WRC 2024 Ράλι Μόντε Κάρλο: Ο Neuville νικά τον Ogier και τερματίζει πρώτος
Ο οδηγός της Hyundai T.Neuville κέρδισε οδηγώντας εκπληκτικά στον πρώτο αγώνα της σεζόν του 2024 για το WRC. Τις θέσεις του podium ολοκλήρωσαν οι οδηγοί της Toyota S.Ogier και E.Evans
Ο Thierry Neuville έκανε μια έντονη προσπάθεια για να νικήσει στο Ράλι Μόντε Κάρλο, κερδίζοντας σχεδόν τις μισές από τις 17 ειδικές διαδρομές της διοργάνωσης. Από την αρχή φάνηκε πως τρεις ήταν οι διεκδικητές της πρώτης θέσης: Ο Neuville και οι Sebastien Ogier, Elfyn Evans.
Ο πρώτος που έμεινε πίσω ήταν ο Evans, που απλά δεν μπορούσε να οδηγήσει στον ρυθμό των άλλων στις ειδικές του Σαββάτου.
Ο Ogier είχε ήδη ξεκινήσει καλά κερδίζοντας την 5η ειδική διαδρομή την Παρασκευή με τον Neuville να έχει πρόβλημα μετά από διαρροή του κιβωτίου ταχυτήτων.
Το Σάββατο όμως ο Βέλγος έδειξε τις δυνατότητες του και ήταν 18,8 δευτ. ταχύτερος από τον Ogier στην έναρξη της ημέρας. Μέχρι τη 10η ειδική ήταν επικεφαλής και δεν κοίταξε πίσω μετά από αυτό.
Παρά την εφαρμογή ενός νέου συστήματος πόντων, όπου οι πόντοι πριν από την Κυριακή μετρούν ξεχωριστά από τους πόντους της Κυριακής, ο Neuville πέτυχε το full house ούτως ή άλλως: 18 για τις νίκες σε διαδρομές της Πέμπτης, της Παρασκευής και του Σαββάτου, επτά γιατί κέρδισε άλλες τρεις την Κυριακή και πέντε για κερδίζοντας το powerstage.
Ο Ogier απλά ήταν απρόθυμος να ρισκάρει για να προσπαθήσει να πιάσει τον έντονο ρυθμό του οδηγού της Hyundai. «Ωραία μάχη με τον Τιερί. Μπράβο του, ήταν πολύ γρήγορος», είπε ο Ogier, που ήταν εμφανώς αναστατωμένος από τομ θάνατο φίλο του στην αρχή της εβδομάδας, περιγράφοντας το ράλι ως ένα «συναισθηματικό τρενάκι» από την αρχή μέχρι το τέλος.
Ο Evans ολοκλήρωσε τον αγώνα στην τρίτη θέση, αλλά κέρδισε 21 βαθμούς, αφού ήταν δεύτερος ταχύτερος στις διαδρομές της Κυριακής και τέταρτος ταχύτερος στην powerstage.
Στην… μακρινή (σχεδόν δύο λεπτά πίσω από τον πρώτο) τέταρτη θέση τερμάτισε ο Ott Tanak. Ο αγώνας του ξεκίνησε «στραβά» την Παρασκευή όταν γλίστρησε σε ένα κομμάτι πάγου και έπεσε στις προστατευτικές μπάρες. Στη συνέχεια παραπονιόταν συνεχώς για τον κινητήρα του i20 N Rally1, που είχε έντονη επιβράδυνση στην ανάκτηση της δύναμης και διατάρασσε τον ρυθμό του.
Μετά από εντολές της M-Sport, απλά να τερματίσει τον αγώνα, ο Adrien Fourmaux ήταν πέμπτος στην πρώτη του διοργάνωση ως οδηγός Rally1 πλήρους απασχόλησης. Θυμίζουμε πως ο Γάλλος την προηγούμενη χρονιά ήταν ανάμεσα στους αγώνες του WRC2 και του Βρετανικού Πρωταθλήματος Ράλι, στο οποίο κέρδισε τον τίτλο.
Η γενική κατάταξη
- T.Neuville Hyundai i20 N Rally1 Hybrid
- S.Ogier Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +16.1s
- E.Evans Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +45.2s
- O.Tanak Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +1m59.8s
- A.Fourmaux Ford Puma Rally1 HYBRID +3m36.9s
- A.Mikkelsen Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +5m34.5s
- T.Katsuta Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +8m28.5s
- Y.Rossel Citroen C3 +10m29.8s
- P.Lopez Skoda Fabia RS +10m33.8s
- N.Gryazin Citroen C3 +10m45.2s