Primark και άλλες 4 μεγάλες αλυσίδες ρούχων που δεν έχουν έρθει (ακόμη) Ελλάδα
Αν και οι περισσότεροι μεγάλοι παίκτες στον χώρο του ρούχου όπως η ισπανική Zara, η σουηδική H&M, σε συνδυασμό με τους ανερχόμενους Πολωνούς της Pepco και τους Τούρκους της LC Waikiki, είναι παρόντες στην χώρα μας υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός αξιόλογων αλυσίδων ένδυσης στην ευρωπαϊκή αγορά, όπως για παράδειγμα η ιρλανδική Primark, οι οποίοι δεν έχουν έρθει ακόμη και δεν είναι ξεκάθαρο πότε θα έρθουν.
Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ότι αρκετές από τις αλυσίδες που δεν έχουν ανακοινώσει επέκταση στην Ελλάδα είτε έχουν εξαντλήσει την δυνατότητα επέκτασης στην Δυτική Ευρώπη είτε έχουν κάνει τα πρώτα βήματα τους στην Ανατολική Ευρώπη και στην βαλκανική. Το flash.gr καταγράφει σήμερα μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες περιπτώσεις λιανεμπόρων ένδυσης που δεν έχουν (ακόμη) παρουσία στην Ελλάδα.
Τα Primark της υπομονής
Έχουν περάσει περίπου τρία χρόνια από τα πρώτα δημοσιεύματα που ήθελαν την ιρλανδική αλυσίδα fast fashion να εξετάζει την είσοδο της στην ελληνική αγορά με το σενάριο να επανέρχεται σε τακτικά διαστήματα. Μέχρι στιγμής πάντως η εταιρεία δεν έχει συστήσει θυγατρική στην χώρα μας αν και και όλα δείχνουν ότι τα επόμενα χρόνια θα κάνει αυτό το βήμα.
Η Primark έχει καλύψει όλες τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης και Κεντρικής Ευρώπης (σ.σ. δεν έχει εισέλθει ακόμη στην Σκανδιναβία) και πλέον ανοίγεται ανατολικά με παρουσία ήδη σε Πολωνία και Ρουμανία ενώ έχει ανακοινώσει για την τρέχουσα χρήση την είσοδο σε Ουγγαρία και Σλοβακία. Με βάση τα παραπάνω η Ελλάδα θα μπορούσε να είναι μια από τις επόμενες αγορές στόχους. Η διοίκηση της Primark, η οποία σήμερα διαθέτει πάνω από 400 καταστήματα σε 17 ευρωπαϊκές χώρες, έχει θέσει ως στόχο να φθάσει τα 530 παγκοσμίως έως το 2026.
H C&A των 1800 καταστημάτων
Με ιστορία που ξεκινάει από την Ολλανδία πριν από 183 χρόνια η C&A είναι μία από τις πλέον ανεπτυγμένες αλυσίδες ρούχων στην Ευρώπη και όχι μόνο. Το τέλος του 2023 την βρήκε να διαθέτει περίπου 1800 καταστήματα με την Γερμανία να είναι η μεγαλύτερη αγορά της (403 καταστήματα) και παρουσία στην Ευρώπη σε Αυστρία, Βέλγιο, Κροατία, Τσεχία, Γαλλία, Ουγγαρία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Πολωνία, Ισπανία, Σλοβακία, Ελβετία αλλά και στις βαλκανικές Ρουμανία και Σλοβενία.
Στην χώρα μας λειτουργεί το ηλεκτρονικό κατάστημα (σ.σ. με κακές μεταφράσεις σε ορισμένες περιπτώσεις) και η δυναμική άλλων διεθνών αγορών όπως της Βραζιλίας, του Μεξικού και της Κίνας δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για επέκταση στην ελληνική αγορά εκτός και αν αυτή έρθει μέσω κάποιας συνεργασίας, πολιτική την οποία συνηθίζει σε αρκετές τοπικές αγορές.
Kik: Αγγίζοντας τα ελληνικά σύνορα
Με περισσότερα από 4.000 καταστήματα, από τα οποία τα 2.700 στην Γερμανία από όπου και ξεκίνησε, η kik είναι ο βασιλιάς των discount στο ρούχο. Πέρα από την Γερμανία έχει εξαπλωθεί σε 13 επιπλέον χώρες με την Ελλάδα να είναι η μόνη στην οποία δεν έχει παρουσία στην Νότια Ευρώπη καθώς έχει καταστήματα στην Ιταλία από το 2017 και σε Ισπανία και και Πορτογαλία από το 2022. Από τις εταιρείες της λίστας είναι η μόνη που αγγίζει τα ελληνικά σύνορα καθώς από το 2020 έχει παρουσία και στην Βουλγαρία ενώ το 2018 είχαν προηγηθεί τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος της στην Ρουμανία.
Uniqlo: Τα γιαπωνέζικα Zara
Έχοντας ξεκινήσει από την Ιαπωνία το 1984 η Uniqlo (Unique Clothing) τις τελευταίες δεκαετίες επεκτείνεται δυναμικά και στην Ευρώπη. Πλέον έχει παρουσία σε όλες τις μεγάλες αγορές: Γερμανία, Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Πολωνία, Κάτω Χώρες, Σουηδία ενώ έχει αρχίσει να επεκτείνεται και σε μικρότερες με την τελευταία προσθήκη να γίνεται πριν μερικούς μήνες και να αφορά στο Λουξεμβούργο.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, τον Αύγουστο του 2023 διέθετε 3.747 καταστήματα με την Κίνα να είναι η πλέον δυναμική της αγορά και στόχο να δημιουργήσει σε αυτή σε βάθος χρόνου 3.000 σημεία. Στην Ευρώπη αναπτύσσεται επίσης δυναμικά επιλέγοντας όμως την δημιουργία flagship καταστημάτων σε κομβικές πόλεις.
Zalando: Ο βασιλιάς του online fashion
Για όσους πραγματοποιούν αγορές μέσω διαδικτύου το πιο πιθανό είναι να έχουν ακούσει το όνομα Zalando χωρίς όμως να έχουν την δυνατότητα αγορών μέσω ελληνικού καταστήματος. H γερμανική εταιρεία που είναι η μεγαλύτερη στο αντικείμενο της και ο 5ος μεγαλύτερος παίκτης, με βάση τις πωλήσεις, στον τομέα της ένδυσης στην Ευρώπη πίσω από LVMH, Inditex, Η&Μ και Kering, έχει παρουσία και με φυσικά καταστήματα.
Το εντυπωσιακό είναι ότι παρουσία σε 25 ευρωπαϊκές χώρες και σχεδόν σε όλες της ευρωζώνης με εξαίρεση την Ελλάδα, την Πορτογαλία, την Κύπρο και την Μάλτα. Παράλληλα έχει παρουσία στην βαλκανική και συγκεκριμένα σε Σλοβενία και Ρουμανία. Για να έχουμε μία τάξη μεγέθους η Zalando, που αποτελεί τον μεγαλύτερο παίκτη στο online fashion στην Ευρώπη, πραγματοποίησε το 2022 πωλήσεις 14,8 δις. ευρώ ενώ στα ίδια επίπεδα αναμένεται να κινηθούν και τα μεγέθη του 2023.