Σεισμοί Σαντορίνη: Η ΟΛΜΕ ζητά μέτρα για τους μαθητές πανελλήνιων - Τι λένε στο Flash εκπαιδευτικοί
Μαθησιακά κενά και ψυχολογικές επιπτώσεις για τους μαθητές των Κυκλάδων από τη συνεχιζόμενη σεισμική ακολουθία και το κλείσιμο των σχολείων.
Σε πρόβλημα για δυνατούς λύτες αρχίζει να εξελίσσεται το θέμα των κλειστών σχολείων στα νησιά των Κυκλάδων, κυρίως της Σαντορίνης και της Αμοργού, εξαιτίας των σεισμών.
Ήδη τα σχολεία παραμένουν για δεύτερη εβδομάδα κλειστά, με αποφάσεις των αρμόδιων φορέων, ενώ αύριο Σάββατο (15/2) σε νέα σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί από ειδικούς στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας αναμένεται να παρθούν αποφάσεις για την επόμενη εβδομάδα.
Ωστόσο, σύμφωνα με πηγές αρμοδίων στο νησί της Σαντορίνης που είναι το επίκεντρο των σεισμικών φαινομένων το προηγούμενο διάστημα, οι κάτοικοι δεν δείχνουν θετικοί στο άνοιγμα των σχολείων τουλάχιστον για μία ακόμα εβδομάδα και σίγουρα όχι όσο διαρκεί το φαινόμενο με την ένταση των προηγούμενων ημερών.
Μάλιστα, χιλιάδες οικογένειες έχουν αποχωρήσει το τελευταίο διάστημα από το νησί με το φόβο των σεισμικών φαινομένων, ενώ αρκετοί από όσους έχουν παραμείνει, έχουν διώξει τα παιδιά τους σε περιοχής εκτός της Σαντορίνης.
![Κλειστές δημόσιες υπηρεσίες στη Σαντορίνη, Κώστας Τζούμας/Eurokinissi Κλειστές δημόσιες υπηρεσίες στη Σαντορίνη, Κώστας Τζούμας/Eurokinissi](https://flashgr.cachefly.net/image/hor_small/74/6455390.jpg?v=0)
Η φυγή των μαθητών
Αν οι αρμόδιοι φορείς αποφασίσουν αύριο το άνοιγμα των σχολικών μονάδων από Δευτέρα αυτό θα είναι δύσκολο να εφαρμοστεί άμεσα καθώς μόνο η επιστροφή των μαθητών και των οικογενειών τους στο νησί είναι κάτι που θα απαιτήσει αρκετές μέρες. Ωστόσο η εικόνα που υπάρχει αυτή τη στιγμή στο νησί είναι πως τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά και την επόμενη εβδομάδα καθώς οι περισσότεροι δεν αισθάνονται πως το φαινόμενο έχει τελειώσει.
Σε μία τελευταία εξέλιξη, ο δήμος Φηρών σήμερα σε επιστολή του στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ενημέρωσε για τις σοβαρές - όπως αναφέρει - δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές του δήμου εξαιτίας των σεισμικών φαινομένων, όχι μόνο σε μαθησιακό επίπεδο αλλά και σε ψυχολογικό, και ζητά την έκδοση απόφασης για την καθιέρωση ειδικής ποσόστωσης εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας.
Σε κάθε περίπτωση το κλείσιμο -επί δύο εβδομάδες- των σχολικών ιδρυμάτων έχει από μόνο του δημιουργήσει μία σειρά από ζητήματα τα οποία το υπουργείο παιδείας καλείται να επιλύσει το συντομότερο δυνατό.
![Το κλειστό γενικό Λύκειο Θήρας στα Φηρά, Κώστας Τζούμας/Eurokinissi Το κλειστό γενικό Λύκειο Θήρας στα Φηρά, Κώστας Τζούμας/Eurokinissi](https://flashgr.cachefly.net/image/hor_small/74/6455389.jpg)
Προβλήματα στην τηλεκπαίδευση
Το Flash.gr επικοινώνησε τόσο με τον πρόεδρο της ΔΟΕ Σπύρο Μαρίνη όσο και με τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ Θεόδωρο Τσούχλο και κατέγραψε τις απόψεις των ομοσπονδιών για τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.
Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ επιβεβαίωσε πως, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχει στη διάθεση του, πολλά παιδιά έχουν αποχωρήσει από το νησί, καθώς και τα προβλήματα που υπάρχουν στην εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης η οποία όπως είπε χαρακτηριστικά «λειτουργεί κατ επίφαση» καθώς υπάρχει πρόβλημα πρόσβασης τόσο από τους μαθητές όσο και από τους εκπαιδευτικούς.
Σε ότι αφορά τις χαμένες διδακτικές ώρες ο κ. Τσούχλος τόνισε πως τα χρονικά όρια στενεύουν όχι μόνο για τους μαθητές της 3ης λυκείου, που προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά και τους μαθητές Α’ και Β’ λυκείου που καλούνται να δώσουν εξετάσεις με την τράπεζα θεμάτων.
Καλεί το υπουργείο Παιδείας να σκύψει πάνω από τα προβλήματα αυτά και να βρεθούν λύσεις όπως να αντιμετωπιστούν οι μαθητές της 3ης Λυκείου ως σεισμοπαθείς ενώ προτείνει να μην λειτουργήσει η τράπεζα θεμάτων για τους μαθητές της Α’ και Β’ λυκείου.
![Χωρίς μαθητές, φωνές, γέλια και παιχνίδια τα προαύλια των σχολείων στη Σαντορίνη, Γιάννης Λιάκος/Intime Χωρίς μαθητές, φωνές, γέλια και παιχνίδια τα προαύλια των σχολείων στη Σαντορίνη, Γιάννης Λιάκος/Intime](https://flashgr.cachefly.net/image/hor_small/74/4556483.jpg)
Ορόσημο η 28η Φεβρουαρίου
Πιθανότατα, όπως μας είπε, να έπρεπε τα παιδιά στα Γυμνάσιο να έπρεπε να περάσουν στην επόμενη τάξη χωρίς γραπτές εξετάσεις.
Σημείωσε πως θα πρέπει να είναι 100% σίγουρο πως οι υποδομές είναι ασφαλείς πριν επιστρέψουν μαθητές και εκπαιδευτικοί στα σχολεία ενώ θεωρεί πως η 28η Φεβρουαρίου είναι κομβική μέρα για το πως θα αντιμετωπιστούν τα ζητήματα αυτά καθώς σε περίπτωση που ως τότε παραμένουν κλειστά τα σχολεία θα μιλάμε για ένα μήνα χωρίς ή με πλημμελή μαθήματα.
Παρόλα αυτά και ως σήμερα η ΟΛΜΕ δεν έχει καμία ενημέρωση από το Υπουργείο Παιδείας και η πληροφόρηση είναι από τα δελτία Τύπου, τα ΜΜΕ και τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται ακόμα επάνω στα νησιά των Κυκλάδων.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος της ΔΟΕ Σπύρος Μαρίνης που κάνει λόγο για μία πρωτόγνωρη κατάσταση που έχει επιπτώσεις τόσο στην καθημερινότητα όσο και την ψυχολογία των μαθητών οι οποίοι σε μεγάλο βαθμό, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχει στη διάθεση της η ΔΟΕ, έχουν αποχωρήσει από τα νησιά που ζουν το τελευταίο διάστημα στο ρυθμό των ρίχτερ.
Χαρακτηρίζει ανεπαρκείς τους ελέγχους που γίνονται στις υποδομές καθώς το φαινόμενο συνεχίζει να εξελίσσεται ενώ τονίζει πως η διαχείριση από πλευράς του υπουργείου Παιδείας περιορίζεται στην τηλεκπαίδευση που όμως υπό αυτές τις συνθήκες αποτελεί «κοροϊδία» όπως λέει χαρακτηριστικά καθώς δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί και ως αιτία γι αυτό σημειώνει την έλλειψη πρόσβασης από πολλούς μαθητές.
Μαθησιακά κενά
Όλο αυτό σύμφωνα με τον ίδιο δημιουργεί κενά μαθησιακά και εκπαιδευτικά και ζητά να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των μαθητών και να ληφθούν όλα εκείνα τα μέτρα που θα στηρίξουν τους μαθητές ψυχοκοινωνικά και εκπαιδευτικά καθώς αυτή τη στιγμή οι μαθητές έχουν βγει από την κανονικότητα τους. Ζητάει επίσης μέτρα παιδαγωγικά καθώς και αναπροσαρμογή της ύλης για να καλυφθούν τα μαθησιακά κενά.
Ωστόσο, όπως σημειώνει και ο πρόεδρος τη ΔΟΕ, δεν υπάρχει καμία ενημέρωση από το υπουργείο Παιδείας ούτε κάποιο κάλεσμα για συνάντηση, και όλη η ενημέρωση γίνεται από τους εκπαιδευτικούς που έχουν απομείνει στα νησιά. Κατηγορεί το υπουργείο ότι κρύβεται πίσω από εξαγγελίες για τηλεκπαίδευση, όπως στην περίοδο της πανδημίας, ενώ τονίζει πως πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα χωρίς να χαθεί άλλος χρόνος.
Καταλήγει πως σε περίπτωση που αποφασιστεί το άνοιγμα των σχολείων είτε στην αυριανή είτε σε μελλοντική σύσκεψη θα πρέπει αυτά να ανοίξουν με προϋποθέσεις για την ασφάλεια των υποδομών, των μαθητών, των εκπαιδευτικών αλλά και με όρους στο παιδαγωγικό πλαίσιο και την ψυχοκοινωνική παρέμβαση.