Απαγορεύτηκε διαφήμιση της Toyota
Δύο διαφημίσεις (μία τηλεοπτική και μία αφίσα καταχωρήσεων σε περιοδικά ή για υπαίθρια χρήση) ανοιχτών ημιφορτηγών της Toyota.
Η Αρχή Προτύπων Διαφήμισης του Ηνωμένου Βασιλείου απαγόρευσε δύο διαφημίσεις Toyota οι οποίες αφορούν το μοντέλο Hilux, υποστηρίζοντας ότι δεν έχουν «αίσθημα ευθύνης απέναντι στην κοινωνία». Το τηλεοπτικό σποτ και η αφίσα έχουν προβληθεί αλλά στην Αγγλία θίχτηκαν δύο χρόνια μετά από τη δημιουργία τους. Αυτή είναι επίσης η πρώτη φορά που η αρχή απαγορεύει μια διαφήμιση ελαφρών φορτηγών επειδή δεν είναι υπεύθυνη για το περιβάλλον, αναφέρει το site της εφημερίδας Guardian.
Το εν λόγω τηλεοπτικό ή και διαδικτυακό σποτ δείχνει πολλά «αγροτικά» Hilux να κινούνται εκτός δρόμου και να διασχίζουν ένα ποτάμι πριν επιστρέψουν σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο για να επιστρέψουν στην πόλη. Η αφίσα, εστιάζει σε δύο φορτηγά που αναρριχώνται σε ένα λόφο και πετούν χώμα, ενώ ένας μεγάλος αριθμός φορτηγών φαίνεται να ακολουθεί στο βάθος. Σύμφωνα με την Αρχή Προτύπων, αυτές οι διαφημίσεις «προέτρεπαν τη χρήση οχημάτων με τρόπο που δήλωνε αδιαφορία για το αντίκτυπό τους στη φύση και το περιβάλλον και επιπλέον δεν είχαν δημιουργηθεί με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην κοινωνία».
Μια ομάδα υπεράσπισης που ονομάζεται Adfree Cities βρισκόταν πίσω από την καταγγελία και μαζί της μια δεύτερη ομάδα γνωστή ως Badvertising. Σε μια δήλωση, η συν-διευθύντρια του Adfree Cities, Veronica Wignall, δήλωσε: «Αυτές οι διαφημίσεις αποτελούν την επιτομή της της απόλυτης περιφρόνησης της Toyota για τη φύση και το κλίμα, παρουσιάζοντας τεράστια, εξαιρετικά ρυπογόνα οχήματα που κινούνται με ταχύτητα μέσα από ποτάμια και άγρια λιβάδια. Είναι μια κυνική χρήση της φύσης για να προωθήσει κάτι απίστευτα καταστροφικό για αυτήν».
Όπως ήταν αναμενόμενο η Toyota Αγγλίας, αρνήθηκε τα πάντα και απάντησε μέσω του εκπροσώπου της: Η Toyota δεν εγκρίνει συμπεριφορές και ενέργειες, που είναι επιβλαβής για το περιβάλλον. Στην πραγματικότητα, κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριών δεκαετιών, όχι μόνο η Toyota ήταν ένας από τους ηγέτες στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών άνθρακα σε όλη την προσφορά οχημάτων της, αλλά έχει μοιραστεί εκατοντάδες άδειες χωρίς δικαιώματα, επιτρέποντας άλλοι να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία ηλεκτροκίνησής της».
Ισχυρίστηκε μάλιστα ότι το βίντεο γυρίστηκε εκτός του Ηνωμένου Βασιλείου σε ιδιωτικό χώρο/πίστα ή όπως το έθεσε η Toyota: «σε ένα μη οικολογικά ευαίσθητο περιβάλλον» και ότι η αφίσα ήταν μια εικόνα που δημιουργήθηκε με εφέ ηλεκτρονικού υπολογιστή.