Υπογράφηκαν οι συμβάσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο
Οι συμβάσεις αφορούν έργα 460 εκατ. ευρώ που θα γίνουν στην περιοχή της Θεσσαλίας για να αποκατασταθούν οι ζημιές από τα ακραία καιρικά φαινόμενα των προηγούμενων ετών.

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπογράφηκαν οι συμβάσεις που αφορούν στα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, από τις εκτεταμένες ζημιές που προκλήθηκαν από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023.
Τα σιδηροδρομικά έργα 460 εκατ. ευρώ θα γίνουν στην περιοχή της Θεσσαλίας, ενώ άλλα 990 εκατ. ευρώ αφορούν σε οδικά έργα και οι συμβάσεις θα υπογραφούν αύριο Τρίτη 29/4 στη Λάρισα. Συνολικά τα έργα θα κοστίσουν περί το 1,35 εκατ. ευρώ.
Στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών βρέθηκαν μεταξύ άλλων οι Αλέξανδρος Εξάρχου, επικεφαλής του ομίλου AKTOR, ο Κ. Μιτζάλης από την ΑΒΑΞ και άλλοι εκπρόσωποι των κατασκευαστικών εταιρειών. Κατά τη διάρκεια των υπογραφών τονίστηκε ότι βασικός στόχος είναι να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα και να μην υπάρξουν καθυστερήσεις.

Εκτός από τους αρμόδιους υπουργούς, Χρ. Δήμα και Κ. Κυρανάκη, ήταν εκεί ο Ν. Παπαθανάσης, ο Χρ. Κέλλας, ο Κ. Τσιάρας, ο Χρ. Τριαντόπουλος, αλλά και ο πρώην υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας.
Τα σιδηροδρομικά έργα αφορούν την αποκατάσταση της γραμμής Δομοκός-Λάρισα και οι περιφερειακές γραμμές Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Λάρισα-Βόλος. Όλα τα έργα έχουν χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Τελικός στόχος η πλήρη επαναλετουργία της διπλής ηλεκτροκίνητης γραμμής και των συστημάτων της το καλοκαίρι του 2026.
Έργα Οδοποιίας
Τα οδικά έργα προβλέπεται να ολοκληρωθούν σε 48 μήνες, δηλαδή μέχρι το 2029. Εδώ οι παρεμβάσεις θα αφορούν όλη την Περιφέρεια Θεσσαλίας και σε σημεία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.

Ποιες εταιρείες αναλαμβάνουν
Τα έργα που αναλαμβάνει η ΤΕΡΝΑ είναι ύψους 545,7 εκατ. ευρώ, η AKTOR 365,66 εκατ. ευρώ, η AVAX 227,66 εκατ. ευρώ, και η ΜΕΤΚΑ 173,6 εκατ. ευρώ. Επίσης έχουμε δύο συμβάσεις σε ΙΝΤΕΡΚΑΤ και ALSTOM.
Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 173.600.000€ (με ΦΠΑ). Ανάδοχος είναι η METΚΑ με 4%.
Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 57.660.000€ (με ΦΠΑ). Ανάδοχος είναι η AVAX με 4,10%

Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”, με Προϋπολογισμό 181.660.000€ (με ΦΠΑ). Ανάδοχος είναι η AKTOR με 4%.
Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) έως ΣΣ Κράννων (ΧΘ 336+330) που καταστράφηκε από την κακοκαιρία “Daniel”, με Προϋπολογισμό 37.200.000,00€ (με ΦΠΑ). Ανάδοχος είναι η ALSTOM με 4,2%.
Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278,2 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος είναι η ΤΕΡΝΑ με 5%.

Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό 267,5 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος είναι η ΤΕΡΝΑ με 5%.
Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, με προϋπολογισμό 184 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος είναι η AKTOR με 4,80%.
Έργα αποκατάστασης στους Δήμους Ιστιαίας, Μαντουδίου, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων με προϋπολογισμό 170 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος είναι η AVAX με 4,90%.
Έργα αποκατάστασης στις Περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας με προϋπολογισμό 19,5 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος είναι η ΙΝΤΕΡΚΑΤ
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας δήλωσε σχετικά: «Σήμερα υπογράφουμε τις συμβάσεις που αφορούν στα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, από τις εκτεταμένες ζημιές που προκλήθηκαν από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023. Πρόκειται για έργα ιδιαίτερης σημασίας καθώς, με την ολοκλήρωσή τους, θα εξομαλυνθεί η σιδηροδρομική κυκλοφορία σε όλα τα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου που σήμερα είναι κατεστραμμένα, κάνοντας ένα σημαντικό βήμα για τη μετακίνηση των πολιτών με όρους αυξημένης ασφάλειας, αλλά και την απρόσκοπτη μεταφορά αγαθών.

Αύριο, στη Λάρισα, θα υπογράψουμε τις συμβάσεις που αφορούν στα έργα αποκατάστασης του οδικού δικτύου. Το σύνολο των παρεμβάσεων, τόσο στο σιδηροδρομικό όσο και στο οδικό δίκτυο, ανέρχεται σε 1,35 δισεκατομμύρια ευρώ.
Πρόκειται για ένα εξαιρετικά υψηλό ποσό, το οποίο αποδεικνύει το μέγεθος των καταστροφών που προκλήθηκαν από τη θεομηνία και την επείγουσα ανάγκη που δημιουργήθηκε στην εθνική οικονομία, προκειμένου να εξασφαλιστούν οι πόροι για την αποκατάσταση των ζημιών στις δημόσιες υποδομές. Για να καταστεί δυνατή η υλοποίηση αυτών των έργων, εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση ύψους 600 εκατομμυρίων ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ενώ τα υπόλοιπα 735 εκατομμύρια ευρώ θα αντληθούν από εθνικούς πόρους».
Ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου AKTOR Αλέξανδρος Εξάρχου δήλωσε:

«Οι κοινότητες της Θεσσαλίας υπέστησαν τεράστια ταλαιπωρία από τα ακραία καιρικά φαινόμενα του 2023, που δοκίμασαν τις αντοχές των υποδομών της ευρύτερης περιφέρειας και προκάλεσαν σημαντικές καταστροφές, οι οποίες είχαν σοβαρή επίπτωση όχι μόνο τοπικά, αλλά και σε εθνικό επίπεδο, καθώς η Θεσσαλία αποτελεί μία από τις σημαντικότερες πλουτοπαραγωγικές περιοχές της χώρας. Η αποκατάσταση των υποδομών της Θεσσαλίας θα συμβάλλει όχι μόνο στην ανάταξη των τοπικών κοινοτήτων, αλλά και θα λειτουργήσει ευεργετικά για το σύνολο της ελληνικής οικονομίας, στηρίζοντας την ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή».