Σιδηροδρομικοί: Σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό - Χωρίς τηλεδιοίκηση 2 χρόνια μετά τα Τέμπη
Καταγγελίες από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς για τις διαχρονικές παθογένειες στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Συνέντευξη Τύπου για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, έδωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς, σήμερα, Τετάρτη 19 Μαρτίου.
Όπως επισημάνθηκε, σε σχέση με τον ΟΣΕ, υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις προσωπικού. Σύμφωνα με το οργανόγραμμα που ισχύει και ενέκρινε η κυβέρνηση, έπρεπε να δουλεύουν 2098 άτομα. Ωστόσο εργάζονται μόλις 554 μόνιμοι, 632 με σύμβαση και 123 φύλακες των οποίων οι συμβάσεις λήγουν στο τέλος του Ιουνίου.
Επίσης, όσον αφορά το πολύ κρίσιμο ζήτημα της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης, τα μέλη της Ομοσπονδίας υπογράμμισαν ότι λειτουργούν στο 80%.
Άξιον λόγου είναι ότι και το σύστημα αυτόματης πέδησης ETCS, παρότι έχει εγκατασταθεί σε τμήματα του δικτύου, δεν λειτουργεί διότι προϋποθέτει αντίστοιχο σύστημα επί των τρένων, το οποίο δεν έχει τοποθετηθεί σε κανένα τρένο αυτή τη στιγμή, γεγονός που καθιστά τη λειτουργία του ETCS πρακτικά ανενεργή.
«Αν γνωρίζατε ότι στο "Ελευθέριος Βενιζέλος" οι ελεγκτές δουλεύουν 30 ημέρες/μήνα, επί 12 ώρες κάθε ημέρα, θα νιώθατε ασφαλείς;»
Σε ερώτηση του Flash.gr, για το αν μπορεί ο βασικός κανονισμός κυκλοφορίας να τηρηθεί με τις υπάρχουσες ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές ή μπορεί να υπάρχουν λάθη, αστοχίες και παραλείψεις που μπορεί να οδηγήσουν σε ένα νέο δυστύχημα, ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας, Αλέξανδρος Τζαμπαζλής, απάντησε:
«Όταν μιλάμε για τον ανθρώπινο παράγοντα, υπάρχει κι ένα όριο. Μπορεί να μη γίνει ποτέ κάτι γιατί μ' αυτή τη λογική πηγαίναμε τόσα χρόνια κι έγινε το δυστύχημα των Τεμπών. Αν τηρείτο ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας, δεν θα γινόταν. Άρα δεν τηρήθηκε.
Θα αντιστρέψω την ερώτησή σας. Είστε δημοσιογράφοι. Αν γνωρίζατε ότι σήμερα στο αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος" οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας δουλεύουν 30 ημέρες/μήνα, επί 12 ώρες κάθε ημέρα, θα νιώθατε ασφαλείς; Σε μας έτσι δούλευαν οι σταθμάρχες και είναι το ίδιο πράγμα. Το ανθρώπινο λάθος είναι ένας συνδυασμός πραγμάτων, η υπερεργασία με την αυξημένη πίεση. Αν με ρωτάτε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου, σας απαντώ ότι εγώ μένω με την οικογένειά μου στη Θεσσαλονίκη και ταξιδεύω κάθε εβδομάδα με το τρένο για την Αθήνα».
Εξάλλου, σε παρέμβασή του, ο αναπληρωτής πρόεδρος, Νίκος Αχιλλεόπουλος, δήλωσε ότι ο σιδηρόδρομος έχει ενισχυθεί με δελτία παροχής υπηρεσιών, με σταθμάρχες και κλειδούχους στην κυκλοφορία, οι οποίοι είναι πλήρως εκπαιδευμένο προσωπικό, όπως είναι οι μόνιμοι. «Άρα έχει μειωθεί πλέον η ένταση εργασίας του προσωπικού. Δεν έχει φτάσει στα επίπεδα που θα πρέπει να είναι, αλλά σίγουρα δεν είναι στην κατάσταση που ήταν τον Φεβρουάριο του 2023», συμπλήρωσε.
Όσον αφορά τα φορτία που μεταφέρουν οι αμαξοστοιχίες, οι σιδηροδρομικοί ανέφεραν ότι γνωρίζουν αυτό που δηλώνεται ότι μεταφέρουν και δεν είναι αρμόδιοι να ελέγχουν κατά πόσο είναι αλήθεια αυτό που δηλώνεται. «Αυτό είναι δουλειά των τελωνείων και της Εφορίας», είπαν χαρακτηριστικά.


