«Soft girl»: Η νέα τάση που κάνει θραύση στη Σουηδία και απευθύνεται στις εργαζόμενες
Προβληματισμό αλλά και ραγδαία δημοτικότητα έχει αποκτήσει η νέα τάση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που απασχολεί εκατοντάδες γυναίκες.
Η Σουηδία φημίζεται παγκοσμίως για την υπεράσπιση της ισότητας των φύλων, οπότε γιατί οι νεαρές γυναίκες υιοθετούν μια τάση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που επικροτεί την παραίτηση από την εργασία;
Αυτό διερωτάται το BBC σε άρθρο του και παρουσιάζει τη ζωή της Βίλμα Λάρσον, μιας 25χρονης Σουηδής, η οποία αποφάσισε να αφήσει τη δουλειά της και να συγκατοικήσει με τον σύντροφό της ο οποίος όμως θα της κόβει μισθό.
Αυτή η πρακτική, γνωστή και ως «soft girl» αρχίζει και αποκτά μεγάλη δημοτικότητα στον γυναικείο εργαζόμενο πληθυσμό, ιδίως στο εξωτερικό. Μάλιστα, η Βίλμα εκμυστηρεύεται ότι είναι πιο ευτυχισμένη από ποτέ.
Η ζωή μου είναι πιο χαλαρή. Δεν ζορίζομαι. Δεν είμαι αγχωμένη
Όπως λέει, ο σύντροφός της εργάζεται εξ αποστάσεως στα οικονομικά και ενώ εκείνος περνά τις μέρες του στο φορητό υπολογιστή του, εκείνη πηγαίνει στο γυμναστήριο, για καφέ ή μαγειρεύει. Πλέον, όπως λέει έχει περισσότερο χρόνο να ταξιδεύουν μαζί ενώ προτιμούν να κάνουν διακοπές στην Κύπρο.
«Κάθε μήνα μου δίνει έναν μισθό από τα λεφτά που βγάζει. Αλλά αν χρειαστώ περισσότερα, θα τον ρωτήσω. Προσπαθώ να κάνω και οικονομία», εξηγεί η 25χρονη.
Στην καθημερινότητά της μοιράζεται τον τρόπο ζωής της στο Instagram, το YouTube και το TikTok, όπου έχει συγκεντρώσει ήδη 11.000 ακόλουθους.
Έχει γίνει γνωστή από το hashtag που χρησιμοποιεί "hemmaflickvän" και "hemmafru" (Στα σουηδικά σημαίνει φίλη και νοικοκυρά που μένει στο σπίτι) και περιγράφει τον εαυτό της ως «soft girl» - μια ταυτότητα που αγκαλιάζει έναν πιο χαλαρό τρόπο ζωής αντί να επικεντρώνεται στην καριέρα.
Τι είναι το «soft girl»
Πρόκειται για μια νέα τάση η οποία τρεντάρει τελευταία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε όλο τον κόσμο. Η τάση ξεκίνησε ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 2010 ωστόσο είναι μια πρακτική που έχει προκαλέσει έκπληξη και διχασμό.
Η Ungdomsbarometern –η μεγαλύτερη ετήσια έρευνα της Σουηδίας για τους νέους έδειξε ότι η εν λόγω τάση έγινε φιλοδοξία ακόμη και για τις νεότερες μαθήτριες, με το 14% των 7 έως 14 ετών να βλέπουν τον εαυτό τους στο μέλλον ως «soft girls».
«Πρόκειται για την απομάκρυνση από αυτό το ιδανικό «κορίτσι αφεντικό» που βλέπαμε τα παλιά χρόνια, όπου υπάρχουν πολύ, πολύ υψηλές απαιτήσεις για επιτυχία σε κάθε πτυχή της ζωής», εξηγεί η Johanna Göransson, ερευνήτρια για το Ungdomsbarometern.
Παρ΄όλα αυτά, όπως επισημαίνει η Göransson, δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για τον ακριβή αριθμό των νεαρών κοριτσιών που εγκαταλείπουν εντελώς την εργασία και ζουν από τους συντρόφους τους.