Κάμερες: Αλλάζουν όλα στους δρόμους-Άμεσα με SMS οι κλήσεις στους παραβάτες
Άμεση αποστολή κλήσεων μέσω SMS, online επιβολή προστίμων, μείωση ορίου ταχύτητας, άμεση αφαίρεση διπλώματος. Αυτές είναι μερικές από τις αποφάσεις που πάρθηκαν σε σύσκεψη πέντε υπουργών/υφυπουργών με τον πρωθυπουργό.
Το πρόβλημα των τροχαίων δυστυχημάτων, το κυκλοφοριακό που βασανίζει χιλιάδες συμπολίτες μας κάθε ημέρα και η έντονη παραβατικότητα μπήκε στην ατζέντα του πρωθυπουργού για άμεσες λύσεις. Μαζί έρχονται μάλιστα και ριζικές αλλαγές στον Κ.Ο.Κ (μετά από 16 χρόνια).
Η Διυπουργική Επιτροπή με πρωτοβουλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος ασχολείται προσωπικά με το θέμα, ετοιμάζει μέτρα για το κυκλοφοριακό και τα τροχαία δυστυχήματα που θα περιλαμβάνουν μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα την ώρα μέσα στις πόλεις και online πρόστιμα για παραβάσεις που θα στέλνονται απευθείας στο κινητό του οδηγού. Μένει να δούμε βέβαια πως θα εφαρμοστούν όλα αυτά γιατί όπως γνωρίζουμε: Μέτρα παίρνονται αλλά η εφαρμογή τους είναι που δεν γίνεται και στην περίπτωση αυτή πρέπει να γίνει άμεσα.
Η πρώτη Διυπουργική επιτροπή έγινε στο Μέγαρο Μαξίμου με τη συμμετοχή του Άκη Σκέρτσου, του Θανάση Κοντογεώργη, του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, του Δημήτρη Παπαστεργίου, της Χριστίνας Αλεξοπούλου και στελεχών της Αυτοδιοίκησης. Τα πέντε στελέχη συζήτησαν αλλαγές στον τρόπο εξέτασης για τα διπλώματα, όπως και την μεγαλύτερη αστυνόμευση στους δρόμους (εντός και εκτός πόλεων) και στις Εθνικές Οδούς.
Αλλαγές στον ΚΟΚ πότε τον περιμένουμε – Οι ποινές
Πολλά ακούγονται για αλλαγή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (την οποία ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών). Σας θυμίζουμε πως δεν έχει αλλάξει από το 2008 και από τότε έχουν αλλάξει πολλά. Το μεγαλύτερο κομμάτι των αλλαγών αφορά την μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα (από 50) ενώ εξετάζεται και η πιθανότητα να μειωθούν τα όρια ταχύτητάς και στους αυτοκινητόδρομους.
Οι αλλαγές στον ΚΟΚ, περιλαμβάνουν όμως και αυστηρότερες ποινές για σοβαρές παραβάσεις που συνδέονται με τροχαία δυστυχήματα όπως: Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, μη χρήση κράνους και ζώνης, υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ανασφάλιστα οχήματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του flash.gr, o νέος ΚΟΚ αναμένεται να έρθει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024, με την υφυπουργό Μεταφορών Χριστίνα Αλεξόπουλου, να έχει ολοκληρώσει την προετοιμασία του.
Τέλος στο σβήσιμο κλήσεων
Τα πρόστιμα που επιβάλλονται (ειδικά αυτά από κάμερες) θα «ανεβαίνουν» σε ηλεκτρονική πλατφόρμα και τα πρόστιμα θα αποστέλλονται με SMS για να μην συνεχιστεί το φαινόμενο του σβησίματος των κλήσεων.
Point system, αφαίρεση διπλώματος και επιστροφής του με νέες εξετάσεις
Στο SMS του προστίμου θα αναγράφονται και οι βαθμοί ποινής στο point system. Το σύστημα των βαθμών ποινής επιστρέφει και έχει μεγαλύτερο ρόλο. Αυτή τη φορά όταν ο οδηγός συμπληρώσει τους 25 πόντους θα αφαιρείται το δίπλωμά του και θα πρέπει να επαναλάβει τις εξετάσεις. Στο υπουργείο σκέφτονται να αφαιρείται το δίπλωμα ενός οδηγού σε μια τροχαία παράβαση, αλλά να μην αφαιρούνται οι πινακίδες του οχήματος, προκειμένου να μπορεί το αυτοκίνητο να εξυπηρετεί τα μέλη της οικογένειας.
Τα Drone «βλέπουν» από το Υγεία ως το Μαρούσι
Το νέο εργαλείο που έχει στα χέρια της η Τροχαία είναι τα drones για τον έλεγχο της κυκλοφορίας (κάνουν ήδη δοκιμαστικές πτήσεις). Η εικόνα από τα drones μεταδίδεται στον θάλαμο επιχειρήσεων και παρακολούθησης και ελέγχου κυκλοφορίας της Τροχαίας.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα που έδωσε η τροχαία είναι πως ένα drone από ύψος λίγο πάνω από τα 100 μέτρα μπορεί να δώσει εικόνα για την κυκλοφορία στην Κηφισίας. Το μέσο «βλέπει» από το ύψος του Υγεία στα Σίδερα Χαλανδρίου έως περίπου το ύψος του Αττικού Αλσους στο Μαρούσι. Έτσι η τροχαία μπορεί να ανταποκρίνεται άμεσα στις ανάγκες που θα προκύπτουν σε καθημερινή βάση.
Περισσότερες κάμερες
Μία από τις προτεραιότητες του υπουργείου είναι και η τοποθέτηση περισσότερων καμερών στους δρόμους προκειμένου να «αυτοματοποιηθεί» η καταγραφή τροχαίων παραβάσεων.
Αρμόδιες πηγές επισημαίνουν ότι η ανάπτυξη ενός πλήρους δικτύου χρειάζεται χρόνο. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρεται το Παρίσι που διαθέτει πάνω από 4.000 κάμερες ελέγχου της κυκλοφορίας, οι οποίες όμως τοποθετήθηκαν σε ένα βάθος 20 χρόνων, από το 2003 έως το 2023.