Έφτασε η «ώρα της κρίσης» για την κολοσσιαία γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
O επικεφαλής του συνδικάτου εργαζομένων της αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε ότι η εταιρεία θέλει να κλείσει εργοστάσια παραγωγής στη Γερμανία.
Κάποτε, όλος ο κόσμος ζήλευε τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας, οι οποίες αυτή τη στιγμή βρίσκονται αντιμέτωπες με αμέτρητες απειλές.
Η BMW και η Mercedes-Benz έχουν ήδη προειδοποιήσει για μειωμένα κέρδη τις προηγούμενες εβδομάδες εξ αιτίας των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη και το σκληρό ανταγωνισμό από την Κίνα, ενώ σε εξαιρετικά δύσκολη θέση βρίσκεται και η Volkswagen.
Την περασμένη Τετάρτη, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι τα καθαρά κέρδη του τρίτου τριμήνου του έτους διολίσθησαν περίπου 64% στα 1,57 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ στο σύνολο του εννεάμηνου η πτώση φτάνει το 30% στα 12,8 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η αύξηση κατά 4% στις πωλήσεις αυτοκινήτων στη Βόρεια Αμερική και κατά 16% στη Νότια Αμερική υπερκεράστηκε από την πτώση κατά 1% στην Ευρώπη και τη διολίσθηση κατά 12% στην Κίνα – τη μεγαλύτερη αγορά της Volkswagen εκτός της Ευρώπης. Πλέον εκτιμά ότι θα παραδώσει περίπου εννέα εκατομμύρια οχήματα φέτος, δηλαδή 240.000 λιγότερα σε σύγκριση με το 2023.
Η Volkswagen προσπαθεί να περικόψει δισεκατομμύρια από το κόστος λειτουργίας της, αφότου προχώρησε σε δύο προειδοποιήσεις μειωμένων κερδών μέσα σε μόλις τρεις μήνες.
Την περασμένη Δευτέρα, ο επικεφαλής του συνδικάτου εργαζομένων της αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε ότι η εταιρεία σκοπεύει να κλείσει εργοστάσια παραγωγής στη Γερμανία για πρώτη φορά στην ιστορία της, ενώ θα προχωρήσει και σε μειώσεις μισθών και απολύσεις.
Η κατασκευάστρια των επιτυχημένων μοντέλων, Golf και Polo, είναι ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες της Γερμανίας με περίπου 300.000 υπαλλήλους.
Και καθώς η Volkswagen βρίσκεται σε μία κρίσιμη καμπή της ιστορίας της, μειώσεις κόστους επιχειρεί να κάνει και η Mercedes-Benz, ενώ η BMW δέχτηκε ισχυρό πλήγμα μετά την απόφαση να ανακαλέσει 1,5 εκατομμύριο οχήματα, λόγω ενός προβλήματος στα φρένα.
Και οι τρεις κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιμετωπίζουν ουσιαστικά το ίδιο πρόβλημα: δεν πουλάνε πλέον αρκετά αυτοκίνητα στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του πλανήτη και τεράστια πηγή εσόδων μέχρι πρόσφατα για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Πέρυσι, στην Κίνα πουλήθηκαν 21,7 εκατομμύρια οχήματα σε σύγκριση με 15,6 εκατ. στις ΗΠΑ και 10,5 εκατ. στην Ευρώπη.
Όπως η VW, η BMW και η Mercedes-Benz ανακοίνωσαν επίσης μειωμένες πωλήσεις στην Κίνα το τρίτο τρίμηνο του 2024 εν μέσω της μειωμένης ζήτησης για πολυτελή αυτοκίνητα, αλλά και την αυξανόμενη κυριαρχία των Κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στα ηλεκτρικά οχήματα.
Ταυτόχρονα, οι Γερμανικές εταιρείες βρίσκονται αντιμέτωπες και με μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της Mercedes υποχώρησαν κατά 31% το τρίτο τρίμηνο, ενώ της VW κατά 12%.