησε η παραίτηση Δοξιάδη. Για τον έμπειρο οικονομολόγο υπάρχει μια διαφορετική προσέγγιση, παρά την επίσημη γραμμή ότι η παραίτηση έγινε για λόγους ευθιξίας, καθώς στις κατ’ιδίαν συζητήσεις, είναι κοινός παρονομαστής ότι το θέμα του προστίμου και η οφειλή προς το δημόσιο, «δεν είναι μαχητά».
«Πολλά κόμματα της αντιπολίτευσης που κουνάνε το δάχτυλο για τον κ. Δοξιάδη, αν ψάξει κανείς πολύ πιο σοβαρά περιστατικά και πολύ πιο σοβαρές περιπτώσεις ποινικής καταδίκης, δεν θα βρει ούτε μία παραίτηση, τίποτα. Ειδικά ο ΣΥΡΙΖΑ που έχει έναν αμετάκλητα καταδικασμένο από την Δικαιοσύνη με 13-0 για ένα τόσο σοβαρό αδίκημα, όπως η παράβαση καθήκοντος» είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.
Στον αντίποδα, για το Μαξίμου δεν υπάρχει από την πρώτη στιγμή θέμα Τσάφου, ούτε επίσης για τη νέα υφυπουργό Εργασίας, Άννα Ευθυμίου. Και για τις δυο περιπτώσεις, είναι ενδεικτική η φράση που χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον περί «ξαναζεσταμένου φαγητού».