Τι αυτοκίνητα αγοράζουν οι Ευρωπαίοι
Την ώρα, που η Ελληνική αγορά αυτοκινήτου να προσπαθεί να βρει το δρόμο της, στην Ευρώπη η κατάσταση δείχνει να σταθεροποιείται.
Τι έγινε στην αγορά αυτοκινήτου τον Οκτώβριο; Τι είδους αυτοκίνητα αγόρασαν οι κάτοικοι της γηραιάς ηπείρου; Ποιες εταιρίες πρώτευσαν και ποιες έχασαν; Τι έκαναν οι Κινέζοι κατασκευαστές;
Ποιες χώρες έπεσαν;
Σταθερές οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Οκτώβριο, μεγαλύτερες οι πωλήσεις στα SUV, ακολούθησαν τα hatchback και έμειναν πίσω τα πόλης. Όσο για το… καύσιμο, τα ηλεκτρικά κερδίζουν έδαφος, αναφέρει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη παρέμειναν σταθερές τον Οκτώβριο, μετά από πτώση για δύο συνεχόμενους μήνες, σύμφωνα με στοιχεία της βιομηχανίας, ενώ η μετάβαση σε πλήρως ηλεκτρικά ή υβριδικά μοντέλα συνεχίζεται με τα αυτοκίνητα αυτά να κερδίζουν έδαφος τον προηγούμενο μήνα. Η άνοδος των συνολικών πωλήσεων στην Ισπανία και τη Γερμανία, κατά 7,2% και 6% αντίστοιχα, αντιστάθμισε τη συρρίκνωση στη Γαλλία, την Ιταλία.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες παλεύουν με μία μικρή ζήτηση, ενώ υπάρχει υψηλό κόστος παραγωγής λόγω της στροφής προς τα ηλεκτρικά. Παράλληλα προσπαθούν να αποκρούσουν τον ανταγωνισμό από την Κίνα.
Οι αριθμοί
Ο αριθμός των νέων οχημάτων που ταξινομήθηκαν τον Οκτώβριο στην ΕΕ, τη Βρετανία και την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ) αυξήθηκε κατά 0,1% δηλαδή κατά 1,04 εκατομμύρια. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, κατά 6,9% τον Οκτώβριο, ενώ αυτές των υβριδικών αυξήθηκαν κατά 15,8%.
Οι μάρκες που κέρδισαν
Όσο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, η Volkswagen (VOWG_p.DE), σημείωσε άνοδο 12,6%, ενώ υποχώρησαν κατά 16,7% η Stellantis (STLAM.MI), κατά 0,4% και η Renault (RENA.PA).
Μείωση των πωλήσεων κατά 23,1% είχαμε και για την Tesla (TSLA.O), ενώ πτώση 10% είδε και η κινεζική SAIC Motor.
Ηλεκτρικά; Υβριδικά; Ή συμβατικά;
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα - είτε αμιγώς, είτε υβριδικά, είτε plug-in υβριδικά (PHEV) που πωλήθηκαν αντιπροσώπευαν το 55,4% των ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων τον Οκτώβριο, από 51,3% το προηγούμενο έτος.
Τέλος η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε στα τέλη Οκτωβρίου αυξημένους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής έως και 45,3%.