Αλλάζουν τα φανάρια κυκλοφορίας; Το 4ο χρώμα που εξετάζουν και πώς θα λειτουργεί
Είναι γεγονός ότι με την πάροδο του χρόνου ολοένα και περισσότερα αυτοκινούμενα οχήματα κάνουν την εμφάνιση τους σε οδικούς άξονες ανά τον κόσμο, φέροντας ριζικές αλλαγές στις πτυχές της οδήγησης. Έτσι, με αφορμή αυτές τι αλλαγές ειδικοί βάζουν στο τραπέζι το ενδεχόμενο της προσθήκης ενός νέου τέταρτου χρώματος στα φανάρια της κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τη Sun, ερευνητές στην Πολιτεία της Βόρειας Καρολίνας των ΗΠΑ, θεωρούν καλή ιδέα την ενσωμάτωση ενός τέταρτου φωτός στα φανάρια με σκοπό να ρυθμίζουν καλύτερα την κυκλοφορία στις διασταυρώσεις. Αρχικά ερευνάται το λευκό φως, ωστόσο ακόμα αυτό δεν έχει αποφασισθεί.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους που ασχολήθηκαν με το θέμα, το τέταρτο λευκό φανάρι θα ενημερώνει και θα ειδοποιεί τους ανθρώπους, να «ακολουθούν απλώς το προπορευόμενο όχημα». Σύμφωνα με τα προτεινόμενα σχέδια, τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα επικοινωνούν εξ αποστάσεως μεταξύ τους εκτός από το κύριο υπολογιστικό σύστημα, το οποίο θα ελέγχει τα έξυπνα φανάρια.
Συγκεκριμένα ο επικεφαλής της έρευνας ο Ali Hajbabaie, ανέφερε «Το προτεινόμενο λευκό φως θα ενεργοποιείται όταν αρκετά οχήματα αυτόνομης οδήγησης θα πλησιάζουν σε μια διασταύρωση, έτσι το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης θα συμβάλλει στη δημιουργία μιας πιο αποτελεσματικής ακολουθίας για την κυκλοφορία και έτσι θα αποφεύγεται η συμφόρηση και το μποτιλιάρισμα».
Ο ερευνητής και η ομάδα του δοκίμασαν την ιδέα του λευκού φαναριού σε πολύπλοκους προσομοιωτές μικροκυκλοφορίας, που έχουν ρυθμιστεί έτσι ώστε να προβλέπουν τις ποικίλες περιπτώσεις που θα μπορούσαν να συμβούν στον δρόμο και το πώς θα αντιδράσουν τα αυτόνομα αυτοκίνητα σε αυτές.
«Η ιδέα είναι ότι τα κόκκινα φώτα θα εξακολουθούν να σημαίνουν στάση, η πράσινη ένδειξη σε έναν φωτεινό σηματοδότη (φανάρι) ότι ο οδηγός συνεχίζει κανονικά την πορεία του, ενώ το λευκό φως θα προειδοποιεί τους οδηγούς να ακολουθούν το προπορευόμενο όχημα» είπε.
Ενώ η πρακτική εφαρμογή του νέου συστήματος σημάτων κυκλοφορίας δεν αναμένεται να γίνει σύντομα, ο Hajbabaie και η ερευνητική του ομάδα αναζητούν περιοχές όπου θα μπορούσαν να σχεδιάσουν μια δοκιμαστική λειτουργία για το σύστημα.