Ταχιάος στο Action 24: «Είναι ασφαλής ο σιδηρόδρομος, εγώ θα έμπαινα»
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών έδωσε απαντήσεις για την ασφάλεια των τρένων και τα έργα που γίνονται.
Απαντήσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων αλλά και τα έργα που γίνονται έδωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος μιλώντας το βράδυ της Πέμπτης (20/3) στην εκπομπή του Action 24 «Πίσω από τις Γραμμές».
Σε ερώτηση για τα αν έχουμε ασφαλείς σιδηρόδρομους στην Ελλάδα, ο υφυπουργός απάντησε καταφατικά, λέγοντας μάλιστα ότι και ο ίδιος θα έμπαινε μέσα στα τρένα «και σήμερα εφόσον ξέρουμε ότι όλα δουλεύουν καλά, βάσει των κανονισμών». Ο κ. Ταχιάος έχει αυξηθεί το προσωπικό του ΟΣΕ αλλά πρόσθεσε πως το επίπεδο της ασφάλειας στο σιδηρόδρομο δεν είναι στο απόλυτο επίπεδο, υπό την έννοια ότι όσο μπαίνουν νέα συστήματα τόσο θα μειώνεται ο ανθρώπινος παράγοντας. Είπε μάλιστα ότι τα καινούργια συστήματα ασφαλείας της σύμβασης 717 είχαν τοποθετηθεί στη γραμμή στις αρχές του Σεπτεμβρίου του 2023 «αλλά ήρθε ο Ντάνιελ και τα πήρε και τα σήκωσε». Σημείωσε ακόμη ότι το 2027 θα είναι ο σιδηρόδρομος θα είναι στα ανώτερα επίπεδα ασφαλείας.
Αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, τόνισε πως «υπήρξαν πολλαπλά ανθρώπινα λάθη που συνέβησαν όλα μαζί, και όχι μόνο σε έναν άνθρωπο, αλλά σίγουρα σε δύο και ίσως και σε τρίτον». Εξήγησε δε, ότι «γεγονότα υπήρξαν και θα υπάρξουν» αφού αυτό έχει καταγραφεί στατιστικά.
«Η τεχνολογία από μόνη της δεν φέρνει την ασφάλεια στο τρένο. Πάντα θα υπάρχει ο ανθρώπινος παράγοντος. Πάντα στο τρένο. Διότι είναι ένα ανοιχτό σύστημα, δεν είναι κλειστό σύστημα. Δεν όπως το Μετρό, που είναι ένα κλειστό σύστημα. Έχουμε εγκαταστήσει μετρό το οποίο είναι εντελώς αυτόματο παντού στον κόσμο και τα οποία δεν εμφανίζουν κανένα πρόβλημα. Γιατί είναι κλειστά συστήματα, δεν μπορούν ούτε να χακαριστούν. Το τρένο είναι πάντα ανοιχτός. Στο τρένο πηγαίνει κάποιος και κάνει ένα σαμποτάζ και αυτόματα κινδυνεύει η ασφάλειά του».
Ο υφυπουργός, μιλώντας για τις συγκοινωνίες στην Αττική, είπε πως οι υποδομές δεν μπορούν να υποστηρίξουν την τεράστια ανάπτυξη που έχει υπάρξει. Όταν ρωτήθηκε για την τρύπα στη Γραμμή 4 του Μετρό, είπε πως αυτό ήταν «η πιο απίθανή τρολιά» που έχει ακούσει φέτος.