Τα νέα αυτοκίνητα… φαρδαίνουν και δεν χωρούν στις πόλεις
Σύμφωνα με έρευνα της έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος τα νέα Αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη γίνονται 10 χιλιοστά φαρδύτερα κάθε δύο χρόνια.
Το φαινόμενο των «υπερτροφικών» SUV κάνει τα αυτοκίνητα μεγαλύτερα σε πλάτος και σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος αυτή η τάση θα συνεχιστεί και στο μέλλον. Οι αριθμοί δείχνουν πως το μέσο πλάτος των νέων αυτοκινήτων μεγάλωσε στα 180,3 εκατοστά το πρώτο εξάμηνο του 2023 από 177,8 εκατοστά που ήταν το 2018. Μπορεί να μην φαίνεται με την πρώτη ματιά αλλά θα το αντιληφθείτε, μόλις βάλετε δίπλα-δίπλα ίδια μοντέλα προηγούμενων γενεών ή δείτε ένα χώρο πάρκινγκ (ιδιαίτερα με SUV μεγάλης κατηγορίας). Εκεί θα παρατηρήσετε πόσο εκτός (οριοθετημένου χώρου) βγαίνουν με αποτέλεσμα να χρειάζονται 1,1/2 θέση.
Οι δήμοι μεγάλων Ευρωπαϊκών πόλεων, όπως το Λονδίνο, το Παρίσι και η Ρώμη κατάλαβαν την διαφορά… πλάτους με τον δύσκολο τρόπο όταν οι αρχές κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν θέματα χώρου στάθμευσης στους δρόμους. Αγορασμένες θέσεις πάρκινγκ από πολίτες (σε δρόμους) δεν χωρούν πλέον τα αυτοκίνητά τους Με πλάτος Τα μεγάλα πολυτελή SUV πλέον δεν χωρούν στα όρια που υπάρχουν. Για παράδειγμα το Land Rover Defender μεγάλωσε κατά 206mm εκατοστά σε 6 χρόνια. Δείτε το Audi SQ8 TFSI με πλάτος 1995 mm, την BMW X7 xDrive40d με πλάτος 2000 mm, το Land Rover Defender 130 P400 AWD με πλάτος 1996 την Mercedes-Benz GLS 580 4MATIC με πλάτος 1956 mm και τέλος το Volvo XC90 Recharge T8 με πλάτος 1923 mm.
Φυσικά τα SUV δεν μεγαλώνουν μόνο στο πλάτος αλλά και στο ύψος κάτι το οποίο μεταφράζεται σε έξτρα κινδύνους όταν αυτά εμπλέκονται σε ατυχήματα με πεζούς, ποδηλάτες ή μοτοσικλετιστές.
Το επόμενο βήμα είναι οι «πόλεις» ( ή αν θέλετε οι πολίτες) να έχουν εχθρική στάση στα μεγάλα SUV. Στο Παρίσι οι δημότες κλήθηκαν να αποφασίσουν εάν τα τέλη στάθμευσης θα πρέπει να τριπλασιαστούν για τα βαριά αυτοκίνητα. Εάν εγκριθούν αυτά τα μέτρα, τότε το σίγουρο είναι ότι θα αποτελέσουν σημαντικό προηγούμενο και για άλλες ευρωπαϊκές πόλεις που θα εξετάζουν παρόμοιες αλλαγές.
Ο James Nix Vehicles Policy Manager επισημαίνει ότι: «Οι διαστάσεις των αυτοκινήτων έχουν αλλάξει προς τα… πάνω. Αυτή η τάση επικρατεί εδώ και δεκαετίες και θα συνεχιστεί μέχρι να θέσουμε ένα αυστηρότερο όριο. Επί του παρόντος, ο νόμος επιτρέπει στα νέα αυτοκίνητα να έχουν πλάτος που φτάνει όσο εκείνο των φορτηγών. Το αποτέλεσμα είναι να κατασκευάζονται μεγάλα SUV τα οποία μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τους πεζούς, τους ποδηλάτες και όλους τους άλλους χρήστες του δρόμου».