Η κρίση στα είδη πολυτελείας δεν ακουμπάει την Hermès
Η κρίση στα είδη πολυτελείας μοιάζει με επιδημία, στην οποία η Hermès μοιάζει να έχει ανοσία.
Μία εβδομάδα αφότου η LVMH ανακοίνωσε χαμηλά κέρδη τρίτου τριμήνου και μία ημέρα αφότου η Kering ανακοίνωσε πτώση κερδών κατά 15% σε ετήσια βάση, ο γαλλικός όμιλος ειδών πολυτελείας ανακοίνωσε τα δικά του αποτελέσματα.
Και σε αντίθεση με τους άλλους, η Hermès μάλλον καταφέρνει να έχει ανοσία. Ο τζίρος της έφτασε τα 11,2 δισεκατομμύρια ευρώ για το πρώτο εννεάμηνο του 2024, αυξημένα κατά 14% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Ανθεκτικές φάνηκε να είναι και οι πωλήσεις του τρίτου τριμήνου, αυξημένες στα 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ, δηλαδή κατά 10% από τα 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023.
Η οικογενειακή επιχείρηση που ιδρύθηκε πριν από περίπου δύο αιώνες ανακοίνωσε, μάλιστα, ανάπτυξη 7% στην Ασία, παρά το γεγονός ότι η μειωμένη ζήτηση για προϊόντα πολυτελείας στην Κίνα έχει πλήξει πάρα πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες.
Το μόνο γκρίζο σημείο για την Hermès ήταν ο τομέας των ρολογιών, όπου οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 6%. Η εταιρεία απέδωσε αυτή την πτώση στην μετακίνηση ενός ετήσιου event που γίνεται στην Κίνα από το Σεπτέμβριο στο Νοέμβριο του 2024, καθώς και στην επιβράδυνση των εξαγωγών από Ελβετία.
Όμως, η επιτυχία της Hermès δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση έκπληξη. Για τους γνωρίζοντες πρόκειται για την επιβράβευση μετά από μία συγκροτημένη και μακροπρόθεσμη στρατηγική που υπακούει στους βασικούς νόμους της αγοράς των ειδών πολυτελείας.
Ειδικοί υποστηρίζουν ότι η ζήτηση για αυτού του είδους τα προϊόντα κάνει κύκλους. Η Hermès έχει καταφέρει να μένει στην επικαιρότητα, επειδή, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, μετράει την επιτυχία μέσα από το πρίσμα των μακροπρόθεσμων αποτελεσμάτων.
Για παράδειγμα, σε αντίθεση με άλλες μάρκες, η Hermès «βασίζεται στην σπανιότητα». Επίσης, δεν κυνηγά τις τάσεις της μόδας και δε βγάζει προϊόντα με βάση την αλλαγή της σεζόν.
«Δεν αγοράζεις ένα φουλάρι ή μία τσάντα Hermès, επειδή έρχεται το καλοκαίρι», λένε χαρακτηριστικά οι ειδικοί. «Το αγοράζεις επειδή είναι ένα περιουσιακό στοιχείο στο σπίτι σου».
Και προσθέτουν ότι η στρατηγική της εταιρείας είναι «να θυσιάσει τη βραχυπρόθεσμη ανάπτυξη».
Και, βέβαια, ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας στην ανάπτυξη του γαλλικού κολοσσού είναι η αίσθηση της αποκλειστικότητας που έχουν οι καταναλωτές όταν αγοράζουν τα προϊόντα της εταιρείας.