Έρευνα που σοκάρει: «Κολλημένη» με το Tik Tok η νέα γενιά στην Ελλάδα
«Κολλημένοι» με το κινητό και την εφαρμογή Tik Tok είναι η «Gen Z». Ο όρος προσδιορίζει όλους τους νέους που είναι γεννημένοι μεταξύ των ετών 1997-2010. Αφορά δηλαδή, παιδιά της προεφηβικής ηλικίας από 12 ετών μέχρι και νέους ενήλικες 27 ετών.
Οι μεγαλύτερες ηλικίες (35+) δείχνουν σαφή προτίμηση στο Facebook, ενώ Instagram και Tik Tok είναι δημοφιλέστερα σε νεαρότερα άτομα.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της Πανελλήνιας έρευνας Focus on tech life που διεξάγεται από τη Focus Bari από το 1995:
- Όλοι οι Έλληνες (96%) ηλικίας 13-74 χρόνων είναι χρήστες internet, συνδέονται κυρίως από το κινητό τους, και περνούν κατά μέσο όρο 2 ώρες «συνειδητοποιημένο χρόνο» την ημέρα online.
- Ο κύριος λόγος σύνδεσης για όλες τις δημογραφικές ομάδες είναι τα social media, που στη νεαρή ηλικία φτάνουν να αφιερώνουν κατά μέσο όρο 3 ώρες την ημέρα «συνειδητά». Ο μη συνειδητοποιημένος χρόνος «scrolling on social» πιθανά είναι πολύ περισσότερος.
- Το Facebook είναι ξεκάθαρα το δίκτυο των «μεγαλύτερων 35+», ενώ στους Gen Z κυριαρχεί το Instagram και εξίσου «δυνατά» και το Tik Tok, που αναπτύχθηκε ραγδαία μέσα στα τελευταία τρία χρόνια.
- Ραγδαία αυξάνονται και οι ηλεκτρονικές αγορές, με τη μέση δαπάνη ανά εξάμηνο να έχει φτάσει τα 1.000 ευρώ στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ τελικά πάνω από 1 στους 3 Έλληνες και πάνω από 1 στους 2 της Gen Z δηλώνουν ότι δεν θα μπορούσαν να ζήσουν χωρίς ίντερνετ.