Η Apple εγκαταλείπει την ηλεκτροκίνηση - Η αντίδραση του Έλον Μασκ
Η Apple φαίνεται να ακυρώνει τα σχέδιά της για τη δημιουργία Ηλεκτρικών Οχημάτων (EV), μια δεκαετία μετά τις πληροφορίες ότι η κατασκευάστρια του iPhone εργαζόταν πάνω σ' αυτήν την ιδέα.
Η εταιρεία δεν αναγνώρισε ποτέ δημοσίως το παραπάνω project, στο οποίο συμμετέχουν περίπου δύο χιλιάδες εργαζόμενοι. Πολλοί εξ αυτών αναμένεται να μετακινηθούν στο τμήμα τεχνητής νοημοσύνης, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, που αναπαράγει το βρετανικό BBC.
Η ομάδα αυτοκινήτων της Apple, γνωστή και ως «Special Projects Group» εργαζόταν στο πλαίσιο του «Project Titan» δημιούργημα του διευθύνοντος συμβούλου του τεχνολογικού κολοσσού, Τιμ Κουκ.
Καθώς ξόδευε δισεκατομμύρια δολάρια σε έρευνα και ανάπτυξη, φημολογούνταν αρχικά ότι εργαζόταν πάνω σε ένα πλήρως αυτονομημένο ηλεκτρικό όχημα χωρίς τιμόνι και πεντάλ.
Η ομάδα ήταν κατανοητό ότι απείχε πολλά χρόνια από την παραγωγή ενός τέτοιου οχήματος. «Πρόκειται για μια έξυπνη και πολυαναμενόμενη απόφαση», δήλωσε ο Ray Wang, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Constellation Research με έδρα τη Silicon Valley.
«Η ζήτηση της αγοράς (σ.σ. που υπήρχε) για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν υπάρχει πια και η τεχνητή νοημοσύνη είναι εκείνη που συγκεντρώνει όλη τη δράση», πρόσθεσε.
Η Apple, μεταξύ άλλων, διερευνά ευκαιρίες πέρα από το iPhone και τους υπολογιστές, συμπεριλαμβανομένου του headset μεικτής πραγματικότητας Vision Pro που κυκλοφόρησε πρόσφατα.
Η τεχνητή νοημοσύνη κάνει θραύση
Η εταιρεία ερευνών Counterpoint υπογράμμισε ότι η απόφαση αυτή πάρθηκε την ώρα που η ζήτηση για την τεχνητή νοημοσύνη στα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης αυξάνεται με αλματώδεις ρυθμούς.
«Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι οι παραγγελίες smartphones με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη θα ξεπεράσουν τις 100 εκατομμύρια μονάδες το 2024», δήλωσε ο ανώτερος αναλυτής της Counterpoint, Ιβάν Λαμ.
Η εταιρεία προβλέπει ότι ο αριθμός αυτός θα μπορούσε να φτάσει πάνω από τα 500 εκατομμύρια μέχρι το 2027.
Η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει επιβραδυνθεί τον τελευταίο μήνα, καθώς το κόστος δανεισμού παραμένει υψηλό, γεγονός που έχει καταστήσει την αγορά όλο και πιο ανταγωνιστική, καθώς όλοι οι μεγάλοι «παίκτες» προσπαθούν να κερδίσουν πελάτες.
Τους τελευταίους μήνες, οι γίγαντες της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Ford και General Motors ανέβαλαν τα σχέδια επέκτασης της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Την περασμένη εβδομάδα, η κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρικών φορτηγών Rivian ανακοίνωσε ότι θα μειώσει το εργατικό δυναμικό της κατά 10% και πρόσθεσε ότι δεν αναμένει αύξηση της παραγωγής της για φέτος.
Η απάντηση της Tesla
Τον Ιανουάριο, η Tesla είχε προειδοποιήσει ότι η αύξηση των πωλήσεών της φέτος θα είναι ασθενέστερη συγκριτικά με το 2023.
Η εταιρεία, της οποίας ηγείται ο δισεκατομμυριούχος Έλον Μασκ, έχει μειώσει τις τιμές σε βασικές αγορές σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης και της Κίνας, καθώς αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό από Κινέζους αντιπάλους όπως η BYD.
Ο Έλον Μασκ, πάντως, δεν άφησε να περάσει στο... ντούκου η εξέλιξη στην Apple και απάντησε άμεσα μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο Χ (πρώην Twitter), αναρτώντας ένα καθόλα δεικτικό σχόλιο με δύο emoji, έναν χαιρετισμό και ένα τσιγάρο: