Sinsay – Pepco: Ο πολωνικός «εμφύλιος» των αλυσίδων μόδας μεταφέρεται στην Αθήνα
Διπλή αθηναϊκή πρεμιέρα για την πολωνική Sinsay στα τέλη του μήνα, σε μία αγορά όπου, η επίσης από Πολωνία ορμώμενη Pepco έχει παρουσία πλέον με δέκα καταστήματα έναν και πλέον χρόνο μετά από την έλευση της στην Ελλάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δύο αλυσίδες μόδας ακολούθησαν διαφορετική πορεία καθώς η μεν Pepco ξεκίνησε από την Αθήνα για να επεκταθεί δυναμικά στην συνέχεια στην επαρχία ενώ η Sinsay - η οποία δραστηριοποίειται κυρίως στον ρουχισμό - άνοιξε πρώτα σε μεγάλες επαρχιακές πόλεις πριν δοκιμαστεί στην Αθήνα.
Η Sinsay η οποία θα εγκαινιάσει τα καταστήματα της σε Ρέντη και Πειραιά στις 30 και στις 31 Ιανουαρίου αντίστοιχα, ξεκίνησε το ταξίδι της από το Ηράκλειο Κρήτης, στο Talos Plaza πριν από έναν χρόνο (27 Ιανουαρίου του 2023) και πλέον το σήμα του ομίλου LPP διαθέτει παρουσία σε Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Ιωάννινα. Η πρώτη χρονιά όπως είχε αναφέρει η διοίκηση ήταν δοκιμαστική και καθώς φαίνεται ότι το πείραμα πέτυχε αναμένεται ταχύτερη ανάπτυξη από εδώ και εμπρός.
Ήδη μέσω αγγελιών έχουν συσταθεί και στελεχωθεί βασικά τμήματα στα κεντρικά γραφεία στην Αθήνα ενώ συνεχώς αναζητούνται και υπάλληλοι για τα καταστήματα. Κομβικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη παίζει η έναρξη λειτουργίας του logistic center στην Ρουμανία που ξεκίνησε να λειτουργεί πριν από λίγες ημέρες. Σύμφωνα με την διοίκηση της LPP – του ομίλου στον οποίο ανήκει το σήμα της Sinsay – θα τροφοδοτεί πέρα από την ελληνική αγορά και αυτές της Ρουμανίας, Βουλγαρίας, Βόρειας Μακεδονίας, Σερβίας, Κροατίας και Ουγγαρίας.
Αντίθετα με την Sinsay η Pepco ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2022 από την Αθήνα και πλέον αριθμεί 27 καταστήματα τόσο στην πρωτεύουσα όσο και στην Θεσσαλονίκη και σε ένα μεγάλο αριθμό πόλεων. Το επόμενο προγραμματισμένα καταστήματα της θα είναι σε Σάππες Έβρου ενώ έχει δρομολογηθεί και ανάπτυξη καταστημάτων σε χώρους των σούπερ μάρκετ της ΑΒ Βασιλόπουλος σε πόλεις όπου πλέον η αλυσίδα δεν αξιοποιεί όλα τα τετραγωνικά του ακινήτου. Μία τέτοια περίπτωση είναι το κατάστημα στα Γρεβενά που άνοιξε σήμερα.
Οι δύο πολωνικές αλυσίδες, αν και δεν έχουν ανοίξει τα χαρτιά τους για τα μακροπρόθεσμα σχέδια τους για την ελληνική αγορά, δείχνουν με τις ταχύτητες που κινούνται ότι σε βάθος χρόνου πιθανόν να ανταγωνιστούν Zara και Η&Μ που κυριαρχούν στην κατηγορία του fast fashion. Το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν στην ταχύτερη ανάπτυξη είναι η έλλειψη μεγάλων ακινήτων σε κεντρικά σημεία και εμπορικά κέντρα.
Πολωνική κυριαρχία
Όπως και να έχει οι πολωνικές αλυσίδες μόδας αυξάνουν το αποτύπωμα τους στην Ελλάδα καθώς ήδη κυριαρχούν στον τομέα της υπόδησης στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με παλιότερη έρευνα της Deloitte το epapoutsia.gr κατείχε μερίδιο της τάξης του 6,7% στο ηλεκτρονικό εμπόριο ένδυσης – υπόδησης στην χώρα μας, ποσοστό που το έφερνε στην πρώτη θέση μπροστά από την Zara. Πίσω από το ηλεκτρονικό κατάστημα epapoutsia «κρύβεται» ο πολωνικός όμιλος CCC ο οποίος ηγείται της κατηγορίας σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.