Τα «ύπουλα» κόλπα που κάνουν τα εστιατόρια για να «φουσκώνουν» την παραγγελία
Πως οι επιχειρήσεις εστίασης καταφέρνουν να παίρνουν περισσότερα λεφτά από τους πελάτες τους - Δείτε αναλυτικά.
Για να μπορέσει να επιβιώσει οικονομικά μία επιχείρηση και δη μία επιχείρηση, όπως τα εστιατόρια, πρέπει να βρουν τρόπο για να πουλήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο φαγητό στους θαμώνες τους. Ναι αυτό το ξέρουμε θα πει κάποιος.
Ωστόσο, αυτό που ενδεχομένως δεν γνωρίζατε είναι ότι τα εστιατόρια έχουν τους δικούς τους «ύπουλους τρόπους», τους οποίους επιστρατεύουν για να «παρασύρουν» τους πελάτες στο να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα απ' όσα προγραμμάτιζαν αρχικά. Ξεκινώντας από το ψωμί στο τραπέζι και φτάνοντας στη μουσική που ακούγεται στο εστιατόριο!
Τα «ύπουλα» κόλπα
Πρώτο και βασικό, φυσικά, είναι το δωρεάν ψωμί ή άλλα συνοδευτικά, όπως πατατάκια. Σε ένα TikTok που αναρτήθηκε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ο χρήστης Cowgirl.Crystal ισχυρίστηκε ότι ο λόγος που τα εστιατόρια σας γεμίζουν με τόσο δωρεάν ψωμί και πατατάκια είναι επειδή «θα ξοδέψετε περισσότερα χρήματα».
«Βιολογικά αυτό που συμβαίνει όταν τρώτε αυτό το ψωμί ή αυτά τα πατατάκια, η γλυκόζη σας ανεβαίνει στα ύψη, οπότε πεινάτε πολύ. Οπότε παραγγέλνετε το φαγητό, και μετά σας φέρνουν περισσότερο ψωμί και περισσότερα πατατάκια. Και μετά σου φέρνουν το μενού με τα επιδόρπια» εξηγεί στο ίδιο βίντεο.
Τα αλμυρά σνακ, παράλληλα, που μπορεί να μας φέρνουν στα εστιατόρια, «βοηθούν» στο να παραγγείλουμε περισσότερα ποτά, αναφέρει το delish.com παρουσιάζοντας τον δεύτερο ύπουλο τρόπο, με τον οποίο «δρουν» οι επιχειρήσεις εστίασης.
«Ενώ μπορεί να σας αρέσουν τα δωρεάν φιστίκια, το ποπ κορν και τα καλάθια με ψωμί, υπάρχει ένας άλλος ύπουλος λόγος για τον οποίο τα εστιατόρια παρέχουν όλα αυτά τα αλμυρά σνακ: για να παραγγείλετε περισσότερα ποτά» αναφέρει το άρθρο.
Τρίτος τρόπος και επίσης βασικός είναι οι ανατιμήσεις, δηλαδή οι αλλαγές στις τιμές των μενού, οι οποίες μπορούν να προσελκύσουν και, ενίοτε, να ξεγελάσουν περισσότερο κόσμο για να κάτσουν σ' ένα εστιατόριο.
Παράλληλα, οι online εφαρμογές αυξάνουν τις δαπάνες στα fast foodadika. Ο διευθύνων σύμβουλος της Shake Shack, Randy Garutti, δήλωσε σε επενδυτές νωρίτερα φέτος ότι οι online εφαρμογές «πείθουν» τους πελάτες να ξοδέψουν σχεδόν 10% περισσότερο κατά μέσο όρο απ' ό,τι όταν παραγγέλνουν σε ταμείο.
Η New York Post υποστηρίζει ότι ενθαρρύνουν τους πελάτες να παραγγείλουν για να προσθέσουν ποτά, να παραγγείλουν ένα συνοδευτικό, να δοκιμάσουν προσαρμογές με πρόσθετο κόστος και ακόμη και να στραφούν σε μεγαλύτερο γεύμα. Ακόμη και το πώς διαμορφώνεται ένα μενού εντάσσεται στα κόλπα, που κάνουν τα εστιατόρια για μεγαλύτερες παραγγελίες.
Ορισμένα εστιατόρια προσλαμβάνουν ειδικούς συμβούλους για να διαμορφώσουν αυτά τα μενού με τρόπο που θα σας ενθαρρύνει να ξοδέψετε περισσότερα, όπως η τοποθέτηση ειδικών στοιχείων του μενού σε πλαίσια, μπροστά και στο κέντρο ή με μεγαλύτερες γραμματοσειρές.
Τέλος, μία πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε από την Broadcast Music, Inc. και την National Research Group διαπίστωσε ότι η μουσική οδηγεί σε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και αυξάνει τα έσοδα.