Facebook - Instagram: Σε ποιους θα φιλτράρουν το περιεχόμενο
Στελέχη της Meta, της πλατφόρμας που διαχειρίζεται τα δημοφιλέστατα Facebook και Instagram, δήλωσαν ότι θα «κρύψουν» ακόμα περισσότερο περιεχόμενο από τα ευαίσθητα εφηβικά μάτια, αφού ρυθμιστικές Αρχές σε ολόκληρο τον κόσμο πιέζουν τον κολοσσό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ο σκοπός προφανής: η προστασία των παιδιών από επιβλαβές περιεχόμενο που κυκλοφορεί ευρέως στις εφαρμογές αυτές.
Οι περιοριστικές ρυθμίσεις θα αφορούν τον έλεγχο περιεχομένου και επιπλέον θα περιορίζουν τους εφήβους όταν χρησιμοποιούν λειτουργίες όπως η «Αναζήτηση» και η «Εξερεύνηση», σύμφωνα με τη Meta. Έτσι, θα καταστεί δυσκολότερο για τα παιδιά να βρεθούν μπροστά από ευαίσθητο περιεχόμενο, όπως αυτοκτονίες, αυτοτραυματισμούς και διατροφικές διαταραχές,
Η εταιρεία δήλωσε ότι τα μέτρα θα εφαρμοστούν τις επόμενες εβδομάδες και θα βοηθήσουν σημαντικά στην παροχή μιας πιο «κατάλληλης εμπειρίας» με ηλικιακά κριτήρια.
Η Meta δέχεται πιέσεις τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και στην Ευρώπη, λόγω των ισχυρισμών ότι το περιεχόμενο των εφαρμογών της είναι εθιστικό και συμβάλει στην επιβάρυνση της ψυχικής υγείας των νέων ανθρώπων.
Οι Γενικοί Εισαγγελείς 33 πολιτειών στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένης της Καλιφόρνιας και της Νέας Υόρκης, μήνυσαν την εταιρεία τον Οκτώβριο, λέγοντας ότι επανειλημμένα παραπλάνησε το κοινό σχετικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν κατά τη χρήση των εφαρμοφών της.
Στην Ευρώπη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που η Meta προστατεύει τα παιδιά από το παράνομο και επιβλαβές περιεχόμενο.
Ο ρυθμιστικός έλεγχος αυξήθηκε μετά την κατάθεση στη αμερικανική Γερουσία πρώην υπαλλήλου του γίγαντα των social media ο οποίος ισχυρίστηκε ότι η εταιρεία γνώριζε για την παρενόχληση και για τις πιθανές βλάβες που είχαν να αντιμετωπίσουν οι έφηβοι, αλλά δεν έλαβε κανένα μέτρο για την προστασία τους.
Ο Arturo Bejar, εργαζόμενος στη Meta, ζήτησε από την εταιρεία να προβεί σε αλλαγές στο σχεδιασμό του Facebook και του Instagram, ώστε να ωθήσει τους χρήστες σε πιο θετικές συμπεριφορές και να παρέχει εργαλεία στους νέους για την σωστότερη διαχείριση «δυσάρεστων» εμπειριών. Ο Bejar δήλωσε σήμερα ότι οι αλλαγές του κολοσσού δεν αντιμετώπισαν με «θέρμη» τις ανησυχίες του.
Τα παιδιά αποτελούν εδώ και καιρό μια ελκυστική δημογραφική ομάδα για τις φίρμες που διαφημίζονται στο Facebook και το Instagram, οι οποίες ελπίζουν να τα προσελκύσουν ως καταναλωτές γνωρίζοντας ότι οι έφηβοι είναι εξαιρετικά ευάλωτοι στις διαφημίσεις.
Η Meta είναι εγκλωβισμένη στον σκληρό ανταγωνισμό με το αντίπαλο δέος, το TikTok, καθώς η χρήση του Facebοok από τους νεαρότερους χρήστες συρρικνώνεται με σταθερό ρυθμό τα τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με έρευνα του Pew Research Center που διεξήχθη τον προηγούμενο μήνα, το 63% και το 59% των εφήβων στις ΗΠΑ ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν το TikTok και το Instagram, αντίστοιχα, ενώ μόνο το 33% δήλωσε ότι χρησιμοποιεί το Facebook.