Meta: Πρόστιμο 390 εκατ. ευρώ από την ΕΕ για τις προσωποποιημένες διαφημίσεις σε Facebook και Instagram
Δικαστική ήττα υπέστη η εταιρεία Meta, την Τετάρτη, αναφορικά με την πολιτική τής διαφήμισης για Facebook και Instagram. Όπως διαπιστώθηκε από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές Aρχές, μέσα από ειδικές ρυθμίσεις, οι χρήστες των εν λόγω μέσων κοινωνικής δικτύωσης γίνονταν υποχρεωτικά αποδέκτες προσωποποιημένων διαφημίσεων. Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, το πρόστιμο που επιβλήθηκε από την ΕΕ στην εταρεία Meta φτάνει τα 390 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, είναι πιθανό η Meta (Facebook και Instagram) να αναγκαστεί να προχωρήσει σε κοστοβόρες αλλαγές. Η απόφαση θεωρείται μια από τις πιο καίριες, από τότε που οι 27 της ΕΕ θέσπισαν νομοθεσία, με στόχο να περιοριστεί η πρόασβαση του Facebook και άλλων εταιρειών στη συλλογή προσωπικών πληροφοριών. Ο νόμος τέθηκε σε εφαρμογή το 2018.
Το σκεπτικό της απόφασης, στο οποίο βασίστηκε η επιβολή προστίμου, αφορά στο κατά πόσο είναι νομικά επιτρεπτό να συλλέγονται από την κοινωνική πλατφόρμα πληροφορίες για προσωποποιημένες διαφημίσεις.
Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, η εταιρεία Meta καλείται να συμμορφωθεί με ένα νομικό πλαίσιο, το οποίο δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό, και θα ορίζει τη δυνατότητα επιλογής για εκείνους που επιθυμούν να δέχονται στοχευμένες διαφημίσεις.